Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes stále vyrábí nové auto s motorem 6,2 V8 bez turba, dostanou se k němu ale jen vyvolení
22.8.2024 | Petr Prokopec
Třícípá hvězda je v poslední době skloňována hlavně kvůli nesmyslnému vyřazování osmiválců z nabídky a současně extrémnímu nárůstu hmotnosti nových aut. V tomto kontextu překvapí, že vyrábí i nový lehký vůz s atmosféricky plněným 6,2 V8, je to ale jeho poslední štace. A není zdaleka pro každého.
Vůbec první automobilový závod historie proběhl 22. července 1894, tedy již před dlouhými 130 lety. Z vítězství se po 126 kilometrech, která zabrala trasa z Paříže do Rouen, radoval vůz osazený motorem z produkce Daimleru. A právě na tento moment se třícípá hvězda rozhodla zavzpomínat v Pebble Beach. Její stánek na akci Concorso d'Elegance tak byl jedním z největších, neboť kromě osmiválcového SL a dvanáctiválcové třídy S, jež se chlubily logem Maybachu a poněkud pouťovým designem, dorazil i okruhový speciál AMG GT3 Edition 130 Y Motorsport. A to je svou podstatou věru překvapivý vůz.
Automobilka jej vyrobí jen v 13 kusech, tedy jeden za každou dekádu, která od zmíněného podniku utekla. Vzhledově budou všechny odkazovat na Mercedes-Benz 300SL z roku 1952, který vyhrál závody Carrera Panamericana a 24 hodin Le Mans. Modrobílou kombinaci přitom na bocích doplňuje číslice 130 a logo slavné divize z Affalterbachu, jež se objevuje také na střeše. Vše pak uzavírají 18palcová hořčíková kola napomáhající snížit hmotnost vozu na pouhých 1 275 kg.
Toto číslo je s ohledem na současnou produkci značky, která je v případě čehokoli ambicióznějšího přibližně o tunu těžší, pomalu neuvěřitelné. A to samé platí o motoru skrývajícím se pod protáhlou přední kapotou. I když značka u silničního GT3 používá čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec, v případě okruhového provedení sází na 6,2litrovou atmosférickou jednotku z předchozího SLS AMG. Protože jde ale o vůz, který nemusí odpovídat pravidlům FIA, došlo ke zvýšení výkonu na 680 koní v 7 250 otáčkách.
S nabušenou jednotkou byla spárována také karoserie produkující o 15 procent víc přítlaku, než je tomu u homologovaných závoďáků. Stojí za tím jak obrovité zadní křídlo, tak i přepracovaný zakapotovaný podvozek končící difuzorem. Výroční edice pak disponuje i systémem DRS, který jí umožňuje dosáhnout maximálky 315 km/h. Co se zrychlení na stovku týče, to již značka neuvádí. Dodává však, že tovární jezdec Jules Gounon dosáhl v Bathurstu nového rekordu 1:56,605.
Na trati dlouhé 6 213 metrů tak novinka překonala dosavadní nejrychlejší čas o 2,074 s. Oněch 13 aut by tedy mohlo oslovit hlavně ty, pro které není vším jen akcelerace na pár desítek metrů v přímém směru. Bude ovšem třeba rozbít hodně prasátek, neboť ceny startují na 1,03 milionu Eur (cca 25,85 mil. Kč) bez daně. Mercedes však dodává, že je to vůbec naposledy, co je zmiňovaný atmosférický motor použit, načež lze vůz brát jako ideální investiční příležitost, neboť jeho hodnota jen poroste.
Nyní tak už jen v rychlosti hodíme očkem po interiéru, kde se modrobílá kombinace objevuje na potahu sedadel, zatímco jejich hlavové opěrky zdobí hnědá kůže. Ta pak ideálně ladí s volantem, jehož boční ramena jsou z hnědého ořechového dřeva. Nechybí ani ochranná klec, stejně jako pětibodové bezpečnostní pásy, požární systém či přepracovaná středová konzole, na níž lze najít i tlačítko kompletně deaktivující veškerou elektroniku.
Je až neuvěřitelné, že i letos třícípá hvězda nabízí lehké auto s čistě benzinovým atmosférickým motorem, na něco takovému u ni již nejsme zvyklí. Ovšem i to je důvod, proč je limitované AMG GT3 k mání za 25,85 milionu korun bez daně. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
včera - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
17.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR včera 18:36
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 včera 16:00
- MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha včera 10:00
- MS-Supersport 2025: 7 značek - jedna žena, 1 Čech 20.12.2024
- MS-SSP 300: 32 jezdců, 4 značky, 2 Češi 20.12.2024
Nejnovější články
- Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
před 53 minutami - Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
včera - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
včera - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
včera - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva