Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes nadělil dalšímu autu motor, z nějž se lidem z Bruselu protáčí panenky
29.7.2021 | Petr Prokopec
Původně s nimi měl skončit zcela, pak je vyhradil Maybachům, nakonec ho ale dostává i ryzí Mercedes. Ovšem, klientela si něj musí připravit skoro 13 milionů, jde o luxusní pancéřovaný Guard.
Dvanáctiválcové motory sice nebyly Evropskou unií výslovně postaveny mimo zákon, Brusel však přitvrzuje emisní limity v takové míře, že se jich většina automobilek dobrovolně vzdala. Či tak případně hodlá v brzké době učinit. Jednou z mála, které ještě nějakou chvíli hodlají kráčet proti proudu, je Mercedes-Benz. Ten nedodává motory V12 pouze Horacio Paganimu, nýbrž je pěchuje i pod kapotu vlastních vozů. Jakkoliv již nikoliv v takové míře jako dosud, šestilitrová jednotka byla totiž dosud vyhrazena jen modelům Maybach.
Nyní se portfolio dvanáctiválcových vozů překvapivě dále rozšiřuje, a to o nové pancéřované provedení S680 Guard 4Matic. Pod kapotou znovu najdeme dvanáctiválcové twin-turbo, jenž produkuje 612 koní, což znamená, že i v tomto ohledu bylo ekologii učiněno zadost. Motor totiž dříve produkoval 630 koní, ovšem poté se dočkal filtru pevných částic a dalších anti-emisních systémů, které jeho potenciál lehce zredukovaly. Klesl pak i točivý moment, a to z 1 000 Nm na 830 Nm.
I stávající parametry jsou ale pochopitelně úctyhodné, jakkoliv na bryskní dynamiku je třeba zapomenout - ostatně vůz ji nemá ani v popisu práce. Místo toho je jeho stěžejním úkolem ochrana posádky prakticky za jakékoliv situace. Z toho důvodu dostal do vínku pancíř úrovně VR10, stejně jako její předchůdce dokáže tedy i novinka ochránit před veškerými typy ručních zbraní. Odolá ovšem i puškám ostřelovačů, samopalu AK-47, granátům, minám a dalším výbušným zařízením.
Automobilka je ohledně detailních specifikací pochopitelně skoupá, neboť prozrazení jakékoliv informace může vést k ohrožení posádky. Uvádí nicméně, že kromě pancíře došlo také na osazení centimetr tlustých oken, jenž tvoří několik vrstev skla a polykarbonátů. Pneumatiky jsou pak schopné při sníženém tempu urazit několik desítek kilometrů i po prostřelení. A vyšší ochraně byl uzpůsoben i zavazadlový prostor, jenž může pojmout zásobník kyslíku či krve.
Ve zbytku zde máme v podstatě standardní třídu S, tedy verzi s prodlouženým rozvorem, jenž své majitele hodlá zahrnout nemalým luxusem. Na výběr přitom bude pětimístná varianta se zadní lavicí či čtyřmístná se dvěma zadními nezávislými křesly. Mezi nimi se pak může nacházet lednička, zřejmě pro případ, že budete chtít přežití pokusu o atentát oslavit hned ve voze sklenkou vychlazeného šampaňského.
Můžeme už jen dodat, že výroba každého exempláře zabere minimálně 51 dní, a to v závislosti na individuálních požadavcích zákazníků. Ti přitom stejně jako majitelé nepancéřované třídy S mohou volit mezi různým koženým čalouněním, dřevěnými dekory či řadou technologických novinek. Ceny přitom mají startovat okolo 500 tisíc Eur (cca 12,8 milionu korun).
Mercedes-Benz S680 Guard 4Matic dostal do vínku dvanáctiválec a pancíř, za nemalý výkon a zvýšenou ochranu ovšem zákazníci budou muset zaplatit minimálně 12,8 milionu korun. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 3 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 4 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před 6 hodinami - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
před 7 hodinami - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva