Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S 2013: fotky paketu AMG, český konfigurátor a možná přijde i autopilot
17.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na webu dovozce se nově objevuje kompletní ceník i konfigurátor, který přináší fotky paketu AMG nebo výbavy Edition 1. Čeká nás toho ale mnohem více.
Nový Mercedes-Benz třídy S jsme se vám snažili představit do toho posledního detailu, krátce nato došlo i na první živé fotky a dojmy. Pravdou však je, že ani dvěma podrobnými články jsme nedokázali postihnout úplně vše, neboť generace W222 je novinkami nabita více, než se při pohledu na evoluční design zdá. Ty technologické jsou přitom jen náznakem věcí, které by se mohly objevit již v roce 2017 společně s naplánovaným faceliftem. A radost z nich očividně nebudou mít profesionální řidiči limuzín, kterým bude německá automobilka brát práci. Modernizovaná třída S by totiž měla přinést i plnohodnotné autonomní řízení.
Možnost poměrně rychlého uvedení tohoto systému na trh pramení z faktu, že Mercedes-Benz má již dnes hotové funkční řešení, tedy alespoň v laboratorních podmínkách. Vše je přitom založeno na novém adaptivním tempomatu, který v kolonách dokáže řídit za vás (i když z bezpečnostních důvodů je třeba mít ruku položenou na volantu). Jeden z techniků značky totiž uvedl, že „k autonomnímu řízení vede několik kroků. Monitorování jízdního pruhu je prvním, druhým pak schopnost předjíždění. Poté máme plně autonomní vůz. A my na tom tvrdě pracujeme.“
Šéf vývoje a výzkumu Thomas Weber dodává, že tato technologie bude stoprocentně hotova dříve než v roce 2021, na kdy je naplánována nová generace. Zároveň naznačil, že nebýt jistých omezení (zřejmě legislativních), mohlo k uvedení dojít již nyní. To nám dohromady dává časový rámec zmíněného roku 2017, ve kterém dorazí modernizace. To je ale samozřejmě věc hodně vzdálená, proto se vraťme k stávající variantě a českým cenám a konfigurátoru, který odhalil nové fotky (naspecifikovat si v něm ovšem můžete jen prodlouženou variantu).
Než se ovšem k výkřikům luxusu dostaneme, projděme si v krátkosti standardní výbavy, která v ceníku zabírá několik stránek. Při nejnižší ceně 2,1 milionu korun bychom se ovšem neměli divit, že třída S nabízí prakticky vše, co k životu potřebujete. Tedy sedmnáctipalcová kola, LEDková světla, celou řadu bezpečnostních asistentů, dvouzónovou klimatizaci nebo systém Comand Online. Je to však seznam příplatků, který z limuzíny dělá proklamovanou „Esenci luxusu“.
Překvapením není paket Edition 1, který je součástí nabídky vždy rok po uvedení každého modelu Mercedesu. Třída S rozhodně není výjimkou, v tomto případě je ovšem paket zaměřen především na interiér. Za 504 948 Kč (u standardních modelů S 350 a S 400) nebo za 426 583 Kč (u zbytku nabídky) tak dostáváte čalounění kůží nappa Exclusive, inteligentní osvětlení, sadu pro parkování, sadu Air Balance nebo sadu asistentů jízdy v pruzích Plus.
Pokud se ovšem chcete chlubit především exteriérem, můžete si za 201 247 Kč (S 350, S 400 v krátké i dlouhé verzi), respektive 178 378 (S 500 v krátké i dlouhé verzi) pořídit paket AMG. Upgrade interiéru dostanete také, i když ve sportovní černé, více se ovšem paket zaměřuje na sadu spoilerů a 19palcová pětipaprsková kola. Ty lze přitom povýšit i na dvacítky s titanovým povrchem za 22 869 Kč, s nimiž ideálně kontrastuje metalický lak Diamond Bright za 22 564 Kč.
Možností je ale samozřejmě více, i když budete potřebovat trochu trpělivosti. A také větší sounáležitosti se značkou. Konfigurátor třídy S totiž není na takové kvalitě, jako je tomu u mnoha mainstreamových značek, přičemž občas se vám možná i zasekne. Kompletní oficiální ceník (PDF 454 kB) ovšem lze stáhnout bez jediného zádrhele.
Základní sada AMG počítá s 19palcovými pětipaprskovými ráfky, za příplatek však můžete mít i 20palcové vícepaprskové
Sada Edition 1 vychází na necelý půl milion korun, dodá však venkovní paket AMG i designový interiér
Kabina nového Mercedesu třídy S nabízí nepřeberné množství variací, záleží jen na vaší fantazii a především obsahu peněženky
Zdroj: Mercedes-Benz, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 11 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel