Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes s AMG prý chystají hypersport. R50 má mít 1 300 koní na 1 300 kilo
25.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hybridní stroj vznikne u příležitosti 50. narozenin AMG. O jeho pohon se kromě dvou elektromotorů postará hlavně přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec.
Příští rok se dočkáme 50. výročí existence AMG. Podle německého magazínu Auto Bild sportovní divize z Affalterbachu chystá pro tuto příležitost něco vskutku výjimečného, a sice nový vrcholný supersport s prozatímním označením R50. Ten by se měl zařadit i nad nedávno odhalené AMG GT R, přičemž pokořit hodlá vše, co dostalo čtyři kola. I přesto však počítá s registračními značkami.
Na rozdíl od Astonu Martin AM-RB 001 ale tato novinka nedostane atmosférický dvanáctiválec. A co možná hůře, ze hry je i přeplňovaný osmiválec. Místo toho by se o pohon měl starat řádně oturbený a uprostřed uložený dvoulitrový čtyřválec, který bude produkovat enormních 1 000 koní. Tedy nemalý litrový výkon srovnatelný snad jen s motory současné Formule 1, jenž dává prostor k pochybnostem o spolehlivosti techniky i pravdivosti těchto informací.
Je tedy otázkou, nakolik lze všemu věřit, nicméně ani ona tisícovka není konečnou. Zatímco spalovací jednotka dostane na starosti zadní nápravu, tu přední bude roztáčet dvojice elektromotorů. Každý přitom bude produkovat 150 koní, což nám dává kombinovaných 1 300 koní. AMG se navíc snaží, aby hmotnost supersportu nepřesáhla 1 300 kg.
Aby bylo poměru 1:1 dosaženo, dostane novinka do vínku karbonový monokok. Z uhlíkových vláken má ovšem být také karoserie, řada prvků v interiéru či některé komponenty motoru a podvozku. Ten zároveň počítá s adaptivním zavěšením, kdy každé kolo bude ovládáno individuálně. Zadní náprava pak bude natáčecí, stejně jako u Mercedesu-AMG GT R.
Vzhled bude inspirován závodními speciály z Le Mans, přičemž reflektovat má i legendární CLK GTR. Dost možná se tak dočkáme zhmotnění virtuálního konceptu, který německá automobilka před pár lety stvořila pro hru Gran Turismo. Tomu by koneckonců odpovídaly také zmínky o maximalizaci aerodynamiky a úzkém kokpitu.
Jelikož řidič i spolujezdec budou sedět velmi blízko u sebe, dočká se první z nich takřka centrální pozice. Nápomocna mu pak má být celá řada asistenčních systémů, jenž mají na jedné straně zvyšovat bezpečnost a na té druhé zlepšovat časy na okruhu. Cena se pak má pohybovat v rozmezí 2 až 3 milionů Eur (cca 54 až 81 mil. Kč).






Virtuální koncept Vision Gran Turismo se dost možná dočká reálného provedení, u příležitosti 50. výročí vzniku divize AMG
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 2 hodinamiKupte si skutečný Jaguar, dokud ještě můžete, i nejetý vrchol s víc jak 500 koňmi dnes pořídíte za pakatel
před 4 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včera
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 10:09 - M.Z.
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Táhneme na Brusel 04.28. 08:18 - HondaMan
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch