Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes musel zastavit výrobu v jednom z hlavních závodů, má stejný problém, jako Škoda
13.1.2021 | Petr Prokopec
Kdo doufal, že se rok 2021 ponese ve znamení návratu fungování věcí do normálu, ten se evidentně mýlil. Stejně jako Škodě, VW, Nissanu nebo Hondě i Mercedesu chybí polovodiče.
Koronavirus uvrhl svět do chaosu, který většina lidí nikdy nezažila. Jakkoliv ještě před rokem většina lidí o nějaké epidemii pořádně ani nevěděla a zbytek si ji spojoval pouze s Čínou, záhy se rozšířila do celého světa. A zatímco ještě na jaře se zdálo, že by mohla mít krátký průběh, nyní je jasné, že bude značně ovlivňovat také letošek. A pochopitelně i roky příští, neboť stále není jisté, že vakcína bude oním vytouženým řešením, který nás vrátí do časů relativní pohody.
Z pohledu automobilek ale v tuto chvíli ani nemá smysl hledět do vzdálené budoucnosti, trápí je i přítomnost. Už několik značek včetně české Škody musí navzdory pozitivním očekáváním spojeným s příchodem nového roku omezovat výrobu. Problém přitom není poptávka, ale nedostatek dílů. Potýká se s ním i mateřský Volkswagen, Nissan nebo Honda a k řadě nešťastlivců se teď přidal i Mercedes.
Dle informací německého listu Automobilwoche musela automobilka zcela zastavit výrobu v jednom ze svých hlavních závodů v Rastattu. Problémem je opět nedostatek komponentů, opět polovodičů, kterých si automobilky dříve neobjednaly dost a jejich dodavatelé se v mezičase přeorientovali na jiné odběratele z řad výrobců domácí elektroniky. V případě třícípé hvězdy se slabým místem ukázala být spolupráce s nizozemskou firmou NXP, tu ale nelze z ničeho vinit - dodala to, co si u ní Němci objednali, na víc ale teď nemá kapacity.
I Němci tak nejspíše reagovali na stav v některých částech roku, kdy prodeje zamířily opravdu drasticky dolů a nebylo jisté, kolik aut se bude prodávat za půl roku nebo za rok. Ne snad, že by jich najednou bylo tolik, je jich ale zjevně více, než automobilky předpokládaly.
Zastavením linek v Rastattu je dotčena hlavně třída A, vliv na chystaný elektrický model stejného segmentu je zatím nejasný. Mercedes prý dělá vše proto, aby produkce plně elektrického modelu EQA nebyla ohrožena, to jej ale v tuto chvíli až tak trápit nemusí. Mercedes EQA zatím ani nebyl představen, takže na něj stěží může někdo netrpělivě čekat. V případě třídy A je situace pochopitelně jiná - je to jeden z bestsellerů značky prodávaný po stovkách tisíc kusů ročně.



Výroba Mercedesu třídy A od pátku stojí, automobilka nemá dostatek polovodičů. V současném světě plném zmatků to vlastně není až tak překvapivé. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Automobilwoche
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 4 hodinamiStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nejnovější články
Čerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 2 hodinamiChtěl nové BMW řady 7 a neměl na něj, tak si ho nechal udělat z toho 15 let starého
před 3 hodinamiHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 4 hodinamiČíňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
před 5 hodinamiVolvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 13:26 - HondaMan
- Rychlodotazy 03.31. 07:00 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.30. 22:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.30. 22:25 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch
- Rady k výběru auta? 03.29. 14:54 - SRQ89
- Detektory policejních radarů 03.29. 14:13 - pavproch