Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S 2013: fotky paketu AMG, český konfigurátor a možná přijde i autopilot
17.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na webu dovozce se nově objevuje kompletní ceník i konfigurátor, který přináší fotky paketu AMG nebo výbavy Edition 1. Čeká nás toho ale mnohem více.
Nový Mercedes-Benz třídy S jsme se vám snažili představit do toho posledního detailu, krátce nato došlo i na první živé fotky a dojmy. Pravdou však je, že ani dvěma podrobnými články jsme nedokázali postihnout úplně vše, neboť generace W222 je novinkami nabita více, než se při pohledu na evoluční design zdá. Ty technologické jsou přitom jen náznakem věcí, které by se mohly objevit již v roce 2017 společně s naplánovaným faceliftem. A radost z nich očividně nebudou mít profesionální řidiči limuzín, kterým bude německá automobilka brát práci. Modernizovaná třída S by totiž měla přinést i plnohodnotné autonomní řízení.
Možnost poměrně rychlého uvedení tohoto systému na trh pramení z faktu, že Mercedes-Benz má již dnes hotové funkční řešení, tedy alespoň v laboratorních podmínkách. Vše je přitom založeno na novém adaptivním tempomatu, který v kolonách dokáže řídit za vás (i když z bezpečnostních důvodů je třeba mít ruku položenou na volantu). Jeden z techniků značky totiž uvedl, že „k autonomnímu řízení vede několik kroků. Monitorování jízdního pruhu je prvním, druhým pak schopnost předjíždění. Poté máme plně autonomní vůz. A my na tom tvrdě pracujeme.“
Šéf vývoje a výzkumu Thomas Weber dodává, že tato technologie bude stoprocentně hotova dříve než v roce 2021, na kdy je naplánována nová generace. Zároveň naznačil, že nebýt jistých omezení (zřejmě legislativních), mohlo k uvedení dojít již nyní. To nám dohromady dává časový rámec zmíněného roku 2017, ve kterém dorazí modernizace. To je ale samozřejmě věc hodně vzdálená, proto se vraťme k stávající variantě a českým cenám a konfigurátoru, který odhalil nové fotky (naspecifikovat si v něm ovšem můžete jen prodlouženou variantu).
Než se ovšem k výkřikům luxusu dostaneme, projděme si v krátkosti standardní výbavy, která v ceníku zabírá několik stránek. Při nejnižší ceně 2,1 milionu korun bychom se ovšem neměli divit, že třída S nabízí prakticky vše, co k životu potřebujete. Tedy sedmnáctipalcová kola, LEDková světla, celou řadu bezpečnostních asistentů, dvouzónovou klimatizaci nebo systém Comand Online. Je to však seznam příplatků, který z limuzíny dělá proklamovanou „Esenci luxusu“.
Překvapením není paket Edition 1, který je součástí nabídky vždy rok po uvedení každého modelu Mercedesu. Třída S rozhodně není výjimkou, v tomto případě je ovšem paket zaměřen především na interiér. Za 504 948 Kč (u standardních modelů S 350 a S 400) nebo za 426 583 Kč (u zbytku nabídky) tak dostáváte čalounění kůží nappa Exclusive, inteligentní osvětlení, sadu pro parkování, sadu Air Balance nebo sadu asistentů jízdy v pruzích Plus.
Pokud se ovšem chcete chlubit především exteriérem, můžete si za 201 247 Kč (S 350, S 400 v krátké i dlouhé verzi), respektive 178 378 (S 500 v krátké i dlouhé verzi) pořídit paket AMG. Upgrade interiéru dostanete také, i když ve sportovní černé, více se ovšem paket zaměřuje na sadu spoilerů a 19palcová pětipaprsková kola. Ty lze přitom povýšit i na dvacítky s titanovým povrchem za 22 869 Kč, s nimiž ideálně kontrastuje metalický lak Diamond Bright za 22 564 Kč.
Možností je ale samozřejmě více, i když budete potřebovat trochu trpělivosti. A také větší sounáležitosti se značkou. Konfigurátor třídy S totiž není na takové kvalitě, jako je tomu u mnoha mainstreamových značek, přičemž občas se vám možná i zasekne. Kompletní oficiální ceník (PDF 454 kB) ovšem lze stáhnout bez jediného zádrhele.
Základní sada AMG počítá s 19palcovými pětipaprskovými ráfky, za příplatek však můžete mít i 20palcové vícepaprskové
Sada Edition 1 vychází na necelý půl milion korun, dodá však venkovní paket AMG i designový interiér
Kabina nového Mercedesu třídy S nabízí nepřeberné množství variací, záleží jen na vaší fantazii a především obsahu peněženky
Zdroj: Mercedes-Benz, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024 - Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva