Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes GLK 200 a GLK 250: nové benzinové zadokolky již mají i českou cenu
15.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda rozšiřuje hlavně spodní část nabídky. Výkon 184 koní tak pořídíte za necelý milion, 211 koní již vychází na 1 082 950 korun.
Nabídka německé automobilky s třícípou hvězdou ve znaku začíná v poslední době získávat na objemu. V řádu jednoho týdne pro vás totiž máme již třetí zprávu o nových verzích stávajících modelů. Po rozšíření třídy A a třídy CLA a představením vůbec prvního kabrioletu třídy E s pohonem všech kol svou pozornost zaměřujeme na Mercedes-Benz GLK, jehož portfolio nově obohatily dvě verze poháněné benzinovým čtyřválcem.
Jak asi tušíte, jedná se o tutéž dvoulitrovou pohonnou jednotku, kterou jsme okusili pod kapotou Mercedesu A 250. Ta však nově svůj výkon směřuje pouze na zadní kola, přičemž u verze GLK 200 zajišťuje přenos 184 koní šestistupňová manuální převodovka. Sprint na stovku tak vozu zabere 8,8 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 210 km/h. Průměrná spotřeba pak byla vyčíslena na 8,8 l/100 km.
Druhou novinkou je verze GLK 250, u které již lze počítat se známým výkonem 211 koní. O jeho přenos (opět jen dozadu) se ovšem stará automat 7G-Tronic Plus, pročež akcelerace 0-100 km činí 7,8 sekundy. Nejvíce se pak tento model Mercedesu rozjede na 215 km/h, zatímco jeho žíznivost má za optimálních podmínek dosahovat jen 7 litrů na 100 kilometrů.
Po stránce cenové zřejmě nepřekvapí, že pohybovat se budeme ve spodním spektru nabídky. Mercedes-Benz GLK 200 je dokonce po verzi GLK 200 CDI druhým nejlevnějším, když startuje na částce 959 530 Kč. Za GLK 250 ovšem již budete muset zaplatit 1 082 950 Kč, přičemž ve výbavě nechybí látkové čalounění nebo dvouzónová klimatizace.
Sáhnout samozřejmě můžete po celé řadě příplatků, kdy třeba standardní 17palcová kola mohou nahradit až 20palcové ráfky. K dispozici je rovněž sada AMG Sport, tu je však třeba pořídit společně s paketem Chrom. Kvůli pohonu zadních kol ovšem nelze sáhnout po sadě Offroad Technik. Více se dozvíte v kompletním oficiálním ceníku (PDF, 392 kB), který lze stáhnout ze stránek českého zastoupení značky.
Třícípá hvězda pokračuje ve své ofenzivě také u modelu GLK. Ten je nově k mání se dvěma verzemi přeplňovaného benzinového čtyřválce, jež svůj výkon směřují pouze na zadní kola
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 51 minutami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 3 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva