Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S 2017 nafocen bez maskování, toto je faceliftovaná vlajková loď
29.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třída S dostala novou čelní masku, nárazníky a upravená světla. Změn není moc, s dosavadním provedením si ale to modernizované nespletete.
S připravovaným omlazením Mercedesu třídy S nás německá automobilka začala seznamovat prostřednictvím „oficiálních špionážních fotek“. Snímky prototypů zakamuflovaných od hlavy až k patě sice doprovodily i nějaké informace, o novém vzhledu jsme se toho ale mnoho nedozvěděli. Maskovací fólie měla dle plánu zmizet až v dubnu, kdy dojde na zdvojenou slavnostní premiéru v New Yorku a v Šanghaji.
Oficiální debut ale nechme stranou, ostatně je téměř jisté, že nebude třeba čekat až do zahájení obou autosalonů a virtuální debut proběhne s několikadenním předstihem. Ten neoficiální tu mém už teď. Díky magazínu Saudi Shift si facelift třídy S můžeme prohlédnout zcela bez maskování, byť prozatím pouze v detailech, jež odhalují novou čelní masku, jiné nárazníky či odlišné koncovky výfuku.
Změnami prošly rovněž světlomety. Zadní dostaly novou vnitřní grafiku, ve předních nazvaných Multibeam najdeme trojici LEDkových pásků. Adaptivní chování u nich bude samozřejmé, budou ovšem umět nejen přisvěcování zatáček, ale zvládnou i osvětlovat silnici přesně podle toho, kolik prostoru jim dá provoz před vozem, aby nedocházelo k oslňování ostatních řidičů.
V kabině na fotkách vidíme tříramenný volant převzatý z kupé či kabrioletu (současný sedan má dvouramenný). Změnami prošel také digitální přístrojový štít, který vypadá mnohem větší. Zatím je přitom otázkou, zda jde pouze o optický klam daný odstraněním rámečků mezi dvojicí 12,3palcových displejů, či zda došlo ke skutečnému zvětšení celého panelu.
Lehčí změny se dotkly také středové konzole, což souvisí s adoptováním nových asistenčních a bezpečnostních systémů. Kvůli nim musel být přepracován touchpad, k ovládání půjde také použít gesta. Jistotou jsou i nové druhy koženého čalounění či dřevěného obložení, nové odstíny laku karoserie a upravená nabídka litých kol.
Největší změnou bude nahrazení 4,7litrového osmiválce čtyřlitrovou pohonnou jednotkou V8 twin-turbo. Ta bude o 12 procent efektivnější a tedy úspornější, zároveň ale můžeme očekávat i vyšší výkon. O jeho výši lze ale momentálně pouze spekulovat, Mercedes má k dispozici hned několik variant tohoto agregátu a vrchol nabízí 612 koní.
Se stejným výkonem jako u E 63 AMG ale u verze S 500 (jde o evropské označení, Amerika či arabský svět nejspíše dostanou náhradu stávajícího S 550 novějším S 560) nepočítáme. Spíše se výkon bude pohybovat někde okolo 510 koní. Přenášet na zadní kola jej pak bude stejně jako u ostatních motorizací devítistupňový automat, S 63 AMG dostane Speedshift MCT-9.
Kromě toho dorazí také nový řadový šestiválec, jeden ze čtyř nedávno představených nových motorů, který bude spoléhat na podporu elektrického kompresoru a integrovaného startéru-alternátoru. Má mít výkon osmiválce, avšak při mnohem nižší spotřebě. Prodej inovovaného eSka má odstartovat ve druhé polovině letošního roku.
Facelift Mercedesu třídy S byl nově nafocen zcela bez maskování...
...přihodit do placu ovšem můžeme i předchozí sadu oficiálních fotek, na kterých je vlajková loď značky zahalena fólií od hlavy až k patě
Zdroj: Saudi Shift
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
před 2 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 4 hodinami - Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 5 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 7 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.19. 15:34 - pavproch
- BMW Divize 01.19. 14:33 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 14:27 - pavproch
- IT poradna 01.19. 14:09 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB