Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes GLS odhalen. Je to prý třída S mezi SUV, má až 585 koní
4.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Největší SUV třícípé hvězdy se dočkalo pouze lehké vizuální modernizace, místo GL si ale říká GLS. A novinky nabízí především v nitru.
Příchod faceliftovaného Mercedesu GL, který se nově honosí názvem GLS a představovat má „třídu S mezi SUV“, předznamenávala řada uniknuvších fotek. Nyní tu máme největší model značky oficiálně, přičemž venkovní vzhled samozřejmě již nikoho nepřekvapí. Ostatně, ve srovnání s dosluhující verzí se toho až tak moc nezměnilo, neboť nová je v podstatě jen čelní maska s větším emblémem třícípé hvězdy a světlomety, které se nyní pyšní LEDkami pro denní svícení.
Vyjma toho můžeme zmínit ještě lehce modifikované nárazníky na obou koncích vozu a pozměněnou grafiku zadních lamp. Změn se dočkala i paleta barev karoserie a na výběr máte také jiný design litých kol. Tím nám ale venkovní proměna končí, pročež asi nebude překvapením, když řada lidí jednoduše ani nepozná, že váš Mercedes GLS je „zcela nový”. Uvnitř ale nejspíše již zareagují jinak, zejména při pohledu na osmipalcový volně stojící displej.
Mimo to dorazil také nový touchpad usazený mezi předními sedadly či přepracovaný tříramenný multifunkční volant potažený kůží Nappa. Dále můžete počítat s vylepšeným přístrojovým štítem nebo odlišným čalouněním, které vrcholí příplatkovou selekcí designo Exclusive. Dokoupit ovšem můžete i klimatizaci s ionizací vzduchu, které výrazně zlepšuje vzduch v kabině v porovnání se standardní automatickou klimatizací.
Tím jsme se dostali na konec změn také v kabině, zamířit tedy můžeme do motorového prostoru, kde nic jiného než šestiválce či osmiválce nenajdete. Diesely jsou zastoupeny pouze jednou verzí GLS 350d 4Matic, v jejímž případě třílitrová jednotka produkuje 258 koní a 620 Nm točivého momentu. Spřažena je s devítistupňovým automatem, který lze doplnit redukční převodovkou a uzávěrou středového diferenciálu.
Tytéž možnosti jsou spojeny s benzinovými jednotkami, v jejichž případě americká klientela dostane místo dieselu základní provedení GLS 450 poháněné šestiválcem naladěným na 367 koní a 500 Nm. Evropané budou moci vybírat pouze mezi variantami GLS 500 a GLS 63 AMG, z nichž první dostane do vínku osmiválec twin-turbo, jež posílil o 20 koní na 456 koní a 700 Nm.
Vrchol nabídky okupuje model z Affalterbachu, který stejně jako dříve pohání 5,5litrový přeplňovaný motor V8. Ve srovnání s dosavadním provedením však i on posílil, a to o 27 koní. Počítat tedy nyní můžete s 585 koňmi a 760 Nm točivého momentu, což ve výsledku znamená, že námi spekulovaná verze S skutečně dorazila, jen si tak neříká a je nabízena jako základní varianta.
Dodat pak již můžeme jen tolik, že vrcholný model dorazí se zrevidovaným sedmistupňovým automatem AMG Speedshift Plus 7G-Tronic. A jako zbytek nabídky bude standardně profitovat také z rozšířené bezpečnostní výbavy, jež zahrnuje přednárazový systém, detekci únavy řidiče, tempomat, stabilizaci, brzdný asistent nebo systém regulující náklony karoserie při silném bočním větru.
V příplatkové výbavě pak figuruje kupříkladu systém nočního vidění, vyhřívané adaptivní čelní stěrače, detekce vozů ve slepém úhlu, aktivní udržování vozu v jízdním pruhu, varování před kolizemi se vzadu jedoucími vozy nebo detekce chodců. Výstavní premiéra Mercedesu GLS proběhne na autosalonu v Los Angeles, přičemž objednávky odstartují ještě letos v prosinci.
Mercedes GLS se díky faceliftu dočkal nejen nového názvu, ale také upravené přídě a posílených benzinových motorů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
včera (3) - Nesmyslně těžké AMG GT dostalo kouř ve srovnání s „americkým kýblem”, vaz mu zlomila hned první zatáčka
16.12.2024 (4) - Američané srovnali nejlevnější nová výkonná auta s cenou do 830 tisíc a vybrali to nejrychlejší, v Evropě můžeme jen závidět
13.12.2024 (3)
Nejčtenější články
- Unikla fotka na poslední chvíli odpískaného elektrického Jaguaru, firma v něm utopila neskutečných 30 miliard
19.11.2024 - Hybridní motory v mistrovství světa v rallye po pouhých dvou letech končí, i pro takové využití jsou drahé a neefektivní
19.11.2024 - Daleko nejlevnější Škoda Superb III Combi 2,0 TDI v prodeji nestojí skoro nic, i když je fit, najela ale neuvěřitelné kilometry
19.11.2024 - Dětská sedačka Thule je podle německého testu ADAC nejbezpečnější a nejkvalitnější autosedačkou na trhu
20.11.2024 - Nový vrcholný Moskvič se začíná prodávat, unikly první ceny. Výkonné a vybavené auto větší než Škoda Kodiaq je o dost levnější
20.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva