Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-Maybach S 600 Guard: neprůstřelný luxus stojí 12,7 milionu Kč
22.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvanáctiválcová limuzína má aramid-polyesterové ochranné pláty či laminovanou strukturou oken. Maybach tak odolá útočným puškám i granátům.
Německá automobilka se výrobou neprůstřelných limuzín zabývá již odpradávna. Vše přitom odstartovalo v roce 1928 modelem Nürburg 460, který se pochlubil továrnou instalovanými ochrannými pláty, jenž měly chránit cestující před střelnými zbraněmi či výbušninami. Nyní, o 88 let později si můžeme představit nejnovější kreaci třícípé hvězdy, tedy Mercedes-Maybach S 600 Guard. Ta se pyšní ochranou VR9 dle certifikace ERV 2010, která vyžaduje pancíř v případě střechy, podlahy i boků. Odolat přitom dokáže jak útočné pušce M-61AP, tak kupříkladu fragmentům ručního granátu.
Maybach tak následuje příkladu již dříve odhalené verze S Guard, přičemž stejně jako kratší a základní model počítá s ochranným pláštěm, jenž byl zakomponován mezi karoserii a skelet vozu. Značka na jeho výrobu použila aramidová vlákna kombinovaná s polyesterem, přičemž v nejkritičtějších místech je možné počítat s překrytím jednotlivých plátů. Asi přitom není třeba zdůrazňovat, že zvenčí nemá být na první pohled vůbec patrné, že jde právě o pancéřovanou verzi.
Jediným vodítkem jsou zesilené a zvýšené bočnice speciálních pneumatik, se kterými je možné i po průstřelu ujet z místa činu. Dále tu máme laminovanou strukturu oken potaženou zevnitř polykarbonátem, či již zmiňovanou podlahu, která je pancéřovaná po celé délce. Ochráněn je tak nejen motorový, ale rovněž i zavazadlový prostor. Značka přitom dodává, že aramid-polyetylénové pláty mají vydržet nejen boční výbuch, ale i ten vedoucí zespod.
Nic dalšího již značka neprozradila, snad kromě ceny. Ta v případě základní varianty narostla na 470 000 Eur (cca 12,7 milionů korun) bez daně. Tím nám ale informace skutečně končí, jistou nápovědou k těm dalším je označení S 600. Pod kapotou lze tedy počítat se šestilitrovým dvanáctiválcem, který nejspíše tak jako u standardního modelu dává k dobru 530 koní a 830 Nm točivého momentu. S tímto výkonem pak bude dozajista spárováno více než základních 2 335 kg, přesnou hmotnost ale neznáme.
Na pětisekundové zrychlení z klidu na stovku tedy můžeme zapomenout, stejně jako na maximálku 250 km/h a spotřebu 8,7 l/100 km. Nicméně i tak by Maybach měl nabídnout působivé jízdní vlastnosti, zaručující hlavně onen bezpečný odjezd. I proto třícípá hvězda nabízí osobním šoférům také speciální kurz řízení.
Pancéřovanou verzi Maybachu prozradí na první pohled jen vyšší bočnice pneumatik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 7 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 9 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 11 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis