Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes představil nová jména svých modelů, odhalil i nový Maybach
11.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Mercedes mění hlavně značení SUV, do hry ale vrátí i Maybach. Luxus teď bude mít jméno Mercedes-Maybach.
Na novou strukturu pojmenování modelu Mercedesu jsme upozorňovali v nedávném článku, z něhož bylo patrné, že proces těchto změn začne u crossoverů a později se rozšíří i na sportovní modely. Opravdové zemětřesení v rámci trojcípé hvězdy ale bude jako nákaza postupovat dále i do luxusnějších pater modelové nabídky, respektive do těch nejluxusnějších.
Dřívější informace a snímky slibovaly příchod luxusem napěchovaného eSka na platformě s dlouhým rozvorem, které dorazí letos na podzim hned s několika motorizacemi. Jenomže zdá se, že to bude trochu jinak. Nová vlajková loď Mercedesu se na letošní show v Los Angeles dostane jako Mercedes-Maybach S 600 coby první model nové podznačky. Samostatné označení Maybach, které bylo spolu s modely 57 a 62 na konci roku 2011 vyškrtnuto, tedy nebude použito.
Ola Källenius, viceprezident pro prodej a marketing Mercedesu navíc řekl, že bude nová podznačka hrát s ohledem na běžné modely třídy S podobnou roli, jako Mercedes-AMG například u třídy C. A zákazníci prý budou překvapení, kolik „vozu navíc“ dostanou za jejich peníze.
Od zbytku modelů třídy S se má novinka odlišovat jen jemnými detaily, kterým bude vládnout vznešenější maska chladiče a prodloužené zadní dveře, rozvor naroste oproti klasickému Longu o 20 centimetrů. Tento vůz by měl přesto být schopen zdatně konkurovat vozům jako je například Bentley Flying Spur nebo Rolls-Royce Ghost. Nejluxusnější verze Pullman pro rok 2016 pak přijde s ještě delším rozvorem a velmi pohodlnými místy až pro šestici pasažérů.
Kdo by ale myslel, že v případě Maybachu půjde o zásadně nové auto bez vazby do minulosti, ten se krutě mýlí. Podle posledních zpráv se totiž Mercedes-Maybach dočká v zadní části kabiny samostaně elektricky stavitelných sedadel, jaká vozily dnes už nevyráběné Maybachy. Samozřejmostí je pak prvotřídní kůže doslova na každém rohu. Pod kapotou se vlajková loď zatížená 150 kilogramy navíc dočká přepracované verze dvakrát přeplňovaného dvanáctiválce upraveného od AMG, s nímž zamíří na většinu trhů. Ten by měl disponovat o něco vyšším výkonem než 390 kW (530 koní) a samozřejmě i točivého momentu přesahujícího stávajících 830 Nm (verze S 600).
Minimálně pro čínské odbytiště ale můžeme počítat také s variantou S 500 poháněnou motorem V8 bi-turbo osazenou na přání i pohonem všch kol a pro tamní trh se vyvíjí také nejslabší verze se šestiválcem (S 400). Hybrid vyloučen není, ale v budoucnu může teoreticky dojít i na něj. Do prodeje by se měl Mercedes-Maybach dostat někdy na jaře příštího roku, přičemž oficiální ceny zazní už 18. prosince. Dostupné zdroje odhadují, že oproti „standardnímu“ modelu S 600 Long bude Maybach vyžadovat příplatek zhruba 350 až 530 tisíc korun, což by ve výsledku mohlo znamenat klidně 4,9 milionu korun.
Co se týče nomenklatury, v portfoliu vydrží s původním označením podstatné modely, řekněme „historické“ pilíře nabídky, a sice třídy A, B, C, E, S, SL a G. Crossover GLK však už v příštím roce ponese název GLC, aby lépe zdůraznil příbuznost k třídě C, SUV ML zase hodlají přejmenují na GLE, přičemž jeho varianta se zkosenou střechou dostane přídomek Coupe. Největší GL se už nově bude podepisovat GLS, aby zdůraznilo vysokou pozici na trhu, stejně jako jím připomínaná třída S. U ní se také už začalo spekulovat o verzi Mercedes-Maybach GLS, coby budoucímu konkurentu pro Bentley Falcon (údajně nový název pro dlouho očekávané SUV).
V budoucnu budeme navíc vídat Mercedesy s novými zkratkami na víkách zavazadelníku, protože v rámci změn se bude zjednodušovat i označení jednotlivých technologií, přičemž za zmínku jistě stojí řada z nich. Malé písmeno c bude sloužit modelům jezdícím na stlačený zemní plyn (dříve Natural Gas Drive), malé d poslouží jako u BMW naftovým (dříve BlueTec a CDI), e použijí elektrické (dříve Plug-in Hybrid, BlueTec Plug-In Hybrid a Electric Drive), f pro vozy s palivovými články (dříve F-Cell), a písmeno h pro hybridní verze (dříve Hybrid a BlueTec Hybrid). Benzinové verze ale mají být dodatečných zkratek zcela prosté.


Mercedes tak, jako u AMG, použije nové značení pro Maybach. Tím ale jménné změny ani zdaleka nekončí…
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 38 minutamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 37 minutamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před hodinouBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva