Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes GLE Coupe: X6 od Mercedesu je venku, hned i ve verzi 450 AMG Sports
10.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda oficiálně odhalila nový crossover. Prozatím nabízí nejvýše 367 koní, má 9st. automat a 4x4.
Za měsíc nám startuje autosalon v Detroitu, pročež bychom se v následujících dnech a týdnech neměli divit přívalu novinek, jež budou za oceánem debutovat. Jednou z nich je nový Mercedes-Benz GLE Coupe, který vzniknul především kvůli souboji s BMW X6. Podobně jako mnichovského vozu si nejsme příliš jisti stylizací jeho zádě, která z mnoha různých úhlů nevypadá zrovna vábně. Lépe na tom vůz není ani při pohledu z boku, vzhled je ovšem věcí ryze subjektivní. Nepochybujeme proto, že řada lidí dá raději přednost třícípé hvězdě než modrobílému logu.
Namísto domněnek se proto raději přesuneme k holým faktům, přičemž začneme venkovními rozměry. Ty počítají s délkou 4 900 milimetrů, šířkou 2 003 mm, výškou 1 731 mm a rozvorem 2 915 mm. Standardem pro základní modely jsou 20palcová kola, prozatímní vrchol v podobě modelu GLE 450 AMG Sports Coupe ovšem může počítat s jednadvacítkami obutými v pneumatikách o rozměru 275/45 vpředu a 315/40 vzadu. Za příplatek pak můžete sáhnout i po 22palcovém provedení.
Pod kapotou výše zmiňovaná verze počítá s třílitrovým benzinovým šestiválcem, který byl naladěn na 367 koní a 520 Nm. Výkon je přenášen devítistupňovou automatickou převodovkou 9G-Tronic na všechna čtyři kola, přičemž za normálních podmínek je z 60 procent upřednostněna zadní náprava. Zbytek produkce pak počítá s poměrem 50:50. Řeč je přitom o verzích GLE 350d 4Matic (258 koní, 620 Nm) a GLE 400 4Matic (333 koní, 480 Nm), jež taktéž počítají s šestiválcovým motorem.
Jízdní dynamiku či spotřebu již Mercedes nezmiňuje, v tomto směru zřejmě bude třeba vyčkat na zmiňovanou premiéru v Detroitu. Víme ovšem tolik, že GLE Coupe dostalo podvozek faceliftovaného Mercedesu třídy M (představen již bude pod názvem GLE), ten však doznal modifikací, stejně jako řízení a elektronika. Model GLE 450 AMG Sports pak přihazuje ještě vzduchové měchy Airmatic, adaptivní tlumiče a modul, jež při vyšších rychlostech automaticky sníží světlou výšku.
Ona devítistupňová automatická převodovka vrcholného modelu pak dostala systém Dynamic Select, který počítá s pěti specifickými režimy Individual, Comfort, Slippery, Sport a Sport+. Poslední přitom dle tiskové zprávy počítá s „akustickým doprovodem“ změny rychlostních stupňů, pod čímž si zřejmě můžeme představit automatické meziplyny. Mimo to lze u tohoto modelu počítat s jistou telemetrií v podobě ukazatele podélného a bočního přetížení či grafiky zobrazující úhel natočení volantu.
Uvnitř pak základní modely nabídnou již standardně sportovní sedadla a volant, se kterými dorazí nový displej multimediálního systému. Nechybí rovněž stříbrné dekorace a hliník či dřevo, zatímco u provedení GLE 450 AMG Sports lze očekávat kůži nappa, sadu ocelových pedálů a karbonové doplňky či dekorace lakované piánovou černí.
Tím dnešní představení můžeme uzavřít, zmínit lze již jen začátek prodeje naplánovaný na červen 2015. Později by pak měly dorazit ještě další motorizace včetně naprostého vrcholného modelu v podobě Mercedesu GLE 63 AMG Coupe.






































Nový Mercedes-Benz GLE Coupe se asi nebude líbit všem, zvláště v zadních partiích není jeho stylizace tak působivá jako u konkurenčního BMW X6
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
včeraŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejnovější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před hodinouPro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
před 8 hodinamiS čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
před 9 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 10 hodinamiPoslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.03. 00:23 - Kavis
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.02. 21:32 - Stepan
- Onboard videa 04.02. 17:28 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 04.02. 17:12 - pavproch
- Rychlodotazy 04.02. 17:01 - pavproch
- Politický koutek 04.02. 13:29 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.02. 11:51 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB