Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-Maybach S 600: Maybach je zpět, s 530 koňmi a 5,5 metry luxusu
19.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Vrcholné S nabízí již v základu lány kůže či hromadu dřeva a stříbra. A navrch motor V12.
To, co všichni očekávali, se konečně stalo skutečností. Mercedes-Benz dnes znovu vdýchl život kdysi slavné luxusní automobilce, jejíž život musel před pár lety nepříliš ochotně už podruhé ukončit. Maybach při svém dalším pokusu o návrat mezi živé už to ovšem nezkouší jako samostatná značka, místo toho jde o absolutní vrchol, jaký si běžní smrtelníci budou moci pořídit v rámci třídy S. Jistě, časem ještě dorazí provedení Pullman, které aktuálně odhalený model zastíní co do délky, taková verze se však zaměří spíše do řad flotil významných státníků.
Maybach chce lovit klienty primárně jinde a vévodí mu snaha o absolutní komfortposádky. Proto doznal nárůstu o 200 milimetrů rozvor (3 365 mm) i celková délka (5 453 mm). Jak se přitom dá očekávat, z daného prostoru navíc těží hlavně cestující vzadu, kteří mají k dispozici dvě nezávislá kůží čalouněná a elektricky polohovatelná křesla. Mezi nimi pak nechybí chladicí box na šampaňské, opomenuta nebyla ani schránka na ručně opracované stříbrné sklenky Robbe & Berking.
Ve standardní výbavě dále nechybí sada polštářků, masážní strojky simulující masáž horkými kameny, parfém Agarwood kooperující s klimatizací, audio systém Burmester High-End 3D, ambientní osvětlení, analogové hodiny IWC nebo panoramatická střecha. Pokyny řidiči pak cestující vzadu mohou udílet skrze komunikační rozhraní, to ale zjevně nebude třeba - třícípá hvězda totiž prohlašuje, že Maybach je nejtišším produkčním sedanem světa.
S ohledem na motorový prostor pak zároveň bude patřit k jedněm z nejrychlejších, zvláště v aktuálně odhalené verzi S 600. Ta počítá s pohonem zadních kol, která výkonem 530 koní a točivým momentem 830 Nm zásobuje šestilitrový dvanáctiválec. Stovku přitom s tímto agregátem Maybach zdolá za rovných 5 sekund a rozjede se až na 250 km/h. Majitelům pak dozajista nebude vadit ani vyšší spotřeba vypočítaná na 11,7 l/100 km.
Mimo toto provedení dorazí také verze S 500, která již počítá s osmiválcem produkujícím koní 455. Čas potřebný k akceleraci na stovku i nejvyšší rychlost jsou pak shodné s dvanáctiválcovou verzí, v rámci spotřeby lze však počítat „jen“ s 8,9 litry. Prodej obou těchto vozů by měl odstartovat v únoru příštího roku, v létě pak má dorazit také osmiválcový model osazený pohonem všech kol 4Matic.
O ceně se nemluví, nízká ovšem rozhodně nebude. Jelikož přitom výroba bude probíhat ručně v německém Sindelfingenu, bude v takové Číně znovuzrozený Maybach pouze exportovaným - a tedy více zdaněným - zbožím. Proto Mercedes-Benz pustí do světa také provedení S 400 4Matic, které již dle názvu vsadí na systém 4x4. Ten pak bude výkonem 333 koní zásobovat šestiválec.
Mercedes-Maybach S 600 se již v základu pyšní rozsáhlou standardní výbavou, která zahrnuje třeba masážní strojky nebo sadu polštářků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 2 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva