Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes s AMG prý chystají hypersport. R50 má mít 1 300 koní na 1 300 kilo
25.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hybridní stroj vznikne u příležitosti 50. narozenin AMG. O jeho pohon se kromě dvou elektromotorů postará hlavně přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec.
Příští rok se dočkáme 50. výročí existence AMG. Podle německého magazínu Auto Bild sportovní divize z Affalterbachu chystá pro tuto příležitost něco vskutku výjimečného, a sice nový vrcholný supersport s prozatímním označením R50. Ten by se měl zařadit i nad nedávno odhalené AMG GT R, přičemž pokořit hodlá vše, co dostalo čtyři kola. I přesto však počítá s registračními značkami.
Na rozdíl od Astonu Martin AM-RB 001 ale tato novinka nedostane atmosférický dvanáctiválec. A co možná hůře, ze hry je i přeplňovaný osmiválec. Místo toho by se o pohon měl starat řádně oturbený a uprostřed uložený dvoulitrový čtyřválec, který bude produkovat enormních 1 000 koní. Tedy nemalý litrový výkon srovnatelný snad jen s motory současné Formule 1, jenž dává prostor k pochybnostem o spolehlivosti techniky i pravdivosti těchto informací.
Je tedy otázkou, nakolik lze všemu věřit, nicméně ani ona tisícovka není konečnou. Zatímco spalovací jednotka dostane na starosti zadní nápravu, tu přední bude roztáčet dvojice elektromotorů. Každý přitom bude produkovat 150 koní, což nám dává kombinovaných 1 300 koní. AMG se navíc snaží, aby hmotnost supersportu nepřesáhla 1 300 kg.
Aby bylo poměru 1:1 dosaženo, dostane novinka do vínku karbonový monokok. Z uhlíkových vláken má ovšem být také karoserie, řada prvků v interiéru či některé komponenty motoru a podvozku. Ten zároveň počítá s adaptivním zavěšením, kdy každé kolo bude ovládáno individuálně. Zadní náprava pak bude natáčecí, stejně jako u Mercedesu-AMG GT R.
Vzhled bude inspirován závodními speciály z Le Mans, přičemž reflektovat má i legendární CLK GTR. Dost možná se tak dočkáme zhmotnění virtuálního konceptu, který německá automobilka před pár lety stvořila pro hru Gran Turismo. Tomu by koneckonců odpovídaly také zmínky o maximalizaci aerodynamiky a úzkém kokpitu.
Jelikož řidič i spolujezdec budou sedět velmi blízko u sebe, dočká se první z nich takřka centrální pozice. Nápomocna mu pak má být celá řada asistenčních systémů, jenž mají na jedné straně zvyšovat bezpečnost a na té druhé zlepšovat časy na okruhu. Cena se pak má pohybovat v rozmezí 2 až 3 milionů Eur (cca 54 až 81 mil. Kč).






Virtuální koncept Vision Gran Turismo se dost možná dočká reálného provedení, u příležitosti 50. výročí vzniku divize AMG
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včeraBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
včeraNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva