Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S 2013: nová třída S nabírá jasnější obrysy
27.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ videa) Sedm karoserií, řadové šestiválce či podvozek podřízený kamerám kontrolujícím kvalitu silnice - příští třída S chce znovu na vrchol.
Současná největší limuzína s hvězdou na kapotě s kódovým jménem W221 je na trhu už docela dlouho (od roku 2006, zajímá-li vás to, přičemž výstavní premiéra proběhla již na podzim 2005). Čas ale v luxusním segmentu patrně plyne trochu jinak, protože eSko jako auto patřící do důchodu opravdu nevypadá. Přesto nás od premiéry příští generace Mercedesu třídy S dělí necelých dvanáct měsíců.
Nepochybujeme o tom, že budoucí třída S bude chtít ve svém teritoriu opět nově definovat pojmy, jako jsou komfort, ticho nebo výkony, pro tuto chvíli je ale mnohem zajímavější, že Mercedes S se především stane základem pro celou flotilu luxusních modelů.
Podle dostupných zpráv vznikne kromě modelu W222 se standardním rozvorem a délkou 5,1 metru ještě dalších šest aut. Dalším v pořadí má být už tradiční prodloužená varianta Long (nebo Lang, podle toho, kde nakupujete) měřící 5 280 mm a nesoucí interní označení V222. Za automobilem X222 se má ukrývat vůz prodloužený až na 5 450 mm, což na první pohled možná nedává smysl, ale měli bychom pamatovat na to, že Mercedes bude nucen nahradit výpadek po ukončení výroby strojů značky Maybach. A protože i ty byly v prodeji ve dvou velikostech, jako zastoupí ten větší šestidveřový Mercedes S 600 Pullman s délkou 5 750 mm.
Ve výrobním programu stuttgartské značky se dále objeví nástupce současné třídy CL (C216), který podle některých zdrojů přejde na označení SLC, v rámci interní pravidel ale ponese následující kód C217. Mercedes ale nezůstane pouze u dvoudveřového kupé. Ve snaze znepříjemnit život vozům jako Bentley Continental GTC nebo Aston Martin Rapide poprvé nabídne také otevřenou variantu (A217) a kabriolet doplní velké „čtyřdveřové kupé“.
Aby mohl Mercedes podobným způsobem měnit jednotlivé karosářské verze, k tomu nestačí upravit stávající šasí. Příští třída S proto bude postavená na nové modulární platformě s pohonem zadní nápravy a významně přestavěnými čtyřprvkovými závěsy předních kol, které mají od sebe dosud nepoznaným způsobem od sebe oddělit síly působící na odpružení, brzdy nebo řízení. Nová podlahová plošina pochopitelně musí být dostatečně flexibilní, aby pojala cokoli od hybridního čtyřválce, až po dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec o výkonu přes 680 koní ve variantách Pullman nebo AMG, které si více než kdy jindy budou chtít vyšlápnout na Rolls Royce/BMW a Bentley/Volkswagen.
Ptáčci štěbetají, že Mercedes S i v budoucí generaci odolá masivnějšímu nasazení uhlíkových kompozitů a místo toho se ve větší míře uplatní při jeho konstrukci hliník, hořčík a vysokopevnostní oceli. Výjimkou má být pouze S 63 AMG, který dostane karbonovou kapotu, střechu, víko kufru a mluví se dokonce i o dveřích, i když to už trochu zavání sci-fi.
Němečtí konstruktéři se pochopitelně budou chtít vytáhnout před svými kolegy z Mnichova a Ingolstadtu, a proto lze počítat s nasazením těch nejmodernějších technologií. Samozřejmostí má být připojení na sítě, programovatelné přístroje, dynamicky řízená světla LED, head-up nebo v bezpečnostních pásech integrované airbagy. K naprostým novinkám má pak patřit systém nazvaný Magic Carpet Ride (něco jako Jízda na létajícím koberci), který bude pomocí kamer a laserových čidel prozkoumávat silnici před autem a podle kvality povrchu, rychlosti a nastaveného režimu bude nastavovat tlumiče a odpružení.
Zajímavé také je, že dva až tři roky po uvedení Mercedesu S by měla pod přední kapotou proběhnout menší re-evoluce. Stuttgart pro svou vlajkovou loď totiž chystá novou generaci řadových šestiválců spalujících benzín i naftu, čímž se možná Mercedes ještě více přiblíží jednomu ze svých největších rivalů. Zdá se, ze se máme na co těšit.
Foto: Automobilemag, Zdroje: GT Spirit, Automobilemag
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024 - Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva