Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes musel zastavit výrobu v jednom z hlavních závodů, má stejný problém, jako Škoda
13.1.2021 | Petr Prokopec
Kdo doufal, že se rok 2021 ponese ve znamení návratu fungování věcí do normálu, ten se evidentně mýlil. Stejně jako Škodě, VW, Nissanu nebo Hondě i Mercedesu chybí polovodiče.
Koronavirus uvrhl svět do chaosu, který většina lidí nikdy nezažila. Jakkoliv ještě před rokem většina lidí o nějaké epidemii pořádně ani nevěděla a zbytek si ji spojoval pouze s Čínou, záhy se rozšířila do celého světa. A zatímco ještě na jaře se zdálo, že by mohla mít krátký průběh, nyní je jasné, že bude značně ovlivňovat také letošek. A pochopitelně i roky příští, neboť stále není jisté, že vakcína bude oním vytouženým řešením, který nás vrátí do časů relativní pohody.
Z pohledu automobilek ale v tuto chvíli ani nemá smysl hledět do vzdálené budoucnosti, trápí je i přítomnost. Už několik značek včetně české Škody musí navzdory pozitivním očekáváním spojeným s příchodem nového roku omezovat výrobu. Problém přitom není poptávka, ale nedostatek dílů. Potýká se s ním i mateřský Volkswagen, Nissan nebo Honda a k řadě nešťastlivců se teď přidal i Mercedes.
Dle informací německého listu Automobilwoche musela automobilka zcela zastavit výrobu v jednom ze svých hlavních závodů v Rastattu. Problémem je opět nedostatek komponentů, opět polovodičů, kterých si automobilky dříve neobjednaly dost a jejich dodavatelé se v mezičase přeorientovali na jiné odběratele z řad výrobců domácí elektroniky. V případě třícípé hvězdy se slabým místem ukázala být spolupráce s nizozemskou firmou NXP, tu ale nelze z ničeho vinit - dodala to, co si u ní Němci objednali, na víc ale teď nemá kapacity.
I Němci tak nejspíše reagovali na stav v některých částech roku, kdy prodeje zamířily opravdu drasticky dolů a nebylo jisté, kolik aut se bude prodávat za půl roku nebo za rok. Ne snad, že by jich najednou bylo tolik, je jich ale zjevně více, než automobilky předpokládaly.
Zastavením linek v Rastattu je dotčena hlavně třída A, vliv na chystaný elektrický model stejného segmentu je zatím nejasný. Mercedes prý dělá vše proto, aby produkce plně elektrického modelu EQA nebyla ohrožena, to jej ale v tuto chvíli až tak trápit nemusí. Mercedes EQA zatím ani nebyl představen, takže na něj stěží může někdo netrpělivě čekat. V případě třídy A je situace pochopitelně jiná - je to jeden z bestsellerů značky prodávaný po stovkách tisíc kusů ročně.



Výroba Mercedesu třídy A od pátku stojí, automobilka nemá dostatek polovodičů. V současném světě plném zmatků to vlastně není až tak překvapivé. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Automobilwoche
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 11 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch