Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S 63 AMG Coupe je venku, stovku dá už za 3,9 s
19.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka třícípé hvězdy bude k mání s 585 jako zadokolka i čtyřkolka. Na trhu se ale jako první objeví verze s pohonem 4Matic.
Není tomu dlouho, co jsme vám mohli oficiálně představit nové kupé třídy S. Tedy eSko zbavenou dvojice dveří, ovšem vybavenou jen osmiválcovými motory a křišťály Swarovski, jež jsou zasazeny v čelních světlech. Ty samé ingredience obsahuje i dnešní pochoutka zvaná S 63 AMG Coupé. Oproti standardu se však dočkáte mnohem agresivnějšího bodykitu, se kterým přicházejí působivější jízdní vlastnosti. Ale vezměme pěkně jedno po druhém.
Začít musíme vzhledem, který se od základní siluety liší především výraznějšími ventilačními otvory, mohutnějšími bočními prahy a čtveřicí koncovek výfuku, jež lemují zadní difuzor oháknutý do lesklé černě. Mimo to se výměny dočkaly oba nárazníky, přičemž komplet uzavírají 19palcová kovaná kola s titanovým povrchem a pneumatikami o rozměru 255/45 R19 vpředu a 285/40 R19 vzadu.
Přesunout se můžeme do motorového prostoru, kde najdeme 5,5litrový osmiválec twin-turbo produkující 585 koní v 5 500 otáčkách a 900 Nm točivého momentu, jež je dostupný v pásmu 2 250 až 3 750 ot./min. Pokud přitom sedmistupňový automat posílá výkon pouze na zadní nápravu, rozjede se Coupé z klidu na stovku za 4,3 s. V případě pohonu všech kol 4Matic vám ovšem stačí jen 3,9 s.
V této konfiguraci je ale novinka dostupná pouze s volantem vlevo, Velká Británie či Japonsko tak mají smůlu. Na druhou stranu však mohou počítat s nižší žíznivostí (zadokolka jezdí za 10,1 l/100 km, systém 4x4 vyžaduje o dvě deci paliva více). Nejvyšší rychlost 250 km/h je pak pro obě specifikace stejná, tak jako hmotnost 1 995 kg. Což je s ohledem na větší množství komponentů podivné.
Tiskařský šotek tady ale neřádil, důvod této anomálie je ovšem prostý. Zatímco verze s poháněnou zadní nápravou dostala do vínku podvozek Magic Body Control, model se systémem 4Matic počítá se vzduchovými měchy Airmatic a adaptivními tlumiči ADS Plus. A díky tomu mohou obě verze nabídnout hmotnost nižší o 65 kilogramů než u předchozího CL 63 AMG.
Jen typem podvozku a hnanou nápravou (či nápravami) se ovšem tyto modely neliší. Zadokolka rovněž profituje ze speciálních náklonů v zatáčkách, které vozu umožňují manévry připomínající jízdu na motorce či lyžích. V rychlostech od 30 do 180 km/h totiž dojde k pohybu karoserie o 2,5 stupně, aby tak bylo negováno boční přetížení.
Čtyřkolka ve srovnání s tím dostala unikátní kinematiku přední nápravy, se kterou přichází větší stabilizátor a tužší pomocný rám zadní nápravy. Tyto změny totiž mají napomoci agilitě při dynamické jízdě. Snížena tak má být hmotnost, která sice oproti předchůdci poklesla, s řidičem na palubě však nadále převyšuje dvě tuny.
Mimo tyto finesy pak můžete vůbec poprvé sáhnout po karbon-keramických brzdách, stejně jako jsou za příplatek k mání také 20palcová desetipaprsková kola. Uvnitř pak již ve standardu najdete nově vyvinutá sportovní sedadla, kterým společnost dělá kožené čalounění Nappa a tříramenný volant se zploštělou spodní částí.
Stejně jako v případě ostatních modelů Mercedesu bude i nové S 63 AMG Coupé rok po zahájení prodeje k mání ve verzi Edition 1. Ta k výše zmíněnému přihazuje třeba černě lakované dřevěné obložení, zakázkové koberečky, podsvícené logo AMG v ozdobných lištách prahů nebo systém nočního vidění.
Výstavní debut vozu je naplánován na newyorský autosalon, který začíná za měsíc. V tu dobu je možné začít objednávat verze s pohonem 4Matic, zadokolky budou k dispozici až od července. Reálně pak novinka dorazí k zákazníkům nejdříve v září.























Nový Mercedes S 63 AMG Coupé bude k mání ve dvou verzích. Zadokolku si bude moci objednat celý svět, verze se systémem 4Matic bude k dispozici jen s levostranným řízením
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Lada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
před hodinouPodívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
včeraÚplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Cremona: Test WorldWCR 2. den včera 18:01
- Test MV Agusta Enduro Veloce: italské dobrodružství včera 08:00
- Cremona: Test WorldWCR 1. den 3.4.2025
- Testy EWC před Le Mans 3.4.2025
- Augusto Fernandez nahradí Oliveiru také při GP Kataru 2.4.2025
Nejnovější články
Lada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
před hodinouKie došla kuráž, po tristním přijetí nejošklivějšího auta posledních let zoufale říká: Tak si s tím aspoň sjeďte, než nás pošlete do háje
před 2 hodinamiPorsche je na tom tak zle, že může prodat zbytek Bugatti prťavému Rimacu, i když dřív chtělo udělat pravý opak
před 4 hodinamiNěmci vybrali ojetá auta hrůzy pro rok 2025. Těmto je lepší se vyhnout, vedle tradičně „excelujících” Dacií jsou tu i Škody
včeraVracející se Honda Prelude poprvé ukázala svůj interiér. Od pohledu je to zklamání, detaily ale potěší
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 04.05. 07:37 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.04. 22:01 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 04.04. 19:13 - mlunovozík
- BMW Divize 04.04. 15:41 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.04. 14:08 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.03. 20:18 - řidičBOB
- Onboard videa 04.03. 19:57 - řidičBOB
- Samosvorné diferenciály pro BMW 04.03. 17:10 - pavproch