Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes představil zajímavé auto, do kterého ale nenabízí jediný zajímavý motor
18.8.2021 | Petr Prokopec
Jsme docela zvědavi, jak tahle sázka Němcům vyjde. Zbavit klíčový model všech zajímavých motorů a doufat, že se náročnější zákazníci spokojí jen se čtyřválci, je přinejmenším riskantní.
O motorech Mercedesu se v posledních měsících mluví nemalou měrou, v dobrém, i ve zlém. Automobilka s třícípou hvězdou ve znaku totiž potěšila fanoušky, když vypustila na svět nový dvanáctiválcový Maybach. Ovšem daleko více lidí zarmoutila tím, že nové třídě C vzala jedním tahem šestiválce i osmiválce. Zákazníci tak budou moci sáhnout maximálně po dvoulitrových čtyřválcích, a to i v případě variant AMG, což je skoro až trapné. Stačí si totiž jen uvědomit, že vedle majitelů nových Mercedesů za několik milionů korun zaparkuje třeba letitý Ford Mondeo ST200 za pár šupů, který pohání 2,5litrový šestiválec.
Třícípá hvězda přitom v dobrovolném poškozování své vlastní image pokračuje i u další novinky, jíž je třída C v provedení All-Terrain. Jde o jinak zajímavé a „trendy” auto - kombík, který se dočkal zvýšení světlé výšky o 40 milimetrů a ochranných plastů ve spodní části karoserie. Mimo to dorazila i unikátní čelní maska a upravené nárazníky, jejichž součástí jsou ochranné pláty podvozku. V důsledku toho se délka oproti základnímu kombi natáhla o 4 mm, stejně jako lze počítat s o 21 mm větší šířkou. Dále pak automobilka ještě vyrukovala s čtyřprvkovou přední nápravou, u níž došlo na zvětšení čepů zavěšení.
Pokud nicméně nahlédneme pod kapotu, čeká nás stejné zklamání jako u regulérních modelů. Novinka bude totiž k mání pouze s benzinovým i dieselovým dvoulitrovým čtyřválcem, oba s podporou integrovaného startéru-generátoru a 48voltového elektrického okruhu. Bližší informace třícípá hvězda k dispozici nedala, s ohledem na standardní třídu C lze nicméně počítat s variantami C200, C300, C220d a C300d, jež svými výkony pokryjí škálu od 200 do 265 koní, k nimž lze pokaždé připočíst ještě krátkodobý elektrický „boost” v podobě 20 koní.
Standardem je ve všech případech devítistupňový automat 9G-Tronic, stejně jako systém pohonu všech kol 4Matic. Ten přitom běžně posílá 45 procent výkonu dopředu a 55 dozadu, stejně jako spolupracuje s novými jízdními režimy Offroad a Offroad+. Mimo to byl vůz upraven tak, aby dokázal utáhnout až 1 800 kilogramů těžký přívěs. Abyste ovšem v tomto ohledu dosáhli maxima, je třeba třeba za elektronicky výklopnou kouli připlácet, tak jako za stabilizační systém přívěsu nebo asistenční technologii, jež v rychlostech do 5 km/h automaticky upravuje úhel natáčení.
Připlatit si rovněž můžete za masážní funkci předních sedadel, zatímco ta zadní lze vůbec poprvé osadit také vyhříváním. Dále mohou zákazníci volit mezi 17- až 19palcovými litými koly nebo si přiobjednat pakt Night Package, který ovšem nepřihazuje termální kameru či jakýkoliv jiný systém nočního vidění, nýbrž pouze černě lakované doplňky. Živá premiéra se pak uskuteční příští měsíc na autosalonu v Mnichově, tedy pokud nová vlna koronaviru nepovede k jeho zrušení. Prodej v Evropě odstartuje ještě letos, ceny však zatím zveřejněny nebyly.
Mercedes-Benz C All-Terrain bude k mání jen se čtyřválci s menší elektrickou podporou. Za více než milion korun je to odvážná nabídka. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 5 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 7 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 8 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 9 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva