Mercedes-Maybach odhaluje další detaily, nebude k mání jen s V12

Nejluxusnější varianta třídy S dorazí ve verzích S 600, S 500 a S 400 4Matic. I přes modernější techniku bude levnější než původní Maybach 57.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes-Maybach odhaluje další detaily, nebude k mání jen s V12

13.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes-Maybach odhaluje další detaily, nebude k mání jen s V12

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejluxusnější varianta třídy S dorazí ve verzích S 600, S 500 a S 400 4Matic. I přes modernější techniku bude levnější než původní Maybach 57.

Teprve předevčírem jsme vám mohli přinést první oficiálně potvrzené informace související s návratem označení Maybach a dnes tu máme jejich další patřičné rozšíření. A také jisté vyvrácení předchozích spekulací, jež se týkaly výkonu. K žádnému navyšování nakonec nedojde, pročež můžeme v případě vrcholné verze S 600 počítat s šestilitrovým dvanáctiválcem twin-turbo naladěným na 530 koní a 830 Nm točivého momentu. Mercedes-Maybach S 500 pak z osmiválce vydoluje 455 koní a 700 Nm, zatímco u modelu S 400 4Matic lze počítat s 333 koňmi a 480 Nm. Tato varianta přitom vznikla konkrétně kvůli čínskému trhu, kde lze díky menšímu objemu motoru počítat s nižšími daněmi.

Jako první dorazí na trh vrcholné provedení, které bude simultánně představeno na autosalonech v Los Angeles a Guangzhou. Soupeřit má stejně jako předchůdce s modely značek Bentley a Rolls-Royce, po stránce cenové však lze počítat s nižší sumou, než za jakou byl k mání Maybach 57. Podle šéfa prodejů Oly Källeniuse má přitom „prostorem i jízdními výkony splnit ultimátní požadavky té nejnáročnější klientely“. Díky tomu lze počítat s větší produkcí, která nebyla zrovna silnou stránkou předchozího modelu. Toho se během deseti let prodalo jen něco málo přes tři tisíce kusů.

Abychom výše zmíněná tvrzení mohli podpořit technickými informacemi, můžeme zmínit rozvor, která oproti prodloužené třídě S narostl o dalších 200 milimetrů na 3 365 mm. V rámci samotné délky ale bude vůz kratší než Maybach 57, který dle názvu měřil 5,72 metru. Je ovšem možné, že časem se dočkáme ještě prostornějšího modelu, neboť Källenius nevyloučil ani příchod verze, která by zaskočila za Maybach 62. Ten přitom dosáhnul na 6 165 milimetrů.

S čím naopak prozatím rozhodně nemáme počítat, je příchod hybridního provedení či sestup označení do nižších sfér, třeba směrem ke třídě E. Mimo to pak Källenius vyvrátil i spekulace o SUV, které by mělo být založeno na Mercedesu GL. Zároveň však dodal, že vůz nechce „kategoricky odmítat“, což znamená, že časem bychom se ho dočkat mohli. Vše ale samozřejmě bude záležet na prodejích limuzíny.

Jelikož je ale SUV otázkou budoucnosti, vraťme se zpátky k již potvrzenému modelu. Ten dorazí se zadními nezávislými a všemi směry polohovatelnými sedadly, které doplní nejlepší odhlučnění v rámci segmentu. To je ale vše, co aktuálně víme, i když pár nových fotek vám rozhled jistě také rozšíří. Na další snímky a informace si musíme počkat do příštího týdne.


Mercedes-Maybach odhaluje další detaily, nebude k mání jen s V12 - 1 - Mercedes-Maybach nove foto 01Mercedes-Maybach odhaluje další detaily, nebude k mání jen s V12 - 2 - Mercedes-Maybach nove foto 02
Mercedes-Maybach odhaluje další detaily, nebude k mání jen s V12 - 3 - Mercedes-Maybach nove foto 03Mercedes-Maybach odhaluje další detaily, nebude k mání jen s V12 - 4 - Mercedes-Maybach nove foto 04
Mercedes-Maybach na prvních fotkách logicky klade důraz na prostor a luxus na zadních sedadlech

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše