Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes potichu přiznává, že nemá pod kontrolou emise svých aut, čeká pokutu 51 miliard
13.11.2019 | Petr Prokopec
Příchod nových pravidel EU je na spadnutí a ač se jich automobilky obávají už léta, některé na ně stejně nemají recept. Mercedes patří mezi ně, potichu žádá analytiky o snížení očekávání zisku pro příští rok.
Panika evropských automobilek z příchodu nových limitů emisí CO2 resp. spotřeby aut začíná vrcholit. V nejhorší situaci se zdá být Mercedes, který hodlá propustit na 1 100 manažerů a zmrazit platy všech zbývajících zaměstnanců. Dá se však předpokládat, že škrty budou nakonec ještě masivnější. Třícípá hvězda totiž informovala analytiky, že emise CO2 u svých aut nemá z hlediska konformity s novými pravidly EU pod kontrolou a náklady spojené s tím spojené budou vyšší, než očekávala. A přijde ji to na miliardy Eur.
Informace pochází od dvou makléřských domů z Německa a dvou z Velké Británie, kterým měl Mercedes tuto informaci v tichosti předat. Zdroje z těchto firem ale vše vynesly ven - měl provozní zisk celého Daimleru v příštím roce původně přesáhnout 10 miliard Eur (cca 255 miliard korun), nyní se ale toto číslo podle automobilky jeví být zhruba o pětinu přestřelené. Jinými slovy Mercedes nejspíše očekává pokuty za nadlimitní emise svých aut ve výši 2 miliard Eur, tedy asi 51 miliard Kč. Analytici by tak své předpovědi měli upravit ještě před čtvrteční prezentací kapitálových trhů v Londýně, jenž bude následována páteční schůzkou s investory v New Yorku.
„Není to něco, nad čím lze mávnout rukou, ta panika je do nebe bijící, neboť prognózy byly příliš veliké. BMW má veškeré výdaje spojené s plněním emisních limitů absolutně pod kontrolou, zatímco u Daimleru jde o velký problém. Proto se nyní snaží snížit předpověď o 20 procent,“ uvedl jeden z londýnských analytiků. Jeho kolega pak dodal, že je neobvyklé, aby se některá automobilka kontaktovala všechny makléře a snažila se o snížení odhadů touto cestou.
Stejně tak je překvapivé, že Mercedes se o daných problémech nezmínil ani slovem před dvěma týdny, když došlo na publikaci výsledků za třetí letošní kvartál. Jak ovšem analytici dodávají, vše má své opodstatnění. Třícípá hvězda totiž jen za letošek varovala před nižšími zisky či ztrátami již dvakrát, stejně jako to dvakrát udělala loni. Dále tedy nechce poškozovat kredit firmy a očekávání zisku se snaží mírnit alternativními, pro širší veřejnost neviditelnými cestami.
Momentálně tak pro investory jedinou útěchou zůstává skutečnost, že jakkoliv Daimler počítá s nižším ziskem, stále předpokládá, že zůstane v plusu. Navíc doufá, že zisková marže by se i vlivem oněch škrtů měla do roku 2021 vrátit do pásma 8 až 10 procent. Zda tomu tak bude či nikoliv, momentálně není jisté. Spoléhat lze totiž pouze na to, že příští léta budou pro automobilky nadmíru náročná, a to právě kvůli novým emisním limitům EU, které jsou za současného rozvoje techniky zvlášť pro výrobce větších a výkonnějších aut reálně nesplnitelné.
Mercedes se snaží normovanou spotřebu resp. emise CO2 svých aut snižovat, seč to jen jde, třeba i pomocí dieselových plug-in-hybridů. Ale nestačí to, emise nemá pod kontrolou a překročení limitů jej přijde pořádně draho
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva