Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-Maybach odhaluje další detaily, nebude k mání jen s V12
13.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejluxusnější varianta třídy S dorazí ve verzích S 600, S 500 a S 400 4Matic. I přes modernější techniku bude levnější než původní Maybach 57.
Teprve předevčírem jsme vám mohli přinést první oficiálně potvrzené informace související s návratem označení Maybach a dnes tu máme jejich další patřičné rozšíření. A také jisté vyvrácení předchozích spekulací, jež se týkaly výkonu. K žádnému navyšování nakonec nedojde, pročež můžeme v případě vrcholné verze S 600 počítat s šestilitrovým dvanáctiválcem twin-turbo naladěným na 530 koní a 830 Nm točivého momentu. Mercedes-Maybach S 500 pak z osmiválce vydoluje 455 koní a 700 Nm, zatímco u modelu S 400 4Matic lze počítat s 333 koňmi a 480 Nm. Tato varianta přitom vznikla konkrétně kvůli čínskému trhu, kde lze díky menšímu objemu motoru počítat s nižšími daněmi.
Jako první dorazí na trh vrcholné provedení, které bude simultánně představeno na autosalonech v Los Angeles a Guangzhou. Soupeřit má stejně jako předchůdce s modely značek Bentley a Rolls-Royce, po stránce cenové však lze počítat s nižší sumou, než za jakou byl k mání Maybach 57. Podle šéfa prodejů Oly Källeniuse má přitom „prostorem i jízdními výkony splnit ultimátní požadavky té nejnáročnější klientely“. Díky tomu lze počítat s větší produkcí, která nebyla zrovna silnou stránkou předchozího modelu. Toho se během deseti let prodalo jen něco málo přes tři tisíce kusů.
Abychom výše zmíněná tvrzení mohli podpořit technickými informacemi, můžeme zmínit rozvor, která oproti prodloužené třídě S narostl o dalších 200 milimetrů na 3 365 mm. V rámci samotné délky ale bude vůz kratší než Maybach 57, který dle názvu měřil 5,72 metru. Je ovšem možné, že časem se dočkáme ještě prostornějšího modelu, neboť Källenius nevyloučil ani příchod verze, která by zaskočila za Maybach 62. Ten přitom dosáhnul na 6 165 milimetrů.
S čím naopak prozatím rozhodně nemáme počítat, je příchod hybridního provedení či sestup označení do nižších sfér, třeba směrem ke třídě E. Mimo to pak Källenius vyvrátil i spekulace o SUV, které by mělo být založeno na Mercedesu GL. Zároveň však dodal, že vůz nechce „kategoricky odmítat“, což znamená, že časem bychom se ho dočkat mohli. Vše ale samozřejmě bude záležet na prodejích limuzíny.
Jelikož je ale SUV otázkou budoucnosti, vraťme se zpátky k již potvrzenému modelu. Ten dorazí se zadními nezávislými a všemi směry polohovatelnými sedadly, které doplní nejlepší odhlučnění v rámci segmentu. To je ale vše, co aktuálně víme, i když pár nových fotek vám rozhled jistě také rozšíří. Na další snímky a informace si musíme počkat do příštího týdne.




Mercedes-Maybach na prvních fotkách logicky klade důraz na prostor a luxus na zadních sedadlech
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez včera 15:23
- V Moto2 PP pro Gonzaleze, 10. Salač včera 14:28
- Pole Position získal v Moto3 v Jerezu Rueda včera 13:40
- Pole Position si v Jerezu vyjel překvapivě Fabio Quartararo včera 10:53
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky 25.4.2025
Nejčtenější články
Jeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
28.3.2025Němci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
28.3.2025Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
28.3.2025Český svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
29.3.2025Někdo najel s elektrickým Hyundai 666 tisíc km za pár let. Na jednu baterii to ale nedal, cena náhrady hatí vše
29.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva