Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes ML 63 AMG 2012: vrchol třídy M zdupe asfalt až 558 koňmi
14.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) AMG má svůj den. Po exkurzi v Affalterbachu tu máme novinku jménem ML 63 AMG, která se dnes poprvé naplno představila světu.
Jak se dalo očekávat, pohon nového SUV zajišťuje dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 5,5 litru objevující se postupně ve všech modelových řadách kromě SLS AMG a třídy C. Agregát nese kódové označení M157 a střídá atmosférickou jednotku M156 s objemem 6,2 litru. Ta nabízela 510 koní a 630 newtonmetrů, ale bohužel v normovaném měřícím cyklu nevykazovala ta správná čísla, takže ji muselo nahradit bi-turbo V8 s výkonem 525 koní a točivým momentem 700 Nm.
Nárůst to není dramatický, nicméně tohle není konečná. S příplatkovým balíčkem AMG Performance můžete navýšit uvedená čísla na 558 koní a až 760 newtonmetrů. Již tak dostatečných 250 km/h a čas potřebný k akceleraci na stovku za 4,8 sekundy je tak možné zlepšit na 280 km/h a 4,7 vteřiny. A abyste se neztráceli v davu, Mercedes vám k tomu přibalí červené třmeny brzd, jiný sportovní volant, a pokud někoho necháte nahlédnout pod kapotu, můžete se pochlubit karbonovým krytem motoru.
O výkony ale tady šlo až ve druhé řadě. Jak nám potvrdil při návštěvě AMG šéf divize Ola Källenius, v některých vozech se sice ještě udrží atmosférické agregáty třeba i díky systému vypínání válců, nicméně budoucnost budou diktovat emise v normovaném testu EU a těm vyhovují přeplňované jednotky. Také proto AMG hlásí, že novinka má oproti svému předchůdci o třetinu nižší spotřebu paliva, čímž teoreticky spadla pod dvanáct litrů benzínu na sto. Prakticky bude jistě v některých režimech ještě vyšší.
Výkon přenáší na všechna čtyři kola v poměru 40:60 (ve prospěch zadní nápravy) sedmistupňová automatická převodovka AMG Speedshift s elektronicky ovládanou spojkou. Řidič ji může nechat pracovat v jednom za tří režimů, které by měly být poplatné způsobu jízdy: Manual, Sport a Controlled Efficieny, kdy je aktivován systém stop-start, výrazně se omezují reakce na sešlápnutí plynu, převodovka co nejdříve řadí na nejvyšší možné kvalty a rozjezdy probíhají většinou na dvojce.
Při adekvátním využívání parametrů motoru se hodí nejen asymetrické dělení přenosu síly na nápravy, ale rovněž aktivní tlumiče a poprvé také systém aktivních stabilizátorů potlačující náklony, který Mercedes nazval Active Curve System. Opět zde bude možnost vybrat si ze tří módů Comfort, Sport a Manual a podle prvních informací by neměl být za příplatek ale jako součást standardní výbavy. To samé platí také pro 20palcová kola (za o palec větší bude nutné doplácet), audio Harman/Kardon, xenonová světla, kožené čalounění, čtyři koncovky výfuku nebo posílené brzdy.
Po debutu na losangeleském autosalonu asi ještě chvíli potrvá, než první zákazníci dostanou svá auta. Evropská premiéra je naplánována až v Ženevě, takže auta budou k mání až na přelomu dubna a května. I cena je tedy pochopitelně zatím nezodpovězenou otázkou.
Atmosférická 6,2 V8 musela ustoupit bi-turbo verzi 5,5 V8. Výkon poskočil z 510 až na 558 koní - asi ne náhodou o 3 koníky více, než má X5 M.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Jaguar znovu vyrábí nová spalovací auta, ale jen na zvláštní přání pro ty nejbohatší
27.10.2024 - Porsche před 25 léty potají postavilo desetiválcový závoďák. Zařízlo ho před dokončením, teď se ukázal v ostré akci
27.10.2024 - Doba obrovských slev na nová auta začíná, říká dealer. Lidi ale spíš naštve, spoustu z nich připraví o spoustu peněz
27.10.2024 - Ferrari vyrábí auta docela jinak než téměř všichni ostatní, díky neobvyklému řešení chce své vozy udržet na silnicích navěky
27.10.2024 - Nový vrcholný McLaren je rozpačitý, záblesky výjimečnosti se ale najdou. Revoluční řešení podvozku mění zažitá pravidla
27.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva