Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes osadí své benzinové motory technologií FSI, i přes vyšší emise
17.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mercedes do svých modelů nasadí benzinové agregáty s technologií vrstveného vstřikování. Daní za něj bude nutnost vypořádat se s NOx.
O motorech automobilky s třícípou hvězdou ve znaku se v poslední době zmiňujeme poměrně často. Zejména pak ve spojitosti s turbodiesely. Mercedes ale nezapomíná ani na benzinové agregáty, pročež bychom se již v příštím roce měli v souvislosti s faceliftem třídy S dočkat návratu řadového šestiválce. Ten přitom bude doplněn 48voltovým elektrickým okruhem. Kromě toho ale německá automobilka pracuje také na vyšší efektivitě šestiválců vidlicových.
Aktuálně tu proto máme lehkou evoluci, která přináší přímé vstřikování paliva typu FSI (fuel stratified injection). To zpopularizoval především koncern VW Group, přičemž ve srovnání s běžným přímým vstřikováním dochází u toho vrstveného především ke snížení spotřeby a plnění přísnějších emisních limitů. Kromě toho je také možné počítat s vyšším výkonem a jeho lepším průběhem.
Proč Mercedes tedy přichází z touto technologií teprve nyní, několik let po Volkswagenu? Tato otázka je o to pádnější, že v této době svět velkou měrou poukazuje na škodlivost emisí oxidu dusíku, přitom právě vyšší produkce částic NOx je totiž jednou ze slabin technologie FSI. Třícípá hvězda tedy musela své benzinové motory osadit speciálními lapači - ne nepodobnými těm známým z dieselů - aby daný nešvar potlačila.
Odpověď je ale poměrně prostá. Technologie FSI je náročná na kvalitní palivo, jen s ním dokáže motoru spalovat velmi chudou směs. Ve Spojených státech je ale nyní prodáván benzin s relativně vysokým podílem síry, která FSI nesvědčí a Mercedes zjevně nechtěl toto řešení zavádět v době, kdy by nebylo použitelné na celém světě.
Právě o americkém trhu se třícípá hvězda zmiňuje, přičemž dodává, že od příštího roku musí veškerý benzin prodávaný v USA obsahovat menší podíl síry (10 částic na milion namísto 30 částic na milion). S tímto palivem už by se motory osazené technologií FSI dovedou lépe vypořádat, čímž vlastně máme opožděnou strategii Mercedesu plně osvětlenou.















Mercedes od příštího roku osadí motory V6 technologií FSI. Změny se tak nejspíše dotknou i „levobočků“ z Affalterbachu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva