Mercedes nadělil dalšímu autu motor, z nějž se lidem z Bruselu protáčí panenky

Původně s nimi měl skončit zcela, pak je vyhradil Maybachům, nakonec ho ale dostává i ryzí Mercedes. Ovšem, klientela si něj musí připravit skoro 13 milionů, jde o luxusní pancéřovaný Guard.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes nadělil dalšímu autu motor, z nějž se lidem z Bruselu protáčí panenky

29.7.2021 | Petr Prokopec

Mercedes nadělil dalšímu autu motor, z nějž se lidem z Bruselu protáčí panenky

/

Foto: Mercedes-Benz

Původně s nimi měl skončit zcela, pak je vyhradil Maybachům, nakonec ho ale dostává i ryzí Mercedes. Ovšem, klientela si něj musí připravit skoro 13 milionů, jde o luxusní pancéřovaný Guard.

Dvanáctiválcové motory sice nebyly Evropskou unií výslovně postaveny mimo zákon, Brusel však přitvrzuje emisní limity v takové míře, že se jich většina automobilek dobrovolně vzdala. Či tak případně hodlá v brzké době učinit. Jednou z mála, které ještě nějakou chvíli hodlají kráčet proti proudu, je Mercedes-Benz. Ten nedodává motory V12 pouze Horacio Paganimu, nýbrž je pěchuje i pod kapotu vlastních vozů. Jakkoliv již nikoliv v takové míře jako dosud, šestilitrová jednotka byla totiž dosud vyhrazena jen modelům Maybach.

Nyní se portfolio dvanáctiválcových vozů překvapivě dále rozšiřuje, a to o nové pancéřované provedení S680 Guard 4Matic. Pod kapotou znovu najdeme dvanáctiválcové twin-turbo, jenž produkuje 612 koní, což znamená, že i v tomto ohledu bylo ekologii učiněno zadost. Motor totiž dříve produkoval 630 koní, ovšem poté se dočkal filtru pevných částic a dalších anti-emisních systémů, které jeho potenciál lehce zredukovaly. Klesl pak i točivý moment, a to z 1 000 Nm na 830 Nm.

I stávající parametry jsou ale pochopitelně úctyhodné, jakkoliv na bryskní dynamiku je třeba zapomenout - ostatně vůz ji nemá ani v popisu práce. Místo toho je jeho stěžejním úkolem ochrana posádky prakticky za jakékoliv situace. Z toho důvodu dostal do vínku pancíř úrovně VR10, stejně jako její předchůdce dokáže tedy i novinka ochránit před veškerými typy ručních zbraní. Odolá ovšem i puškám ostřelovačů, samopalu AK-47, granátům, minám a dalším výbušným zařízením.

Automobilka je ohledně detailních specifikací pochopitelně skoupá, neboť prozrazení jakékoliv informace může vést k ohrožení posádky. Uvádí nicméně, že kromě pancíře došlo také na osazení centimetr tlustých oken, jenž tvoří několik vrstev skla a polykarbonátů. Pneumatiky jsou pak schopné při sníženém tempu urazit několik desítek kilometrů i po prostřelení. A vyšší ochraně byl uzpůsoben i zavazadlový prostor, jenž může pojmout zásobník kyslíku či krve.

Ve zbytku zde máme v podstatě standardní třídu S, tedy verzi s prodlouženým rozvorem, jenž své majitele hodlá zahrnout nemalým luxusem. Na výběr přitom bude pětimístná varianta se zadní lavicí či čtyřmístná se dvěma zadními nezávislými křesly. Mezi nimi se pak může nacházet lednička, zřejmě pro případ, že budete chtít přežití pokusu o atentát oslavit hned ve voze sklenkou vychlazeného šampaňského.

Můžeme už jen dodat, že výroba každého exempláře zabere minimálně 51 dní, a to v závislosti na individuálních požadavcích zákazníků. Ti přitom stejně jako majitelé nepancéřované třídy S mohou volit mezi různým koženým čalouněním, dřevěnými dekory či řadou technologických novinek. Ceny přitom mají startovat okolo 500 tisíc Eur (cca 12,8 milionu korun).


Mercedes nadělil dalšímu autu motor, z nějž se lidem z Bruselu protáčí panenky - 1 - Mercedes-Benz S680 Guard 4Matic 2021 prvni foto 01Mercedes nadělil dalšímu autu motor, z nějž se lidem z Bruselu protáčí panenky - 2 - Mercedes-Benz S680 Guard 4Matic 2021 prvni foto 02Mercedes nadělil dalšímu autu motor, z nějž se lidem z Bruselu protáčí panenky - 3 - Mercedes-Benz S680 Guard 4Matic 2021 prvni foto 03Mercedes nadělil dalšímu autu motor, z nějž se lidem z Bruselu protáčí panenky - 4 - Mercedes-Benz S680 Guard 4Matic 2021 prvni foto 04Mercedes nadělil dalšímu autu motor, z nějž se lidem z Bruselu protáčí panenky - 5 - Mercedes-Benz S680 Guard 4Matic 2021 prvni foto 05Mercedes nadělil dalšímu autu motor, z nějž se lidem z Bruselu protáčí panenky - 6 - Mercedes-Benz S680 Guard 4Matic 2021 prvni foto 06
Mercedes-Benz S680 Guard 4Matic dostal do vínku dvanáctiválec a pancíř, za nemalý výkon a zvýšenou ochranu ovšem zákazníci budou muset zaplatit minimálně 12,8 milionu korun. Foto: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.