Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes postaví vlastní Porsche 918 s 1 000 koňmi, s 5.5 V8 skončí v roce 2016
19.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda chystá hybridního nástupce modelu SLS. Jeho čtyřlitrová spalovací jednotka bude pohánět zadní kola, elektromotory pak ty přední.
V září loňského roku třícípá hvězda představila dlouho očekávaný a snad ještě déle avizovaný Mercedes-AMG GT. Přirozeně se tak dalo očekávat, že by konečně mohly ustat spekulace, jež se kolem nové generace modelu SLS za poslední měsíce nakupily. Jak se ovšem nyní zdá, některé z nich přeci jen byly pravdivé, zvláště ty, jež prorokovaly příchod pravověrného nástupce SLS. Šéf sportovní divize z Affalterbachu Tobias Moers totiž něco obdobného zmínil na autosalonu v Detroitu.
AMG by podle Moerse „mělo v očích veřejnosti vystoupat na stejnou úroveň jako další německý výrobce sportovních aut“. Na mysli tím samozřejmě má Porsche a jeho hybridní supersport 918 Spyder, který by tak mohl dostat konkurenci s třícípou hvězdou ve znaku. Šéf divize přitom dodává, že zvažovaná novinka by měla „přenést na silnice závodní technologie“. Nic konkrétnějšího však z úst Moerse nezaznělo.
Je tedy vskutku otázkou, s čím můžeme počítat. Podle šeptandy v zákulisí se však má za to, že by novinka, jež opětovně dorazí se vzhůru výklopnými dveřmi typu gullwing, měla dostat poladěnou verzi čtyřlitrového osmiválce. Výkon se v takovou chvíli bude pohybovat okolo 700 koní, to však zdaleka není konečná cifra. Z Mercedesu SLS AMG Electric Drive totiž divize převezme také pár elektrických motorů.
Následně by hybridní soustava měla produkovat přes 1 000 koní, což rozhodně není zanedbatelný výkon. Spalovací pohonná jednotka se navíc usadí mezi nápravy a bude výkon směřovat dozadu, zatímco elektromotory budou roztáčet nápravu přední. Počítat tedy můžeme s elektronickým systémem 4x4, mimo to by ovšem vůz měl být schopen jízdy čistě na elektřinu, kdy de facto půjde o předokolku.
Zatím není jisté, kdy by se tento model mohl dostat do výroby, neboť prozatím novinka nedostala ani oficiální požehnání. Dříve než na konci dekády jí tedy rozhodně neuvidíme. Jedním z důvodů jsou i omezené kapacity AMG, neboť divize se momentálně soustředí na rozšíření rodiny v úvodu zmíněného modelu GT. Počítá se totiž s tím, že dorazí kabrio, verze ve stylu GT3 i vrchol Black Series.
O otevřené verzi GT se prozatím ví tolik, že dorazit má někdy v roce 2016. V mezičase by se ale mohlo ukázat ono provedení GT3, které se postaví nad aktuálně nejsilnější variantu AMG GT S. Počítat přitom máme s výkonem zvýšeným na nějakých 550 koní, zatímco hmotnost by mohla poklesnout o zhruba stovku kilogramů na konečných 1 440 kg.
Black Series pak zajde ještě dále, neboť má minimálně vyrovnat čas „černého“ Mercedesu SLS, který stovku zvládal za 3,6 sekundy. Kromě vyššího výkonu a nižší hmotnosti tak dorazí i s přepracovanou aerodynamikou. Cílem ovšem není ani tak ona akcelerace na 100 km/h, jakožto spíše špičkové časy na okruhu a úžasný pocit za volantem.
Ve všech třech případech samozřejmě můžeme, tak jako u zvažované hybridní novinky, počítat s novým čtyřlitrovým motorem V8 twin-turbo. Ten přitom od příštího roku zcela nahradí 5,5litrový osmiválec M157, kterým se pyšní třeba nedávno představený Mercedes GLE 63 AMG Coupe, a jež má skončit někdy v roce 2016.
To ovšem neznamená, že danou pohonnou jednotku nebudeme vídat v nabídce Mercedesu i nadále. Zmíněný rok je pouze mezním datem, kdy z ní bude profitovat nějaká novinka. V tomto případě půjde o Mercedes S Cabrio, jež tak bude posledním modelem, který bude agregát představený před pouhými čtyřmi roky pohánět.
V motorovém prostoru eSkového kabrioletu a zmíněného „off-roadového kupé“ pak vydrží minimálně do příchodu faceliftu, spíše však až někdy do konce životního cyklu. Definitivního padáka by tedy mohl dostat na konci dekády - tedy v době, kdy má dorazit ona hybridní novinka, u které je tudíž jasné, proč neupřednostní 5,5litrový objem před čtyřmi litry.
Mercedes-Benz zvažuje příchod novinky, která by se postavila Porsche 918 Spyder. Proto kromě čtyřlitrového osmiválce dostane i elektromotory z SLS Electric Drive nebo vzhůru výklopné dveře
Zdroj: Autocar, Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva