Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S 2013 W222: bezpečnostní systémy zase blíže autopilotu
20.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německý koncern Daimler představil bezpečnostní systémy nové generace Mercedesu třídy S. Jsou opět blíže k automatickému řízení auta.
Pro zlé jazyky bude nová generace třídy S jen další z řady přetechnizovaných vozů s opět prodlouženým seznamem elektronických hraček, které se můžou pokazit a budou řidičům upírat další kus svobodného rozhodování. Pro jiné to ale bude prostě ten nejlepší automobil na světě potvrzující dominanci Mercedesu na poli moderních technologií a bezpečnostních systémů. O čem je řeč? Ano, už to víme, koncern Daimler se v předpremiéře pochlubil další částí novinek, které jeho nová třída S nabídne.
Při vší úctě k Mercedesu a jeho schopnostem se však konstruktéři patrně doopravdy budou muset vypořádat s otázkami, zdali to při pěchování eSka elektronikou tentokrát nepřehnali. Však posuďte sami. Auto má dva radary na přídi s dosahem 30 metrů a úhlem záběru 80 stupňů a jeden radar s dosahem 200 metrů a „pozorovacím“ úhlem 60 stupňů, který je doplněný senzorikou se středním dosahem a detekcí 60 metrů. K tomu dva radary po stranách zádi vozu strážící prostor na vzdálenost 30 metrů (a 80 °) a jeden víceúčelový radar s dosahem 30 až 80 metrů kontrolující výseče 80 a 16 stupňů. Nechybí stereo kamera umístěná u vnitřního zpětného zrcátka a dohledem půl kilometru, dvanáct ultrazvukových senzorů (čtyři vpředu, stejný počet vzadu a dva po stranách předního nárazníku) a navíc ještě čtyři další kamery snímající prostor kolem automobilu.
Cílem není nic menšího, než nejbezpečnější automobil na světě, zakládající si především na prevenci, a proto hlídající prostor kolem sebe s 360stupňovým záběrem za pomocí celého zástupu asistenčních systému. Najdete tu Distronic Plus s asistentem řízení, který pomůže udržet odstup před provozem vpředu a zásahy do brzd a volantu bude schopen v nižších rychlostech a při popojíždění zcela převzít kontrolu nad autem. Dále je zde BAS Plus s asistentem kontroly provozu křižujícího směr pohybu Mercedesu. Ten umí detekovat vozidla i chodce a v případě nebezpečí a náhlého zpomalení řidičem zvýší brzdný účinek na nutnou nebo maximální možnou míru.
Mercedes třídy S dostane rovněž novou generaci systému PRE Safe, který dosud připravoval vůz na náraz třeba tím, že zvedal sklopená opěradla za současného přitažení pásů a uzavíral okna. W222 však má několik nadstaveb, z nichž první bude schopna do rychlosti 50 km/h detekovat chodce a v případě nutnosti zcela samostatně zastavit. Druhá rozpozná hrozící nebezpeční zezadu, čímž spustí do chodu vše výše zmíněné a navíc aktivuje brzdy, aby nežádoucí odhození vozu minimalizovalo riziko vzniku sekundárních srážek. Třetí pak umí cíleně přitáhnout pásy tak, aby řidič a cestující vpředu „byli odtaženi od směru srážky v úvodní fázi jejího vzniku“, což podle Mercedesu značně sníží riziko poranění.
Nezbytným se stal aktivní systém nežádoucího vybočení z jízdního pruhu, který nově detekuje protijedoucí provoz, přesněji řečeno, zdali je přilehlý pruh prázdný, a v případě nutnosti umí také zasáhnout do brzd na jedné straně, aby zamezil vybočení. Night View Assist Plus je klasický systém nočního vidění, tento ovšem registruje potenciální nebezpečí srážky s chodcem nebo zvířetem a zcela automaticky umí přepnout plně digitální displej tachometru na obrazový výstup a zvýraznit možnou hrozbu. A to není všechno. Diodová adaptivní světla si chodce najdou a osvítí jej, aby se řidič mohl plně soustředit na jízdu a nedíval se jen na přístrojový panel.
Jak tohle všechno bude působit na řidiče za jízdy, to popravdě v tuto chvíli nevíme. Psát o tom, že Mercedes podporuje nesoustředěnost nebo naopak zahrnuje posádku extrémním kvantem nových impulzů a informací, je teď předčasné a spekulativní. Asi bude hodně záležet, jak moc je tato elektronika odladěná a tím pádem odolná vůči falešným poplachům, a zdali umí pracovat na pozadí bez zbytečného vyrušování. Pokud ano, mohla by být přínosem, i když bude pro spoustu motoristů částečným vyplněním noční můry o zcela autonomně řízeném automobilu.























Nová třída S dostane kromě jiného airbagy v bezpečnostních pásech nebo automatická dálková světla, která umí odklánět paprsek tak, aby neoslňovala protijedoucí auta
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 8 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 4 hodinamiNěmci poznávají „kouzlo” zelené ekonomiky. Lidé si stěžují na málo dobíjecích stanic, třetinu jich ale nikdo nepoužívá
před 6 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 7 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 8 hodinamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 20:56 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07