Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes má stále větší problémy, hlásí další velké propouštění, čtyři modely končí
11.2.2020 | Petr Prokopec
Původně Němci avizovali propuštění 1 100 lidí, pak se z tohoto čísla stalo 10 tisíc, nyní jsme na 15 tisících. Židle se tak začíná houpat i pod šéfem firmy, třebaže problémy zdědil po svém předchůdci.
Stát se šéfem velké automobilky bylo ještě nedávno snem snad každého ambiciózního manažera. Nyní se však zdá, že jde o černého Petra, o kterého nikdo nestojí. Prakticky všichni šéfové automobilových firem musí nyní řešit největší výzvu, jaké toto průmyslové odvětví čelí. Vynucovaný přechod ke ztrátové elektrifikaci spojený s oslabením obvykle klíčového trhu v Číně znamená nutnost utahovat si opasky, což nikdy není vítané opatření.
Asi pod největším tlakem je v tuto chvíli Ola Källenius. Šéf Mercedesu loni převzal žezlo od Dietera Zetscheho, který se na dva roky uklidil do ústraní, aby následně mohl převzít pozici šéfa dozorčí rady Daimleru. Je ale otázkou, jestli se tak skutečně stane, neboť po Zetscheho odchodu ve firmě začal ze skříní vypadávat jeden kostlivec za druhým. Zejména kvůli nesrovnalostem spojeným se staršími dieselovými motory zatížily konto firmy mnohé pokuty a svolávací akce, které přišly zrovna ve chvíli, kdy bylo třeba miliardových investic do alternativního pohonu. Současně nastal odklon části klienty právě od naftových motorů, což vyhnalo průměrné emise CO2 Mercedesů vysoko opět v tu nejméně vhodnou dobu.
Daimler tak musel začít hledat úspory, a tak oznámil, že v nejbližších letech bude razantně propouštět. V prvé fázi mělo jít o „pouze“ o 1 100 manažerů, jenže následně se ukázalo, že jen to jejímu účetnictví příliš nepomůže. A proto se bude muset s prací rozloučit také na 10 tisíc dělníků. Ovšem dle nejnovějších informací německého deníku Handelsblatt ani to není konečná. Padáka by nyní mělo dostat 15 tisíc lidí.
Výrobu osobních vozů dnes Pro Mercedes zajišťuje zhruba 145 tisíc zaměstnanců, odejít by tak mělo více jak 10 procent všech lidí, to je vskutku razantní opatření. Jde však jen o jedno kolečko v budoucím úsporném soukolí. Källenius rozhodl, že firma se nebude loučit jen s lidmi, ale také s nepříliš žádanými modely. Minulostí tak nebude jen pick-up třídy X, ale také S Coupe a S Cabrio. Spočítané to má mít i třída B a CLS s čtyřdveřovým AMG GT možná sloučí v jeden elektromobil.
Osud Mercedesu je tedy opravdu nejistý, přičemž investory i zaměstnanci ze situace Källenia. Ten však do značné míry „vyžírá“, co Zetsche zasel. Byl to především on, který Mercedes často tlačil do slepých uliček, ať se to týkalo elektromobility nebo autonomních technologií. V té době však třícípá hvězda mohla rozhazovat peníze hrstmi na všechny strany. Nyní se však snižují odhady zisku na letošek, i proto, že automobilka nesplní zmíněné limity emisí CO2.
I pod švédským manažerem se tak nakonec začíná kývat židle. A jelikož je podřízen dozorčí radě, která tlumočí přání investorů, nakonec to může být právě on, kdo mimo jiné přijde o práci. Otázkou však je, zda se tím něco vyřeší. Mercedes totiž jednoduše dohnaly hříchy minulosti v té nejhorší možné chvíli. I kdyby tedy byl jmenován nový šéf, nebude mít jinou možnost, než dále utahovat opasky a redukovat mzdy či počet zaměstnanců.

Mercedes má větší potíže, než se zdálo. Propouštění tak bude masivnější, a vzhledem k nespokojenosti investorů může o místo přijít i šéf automobilky Ola Källenius
Skončí i několik modelů. Mercedes-Benz S-Coupe již v příští generaci nedorazí...
Třída X se přestane vyrábět v květnu...
...uzavřenou kapitolou má být i třída B
Zdroj: Handelsblatt
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 9 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Prodeje elektromobilů Kie a Hyundai v Evropě se masivně propadají, i když Korejci rádi vytváří dojem opaku
25.1.2025Tohle auto jste si mohli v jeden moment koupit s 5-, 6-, 8-, 10- i 12válcovými motory. Je to historický rekord, který stěží bude překonán
25.1.2025Realitní magnát popsal, jak složité je uvést do provozu jeho nové Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s, je to jiný svět
25.1.2025Volvo dalo hromadě svých modelů nová jména, další ruší. Vyznat se v nabídkách automobilek je stále těžší
25.1.2025Nejdražší ojetá Tesla Model 3 v prodeji jako jediná dává skutečný smysl, bez 3 milionů v kapse na ni ale nemyslete
25.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva