Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S 2013 W222: bezpečnostní systémy zase blíže autopilotu
20.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německý koncern Daimler představil bezpečnostní systémy nové generace Mercedesu třídy S. Jsou opět blíže k automatickému řízení auta.
Pro zlé jazyky bude nová generace třídy S jen další z řady přetechnizovaných vozů s opět prodlouženým seznamem elektronických hraček, které se můžou pokazit a budou řidičům upírat další kus svobodného rozhodování. Pro jiné to ale bude prostě ten nejlepší automobil na světě potvrzující dominanci Mercedesu na poli moderních technologií a bezpečnostních systémů. O čem je řeč? Ano, už to víme, koncern Daimler se v předpremiéře pochlubil další částí novinek, které jeho nová třída S nabídne.
Při vší úctě k Mercedesu a jeho schopnostem se však konstruktéři patrně doopravdy budou muset vypořádat s otázkami, zdali to při pěchování eSka elektronikou tentokrát nepřehnali. Však posuďte sami. Auto má dva radary na přídi s dosahem 30 metrů a úhlem záběru 80 stupňů a jeden radar s dosahem 200 metrů a „pozorovacím“ úhlem 60 stupňů, který je doplněný senzorikou se středním dosahem a detekcí 60 metrů. K tomu dva radary po stranách zádi vozu strážící prostor na vzdálenost 30 metrů (a 80 °) a jeden víceúčelový radar s dosahem 30 až 80 metrů kontrolující výseče 80 a 16 stupňů. Nechybí stereo kamera umístěná u vnitřního zpětného zrcátka a dohledem půl kilometru, dvanáct ultrazvukových senzorů (čtyři vpředu, stejný počet vzadu a dva po stranách předního nárazníku) a navíc ještě čtyři další kamery snímající prostor kolem automobilu.
Cílem není nic menšího, než nejbezpečnější automobil na světě, zakládající si především na prevenci, a proto hlídající prostor kolem sebe s 360stupňovým záběrem za pomocí celého zástupu asistenčních systému. Najdete tu Distronic Plus s asistentem řízení, který pomůže udržet odstup před provozem vpředu a zásahy do brzd a volantu bude schopen v nižších rychlostech a při popojíždění zcela převzít kontrolu nad autem. Dále je zde BAS Plus s asistentem kontroly provozu křižujícího směr pohybu Mercedesu. Ten umí detekovat vozidla i chodce a v případě nebezpečí a náhlého zpomalení řidičem zvýší brzdný účinek na nutnou nebo maximální možnou míru.
Mercedes třídy S dostane rovněž novou generaci systému PRE Safe, který dosud připravoval vůz na náraz třeba tím, že zvedal sklopená opěradla za současného přitažení pásů a uzavíral okna. W222 však má několik nadstaveb, z nichž první bude schopna do rychlosti 50 km/h detekovat chodce a v případě nutnosti zcela samostatně zastavit. Druhá rozpozná hrozící nebezpeční zezadu, čímž spustí do chodu vše výše zmíněné a navíc aktivuje brzdy, aby nežádoucí odhození vozu minimalizovalo riziko vzniku sekundárních srážek. Třetí pak umí cíleně přitáhnout pásy tak, aby řidič a cestující vpředu „byli odtaženi od směru srážky v úvodní fázi jejího vzniku“, což podle Mercedesu značně sníží riziko poranění.
Nezbytným se stal aktivní systém nežádoucího vybočení z jízdního pruhu, který nově detekuje protijedoucí provoz, přesněji řečeno, zdali je přilehlý pruh prázdný, a v případě nutnosti umí také zasáhnout do brzd na jedné straně, aby zamezil vybočení. Night View Assist Plus je klasický systém nočního vidění, tento ovšem registruje potenciální nebezpečí srážky s chodcem nebo zvířetem a zcela automaticky umí přepnout plně digitální displej tachometru na obrazový výstup a zvýraznit možnou hrozbu. A to není všechno. Diodová adaptivní světla si chodce najdou a osvítí jej, aby se řidič mohl plně soustředit na jízdu a nedíval se jen na přístrojový panel.
Jak tohle všechno bude působit na řidiče za jízdy, to popravdě v tuto chvíli nevíme. Psát o tom, že Mercedes podporuje nesoustředěnost nebo naopak zahrnuje posádku extrémním kvantem nových impulzů a informací, je teď předčasné a spekulativní. Asi bude hodně záležet, jak moc je tato elektronika odladěná a tím pádem odolná vůči falešným poplachům, a zdali umí pracovat na pozadí bez zbytečného vyrušování. Pokud ano, mohla by být přínosem, i když bude pro spoustu motoristů částečným vyplněním noční můry o zcela autonomně řízeném automobilu.























Nová třída S dostane kromě jiného airbagy v bezpečnostních pásech nebo automatická dálková světla, která umí odklánět paprsek tak, aby neoslňovala protijedoucí auta
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Číňané už ovládají 76 procent trhu s auty, na která EU vsadila vše. Ale nepolevíme a dotáhneme to do konce!
3.3.2025Muž, který dostal od Shakiry zadarmo její Lamborghini, se ho po pár měsících musí zbavit, auto ho přivádí na mizinu
3.3.2025Vrcholné čínské Porsche za cenu Škody je obrovský hit. Letošní výroba se rozprodala jako nic, už dorazilo do Evropy
3.3.2025Ze symbolu znovuzrození symbolem úpadku. Nissan GT-R končí bez nástupce, Japonci s ním nedokázali přijít dlouhých 18 let
3.3.2025Provokace: Porsche zajelo rekord okruhu mezi silničními auty s vozem, který už 6 let nevyrábí
3.3.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19