Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes GLE 450 AMG 4Matic: třetí do party „mezistupňů“ dá stovku za 5,7 s
15.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová verze používá stejně jako GLE 450 AMG Coupe přeplňovaný šestiválec, který produkuje 367 koní. Mimo to se pyšní agresivnějším vzhledem.
Pokud jste při pohledu na Mercedes-Benz GLE 450 AMG 4Matic zauvažovali, co je na něm nového, pak jste na tom obdobně jako my. Standardní provedení i varianta GLE 63 již dávno mají po premiéře a tato varianta vůči nim v prvé chvíli nic nového nepřináší. Nicméně na druhý pohled si můžeme povšimnout daného označení, díky kterému je zřejmé, že po modelech C 450 AMG a GLE 450 AMG Coupe tu máme třetího do party „mezistupňů“.
Tak jako dva předchozí vozy třícípé hvězdy se i ten nový pyšní přeplňovaným třílitrovým šestiválcem, který produkuje 367 koní a 520 Nm točivého momentu. Tato síla je spárována s devítistupňovým automatem a pohonem všech kol, který standardně upřednostňuje zadní nápravu. Stovku přitom s tímto kombem GLE 450 AMG 4Matic zdolá za 5,7 sekundy a maximálně se rozjede na 250 km/h. Spotřeba pak činí 8,6 l/100 km.
Vyjma specifického motoru dostala nová verze do vínku také unikátně naladěný podvozek AMG a rovněž i sportovní řízení. Majitelé přitom mohou počítat s pěti jízdními režimy (Individual, Comfort, Slippery, Sport a Sport Plus), kdy upravována je celá řada parametrů od odezvy plynového pedálu přes rychlost řazení převodovky a nastavení šasí či řízení až po zvuk motoru. Liší se také grafika přístrojového štítu.
Zmiňovaný pohon všech kol 4Matic dokáže díky upřednostňované zadní nápravě navýšit boční přetížení na míru přesahující průměr, konkrétní data však Mercedes neuvedl. Značka v tomto ohledu pouze dodává, že pomocnou ruku v takové chvíli podávají systémy ASR, ESP či řízení všech čtyř kol 4ETS. Vyzdvihnout pak ještě můžeme u zadní nápravy uloženou převodovku s kratším finálním převodem 3,47:1.
V rámci designu se novinka může pochlubit celou řadou sportovních detailů, mezi něž patří dvojice duálních koncovek výfuku nebo 20palcová litá kola osazená pneumatikami o rozměru 265/45 ve všech rozích. Uvnitř pak nechybí kůží nappa čalouněný volant, hliníkové dekory, sada pedálů z nerez oceli nebo nové ciferníky, z nichž tachometr končí hodnotou 280 km/h.
Nový Mercedes GLE 450 AMG 4Matic je mezistupněm mezi standardem a pravověrným modelelm z Affalterbachu z řady verzí AMG Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 8 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 10 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis