Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes mluví o návratu zdravého rozumu, ve skutečnosti ale chystá „elektrický blitzkrieg”
15.9.2025 | Petr Prokopec
Pokud bychom brali vážně to, co dnes říká šéf této značky, museli bychom očekávat masivní návrat Mercedesu ke spalovacím autům. Realita? Pod hlavičkou třícípé hvězdy dorazí během tří let více než 40 novinek. A skoro nic jiného než elektromobily firma neslibuje.
Premiéra nového elektrického Mercedesu GLC má být pro německou automobilku významným milníkem v její historii. Šéf třícípé hvězdy Ola Källenius totiž v Mnichově potvrdil, že SUV odstartovalo největší ofenzivu ve firemní historii. Během následujících tří let se tak máme dočkat víc než 40 zcela nových či zásadně přepracovaných modelů. Souběžně s tím hodlá automobilka do roku 2027 zredukovat své výrobní náklady o 10 procent. Vyvážena tím má být investice ve výši přibližně 50 miliard korun, které Mercedes-Benz nalil do úprav evropských továren.
Celé nám to tak trochu připomíná nerozvážné dítě, které si hrálo s nožem a chtělo se stát nejlepším vrhačem na světě. Jenže místo toho si o blýskavé ostří pořezalo prsty tak moc, až skončilo v nemocnici na kapačkách. Během rekonvalescence pak slibovalo, že už nikdy podobnou blbinu neudělá. Jenže jakmile mu otrnulo, prve do uzdravené ruky ne jeden nůž, ale hned několik ještě ostřejších kousků, než tomu bylo původně. A aby toho nebylo málo, rozhodlo se při jejich vrhání ještě žonglovat. Slovy klasika: Co by se tak asi mohlo pokazit?
V případě Mercedesu toho může být hodně, německá automobilka totiž působí, jako když zkouší hrát vabank. Její současná kondice není velkolepá, za čímž stojí nesmyslná sázka na elektrickou budoucnost, na kterou mělo dojít co nejdříve. Jenže zákazníci do Stuttgartu vzkázali, že za takových okolností s nimi třícípá hvězda nemá počítat. Källenius proto poslední dobou nevynechal jedinou příležitost oznámit, že se do hlav lidí z vedení vrátil zdravý rozum a jak si jen s elektromobily do budoucna nejde vystačit.
Jaká je ovšem realita? To je jasně patrné právě z aktuálně ohlášeného „blitzkriegu“. Jakmile Mercedes v továrně v Rastattu najede na plnou produkční kapacitu elektrického CLA, začne se soustředit na produkci elektrického GLC v Brémách a elektrické třídy C v maďarském Kecskemétu. Ve stejné době pak továrna v Sindelfingeru začne expedovat nové elektrické modely divize AMG, a to včetně produkční verze docela nesmyslného konceptu GT XX. Dál pak Mercedes chystá elektrickou „malou“ třídu G, stejně jako luxusní a znovu elektrické MPV.
Dočkat bychom se pak sice měli i spalovacích novinek, nicméně s těmi automobilka původně opravdu nepočítala. Aktuálně tak vlastně nemá o čem konkrétně mluvit. Pokud s nimi navíc hodlá přijít v tak krátké době, znamená to, že půjde hlavně cestou větších či menších faceliftů. A takových druhořadých aut už dnes máme na trhu dost. To je vážně recept na úspěch jako vyšitý, že?



























To je on, stuttgarský šampión. Tedy zcela nové GLC, které za kýčovitou čelní maskou skrývá elektrický pohon. V jeho šlépějích má jít záplava dalších novinek značky. Její budoucnost tedy zrovna lákavě nevypadá. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
včeraRusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
24.9.2025Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- V prostřední kubatuře není nic rozhodnuto včera 18:52
- Vznikl ES Road Racing včera 15:07
- Aprilia SR GT Replica 2025: v designu MotoGP motocyklů včera 14:41
- Finále šampionátu MS-Superbike začíná v Aragónu 24.9.2025
- Stane se Marquez mistrem světa už v Motegi? 24.9.2025
Nejnovější články
Hacker provalil specifikace nové nejlevnější Tesly, bude to auto oholené až úplně na kost
včeraPrvní elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
včeraDalší velký dodavatel automobilek krachuje, je v insolvenci. Má největší pobočku v Česku, zaměstnává 4 500 lidí
včeraČistka ve vedení Mercedesu: Technický ředitel odpovědný za spoustu přešlapů náhle končí, kufry si balí i šéf AMG
včeraStellantis zastavil výrobu ve dvou svých továrnách, pro nezájem ale stojí jen jedna. Té druhé láme vaz moc velký zájem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva