Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes nechal zaznít nové turbo pro F1 i na okruhu, jak se vám líbí jeho zvuk?
27.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nové turbomotory jsou nadále kontroverzní, jejich výrobci se navíc nemohou ani dohodnout na přítomnosti krytu turbodmychadla.
V poslední době se o světě Formule 1 mluvilo poměrně hodně, bohužel ale spíše v souvislosti s nehodou Michaela Schumachera nebo vyšetřováním Bernieho Ecclestonea než samotnými monoposty. Ty si do letošní sezóny přivážejí nové šestiválcové motory s přeplňováním, které jsou od počátku zdrojem silných kontroverzí. A nejenom mezi fanoušky, svou nechuť vůči nim vyjadřovali i někteří šéfové týmů. To ovšem bylo prakticky vše, co s danými pravidly zmohli, proto se nyní můžeme v případě takového Mercedesu alespoň trochu „pokochat“ věcmi budoucími.
Detailní technické parametry to sice nejsou, na část z nich se ale podívat můžeme. Tím asi nejzajímavějším faktem je, že Mercedes-Benz již agregát nepojmenoval „motor“, nýbrž „pohonná jednotka“. O šest válců s 1,6litrovým objemem jde totiž pomalu až ve druhé řadě, prim hrají v jeho slovech dva elektromotory, jež budou svou spolehlivostí rozhodovat o letošním titulu.
To samozřejmě nezní nikterak vábně, literárně ani poslechově. Zřejmě i proto tým třícípé hvězdy raději rovnou jako jeden z prvních vyrazil s novým agregátem na trať, aby svá tvrzení doprovodil dostatečným důkazem. Velmi krátký průjezd Nico Rosberga na okruhu Silverstone je sice mnoho neukazuje, nová jednotka v akci ale slyšet je. Žádná tragédie to není, čistě pilovitý zvuk vysokootáčkových atmosfér je ale ten tam - přibylo trochu hrubosti a brunátnosti.
Mimo to se na adresu nových pohonných jednotek vyjádřil i Jenson Button (spolupráce Mercedesu a McLarenu pokračuje ještě letos, i když naposledy), podle kterého „stále zní zatraceně dobře. Je to skutečný mix zvuků, a jelikož zde máte i turbo, je to vcelku neobvyklé. Ale líbí se mi to, zní to opravdu dobře.“
Uvidíme a hlavně uslyšíme za 45 dní, kdy začíná první trénink na australskou grand prix, zda můžeme Buttonovi věřit. Přičemž do té doby musí být vyřešen spor, který aktuálně mezi výrobci pohonných jednotek (jsou tři, kromě Mercedesu ještě Ferrari a Renault) vyvstal na téma ochranného krytu turbodmychadla. Francouzská i německá značka totiž požadují, aby kryt na přeplňování zůstal kvůli bezpečnosti, zatímco Ferrari jej odmítá - což je i logické, neboť se jedná o díl, který váží zásadní tři až čtyři kilogramy. Renault ovšem namítá, že pokud není na svém místě, hrozí vážné poranění pilota i jeho okolí.
V brzké době tedy máme od francouzské automobilky očekávat videopříspěvek se simulací, která nám věrně vykreslí, co by se stalo, kdyby kryt nebyl na svém místě. Je přitom sporné, zda to lidi od Ferrari přesvědčí. Dá se ale předpokládat, že organizace FIA v dané oblasti dá zapravdu spíše Renaultu (a Mercedesu).
Nová pohonná jednotka spoléhá hlavně na elektřinu. Jako klasický silniční hybrid ale monopost rozhodně nezní
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva