Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes GLE Coupe má první ceny, stojí stejně jako BMW X6
9.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinku třícípé hvězdy si v kombinaci s dieselovým šestiválcem můžete pořídit od 1,8 milionu korun. Za vrcholné AMG dáte téměř dvakrát tolik.
Nový Mercedes-Benz GLE Coupe jsme si mohli představit opravdu zevrubně, a to nikoliv pouze ve standardní verzi, ale také jako provedení AMG Sports či jako ryzí model z Affalterbachu. K zákazníkům mají první exempláře zamířit až s příchodem léta, první ceny jsou však známy již nyní. Platné jsou sice zatím pouze pro německý trh, české zastoupení však v tomto ohledu nikdy nespí, a tak se nejspíše ke stejnému tématu během pár dnů ještě vrátíme.
Nyní se ovšem soustřeďme pouze na největší trh Evropy, kde GLE Coupe startuje na sumě 66 699,50 Eur (cca 1 819 000 Kč). Za to nedostáváte model osazený benzinovým motorem, ale dieselovým šestiválcem naladěným na 258 koní. Tento výkon přenáší na všechna čtyři kola devítistupňový automat, který je jedinou volbou pro vozy poháněné agregáty V6. Mimo to nabídka počítá s osmiválci, k těm se ale dostaneme až za chvíli.
Nejprve se zaměříme na rozdíl oproti třídě M, ze které si můžeme odvodit cenu, za jakou bude novinka třícípé hvězdy nabízena v Česku. Tak tedy, nejlevnější Mercedes ML 250 BlueTec 4Matic vychází u našich sousedů na 56 227,50 EUR (1 533 200 Kč), což je zhruba ta samá částka, jakou značka vyžaduje také v tuzemských luzích a hájích. Zde si totiž české zastoupení účtuje za ten samý model 1 510 080 Kč.
V potaz nyní ani nebudeme brát fakt, že v Německu je odlišná daň z přidané hodnoty než v České republice, a rovnou budeme počítat s tím, že na tuzemském trhu můžeme čekat malou slevu. Základní GLE Coupe by tak mohlo startovat na sumě 1,8 milionu korun, zatímco vrchol v podobě verze GLE 63 AMG S 4 Matic osazený osmiválcem a sedmistupňovým automatem by vycházel na přibližně 3,4 mil. Kč.
Zda skutečnost bude na pětník taková či lehce odlišná, to bychom se skutečně mohli dozvědět během příštích pár dnů. Tyto vody tedy na chvíli opustíme a místo toho si posvítíme na výbavu, která v Německu zahrnuje již ve standardu 20palcová litá kola, čelní LEDky, duální automatickou klimatizaci, zpětnou kameru, kůží obšitý multifunkční volant, volič jízdních režimů Dynamic Select či audio systém.
V rámci příplatků dorazí kupříkladu nově odhalený paket Night Package, jehož součástí není systém nočního vidění, jak by název napovídal. Místo toho tu máme sadu černě lakovaných doplňků, se kterými jsou u verzí AMG spojeny také koncovky výfuku vyvedené v matném chromu. Pro tyto modely jsou určena také 22palcová litá kola, zatímco zbytek nabídky dostane jen jednadvacítky.
Mimo to můžeme zmínit ještě zatmavená boční okna či specifické boční prahy, tím však odklon od standardu končí. Cena paketu prozatím známa není, dost možná však o ní budeme moci poinformovat v rámci českého ceníku. V tomto směru ale raději nic neslibujeme, spekulování přeci jen již dneska bylo dost.
V závěru tak můžeme jen posloužit srovnáním s BMW X6, které ve verzi xDrive30d dostalo do vínku rovněž 258 dieselových koní. Platit přitom v takové chvíli budete na českém trhu 1 783 600 Kč a je zjevné, že třícípá hvězda si bude za svůj klon účtovat velmi podobné peníze. Koho by to překvapilo...
Přehled cen Mercedesu GLE Coupe na německém trhu
GLE 350d 4Matic, V6, 258 koní, 9G-Tronic, 66 699,50 Eur
GLE 400 4Matic, V6, 333 koní, 9G-Tronic, 67 235 Eur
GLE 450 AMG Sports, V6, 367 koní, 9G-Tronic, 75 803 Eur
GLE 63 AMG 4Matic, V8, 557 koní, 7G-Tronic, 115 251,50 Eur
GLE 63 AMG S 4Matic, V8, 585 koní, 7G-Tronic, 125 485,50 Eur
Mercedes-Benz GLE Coupe bude k mání také s příplatkovým paketem Night Package, který přihazuje třeba větší litá kola nebo černě lakované doplňky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie