Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes odhalil své nové vrcholné motory. Lákají jen na oko, detaily budí rozpaky
31.3.2021 | Petr Prokopec
Na první pohled mají fascinující parametry, které překonávají všechno, čeho jsme se dosud od Mercedesu dočkali. Na ten druhý je ale patrné, že k dispozici budou jen po 10 sekund, pak už ke slovu přichází nadváha.
Vezměte si jakéhokoliv sportovce a nacpěte jej všemi legálními i nelegálními substancemi. V té chvíli začne podávat výkony jako z říše snů, ovšem jakmile ony látky přestanou účinkovat, rázem je na tom dotyčný ještě hůře, než před jejich požitím. Jeho tělo bylo neúměrně zatíženo, na což nebylo trénováno. Pokud by tedy následně měl běžet třeba závod ve sprintu, jeho čas bude vůbec ten nejhorší.
Proč takový úvod? Kvůli novým motorům, které budou užívat vrcholné modely Mercedesu od jeho sportovní divize AMG. Také v Affalterbachu totiž upouští od ryzích benzinových agregátů a na jejich místo přivedou plug-in hybridní jednotky. S těmi jsou spojené mnohem vyšší výkony, než tomu bylo dříve, což zní době. Spojena je s tím ovšem nemalá daň, kterou budou muset majitelé zaplatit, jakkoliv automobilka pochopitelně zmiňuje jen to dobré. Tedy působivou jízdní dynamiku, s níž ruku v ruce kráčí nízká spotřeba resp. emise CO2.
AMG totiž do hry přivádí vlastní elektromotor, který pohání zadní kola. Ten je umístěn mezi dvoustupňovou převodovku a elektronicky ovládaný diferenciál zadní nápravy, přičemž produkovat zvládá 204 koní a 320 Nm točivého momentu. To jsou sama o sobě zajímavá působivá čísla, v případě Mercedesu-AMG GT73 je pak doplní ještě čtyřlitrový osmiválec, načež celá soustava rázem nabídne 815 koní a 1 000 Nm. Sprint na stovku se tak odehraje za necelé tři sekundy.
S touto dynamikou ovšem nemůžete počítat věčně. Affalterbach ostatně dodává, že pokud chcete využít plný potenciál elektromotoru, jste limitováni časem - 204 koní máte totiž k dispozici po dobu pouhých 10 sekund (!), neboť baterie disponují kapacitou jen 4,8 kWh. To v podstatě znamená, že onen sprint si dáte tak dvakrát třikrát, než zůstanete bez šťávy. Místo ní pak bude spalovací jednotka pouze tahat nadváhu, neboť jen baterie navyšují hmotnost o 89 kg. A v případě celého ústrojí se posouváme do řádu metráků.
Se stejným paketem Němci počítají také u menšího Mercedesu-AMG C63. Ten ovšem již nebude mít k dispozici osmiválec, nýbrž poloviční jednotku, a to dvoulitrový čtyřválec. Jeho výkon díky turbodmychadlům narostl na 448 koní, celá soustava by jich pak měla dávat k dobru 650. Ovšem znovu jen po omezenou dobu. V tomto případě jsou navíc obavy o výdrž agregátu oprávněnější, neboť vyšponovaný dvoulitr bude mít rázem na starosti zhruba dvě tuny, více než jakýkoli z konkurentů.
Je přitom jisté, že výše zmíněná negativa si uvědomuje i sama automobilka. Nicméně ta se chce více než zákazníkům zavděčit EU a jejímu tlaku na minimalizaci papírových emisí CO2. Životnímu prostředí tím pochopitelně nikterak nepomůže, spíše naopak. S vyšší hmotností je totiž vždy spojena vyšší spotřeba. A jakkoliv plug-in hybridní modely AMG zvládnou i jízdu čistě na elektřinu, ta s ohledem na kapacitu baterií nebude příliš dlouhá. Navíc i onu elektřinu bude třeba někde vyrobit - kde asi?
Evropskou unii nicméně reálný svět příliš nezajímá, což poslední dobou vychází najevo stále více. A je jen hořkou ironií osudu, že zatímco EU nám komplikuje život v kdekterém ohledu kvůli tlaku na minimalizaci emisí CO2, Čína hodlá spotřebu uhlí do roku 2040 jen zvyšovat. Zvláště v případě tlaku na změnu pohonu osobních aut je to docela tragikomické, uvážíme-li, jak zanedbatelný podíl na celkových emisích CO2 tento druh dopravy má.





















Mercedes dal nahlédnout pod pokličku vývoje plug-in hybridních modelů AMG. Působivá dynamika s nimi bude spojena jen na pár sekund, poté lze očekávat spíše nárůst spotřeby než její oficiálně proklamovaný pokles. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Co se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
před 3 hodinamiLada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
před 5 hodinamiSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
před 6 hodinamiU Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
před 8 hodinamiČíňané dál berou Evropanům vše, čím prosluli. Nabídnou dokonce nový třílitrový turbodiesel, se kterým tu snad všichni končí
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 15:57 - northwind
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha