Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes má stále větší problémy, hlásí další velké propouštění, čtyři modely končí
11.2.2020 | Petr Prokopec
Původně Němci avizovali propuštění 1 100 lidí, pak se z tohoto čísla stalo 10 tisíc, nyní jsme na 15 tisících. Židle se tak začíná houpat i pod šéfem firmy, třebaže problémy zdědil po svém předchůdci.
Stát se šéfem velké automobilky bylo ještě nedávno snem snad každého ambiciózního manažera. Nyní se však zdá, že jde o černého Petra, o kterého nikdo nestojí. Prakticky všichni šéfové automobilových firem musí nyní řešit největší výzvu, jaké toto průmyslové odvětví čelí. Vynucovaný přechod ke ztrátové elektrifikaci spojený s oslabením obvykle klíčového trhu v Číně znamená nutnost utahovat si opasky, což nikdy není vítané opatření.
Asi pod největším tlakem je v tuto chvíli Ola Källenius. Šéf Mercedesu loni převzal žezlo od Dietera Zetscheho, který se na dva roky uklidil do ústraní, aby následně mohl převzít pozici šéfa dozorčí rady Daimleru. Je ale otázkou, jestli se tak skutečně stane, neboť po Zetscheho odchodu ve firmě začal ze skříní vypadávat jeden kostlivec za druhým. Zejména kvůli nesrovnalostem spojeným se staršími dieselovými motory zatížily konto firmy mnohé pokuty a svolávací akce, které přišly zrovna ve chvíli, kdy bylo třeba miliardových investic do alternativního pohonu. Současně nastal odklon části klienty právě od naftových motorů, což vyhnalo průměrné emise CO2 Mercedesů vysoko opět v tu nejméně vhodnou dobu.
Daimler tak musel začít hledat úspory, a tak oznámil, že v nejbližších letech bude razantně propouštět. V prvé fázi mělo jít o „pouze“ o 1 100 manažerů, jenže následně se ukázalo, že jen to jejímu účetnictví příliš nepomůže. A proto se bude muset s prací rozloučit také na 10 tisíc dělníků. Ovšem dle nejnovějších informací německého deníku Handelsblatt ani to není konečná. Padáka by nyní mělo dostat 15 tisíc lidí.
Výrobu osobních vozů dnes Pro Mercedes zajišťuje zhruba 145 tisíc zaměstnanců, odejít by tak mělo více jak 10 procent všech lidí, to je vskutku razantní opatření. Jde však jen o jedno kolečko v budoucím úsporném soukolí. Källenius rozhodl, že firma se nebude loučit jen s lidmi, ale také s nepříliš žádanými modely. Minulostí tak nebude jen pick-up třídy X, ale také S Coupe a S Cabrio. Spočítané to má mít i třída B a CLS s čtyřdveřovým AMG GT možná sloučí v jeden elektromobil.
Osud Mercedesu je tedy opravdu nejistý, přičemž investory i zaměstnanci ze situace Källenia. Ten však do značné míry „vyžírá“, co Zetsche zasel. Byl to především on, který Mercedes často tlačil do slepých uliček, ať se to týkalo elektromobility nebo autonomních technologií. V té době však třícípá hvězda mohla rozhazovat peníze hrstmi na všechny strany. Nyní se však snižují odhady zisku na letošek, i proto, že automobilka nesplní zmíněné limity emisí CO2.
I pod švédským manažerem se tak nakonec začíná kývat židle. A jelikož je podřízen dozorčí radě, která tlumočí přání investorů, nakonec to může být právě on, kdo mimo jiné přijde o práci. Otázkou však je, zda se tím něco vyřeší. Mercedes totiž jednoduše dohnaly hříchy minulosti v té nejhorší možné chvíli. I kdyby tedy byl jmenován nový šéf, nebude mít jinou možnost, než dále utahovat opasky a redukovat mzdy či počet zaměstnanců.
Mercedes má větší potíže, než se zdálo. Propouštění tak bude masivnější, a vzhledem k nespokojenosti investorů může o místo přijít i šéf automobilky Ola Källenius
Skončí i několik modelů. Mercedes-Benz S-Coupe již v příští generaci nedorazí...
Třída X se přestane vyrábět v květnu...
...uzavřenou kapitolou má být i třída B
Zdroj: Handelsblatt
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 12 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024 - Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 11.22. 14:09 - Zajda
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins