Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes GLE 2016: facelift třídy M přinesl nové jméno, vzhled i techniku
26.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
SUV se pyšní hlavně novou přídí. Ve verzi AMG nabízí až 585 koní, hybrid by chtěl jezdit za 3,3 litru.
Krátce před zahájením autosalonu v New Yorku německá automobilka oficiálně odhalila nový Mercedes GLE. Ten není zcela novým modelem, jak by mohl naznačovat jeho název, místo toho jde o radikálnější facelift třetí generace třídy M, která přišla na svět v roce 2011. Ta se nově pyšní odlišnou vizáží, vylepšenou technikou a také označením, které jde ruku v ruce s posledním vývojem nomenklatury.
Naše představení můžeme začít novým vzhledem, který zejména v přední části reflektuje styl modelu GLE Coupe. To samozřejmě není náhoda, neboť oba vozy jsou si více než blízké a zatímco „kupé“ cílí na zákazníky BMW X6, klasik si hodlá podat X5. Jeho základní silueta či netradičně tvarovaný zadní sloupek se oproti minulosti nezměnily, což je ovšem více než dobře. Oproti svému příbuznému totiž působí daleko líbivějším dojmem.
Vzhled je ale především otázkou individuálního vkusu, proto finální verdikt necháme na každém z vás. Místo toho dodáme, že novinka dostala do vínku jiné světlomety (za příplatek mohou být diodové), blatníky, nárazník, kapotu motoru i čelní masku. Vzadu pak byla pro změnu taktéž modifikována světla, nárazník a koncovky výfuku. Mimo to lze počítat ještě s odlišným tvarem střešních ližin a novým vzhledem litých kol.
Pokud sáhnete po modelech z Affalterbachu či bodykitech s logem AMG, pak můžete počítat s lehce agresivnějším čelním nárazníkem, unikátní čelní maskou nebo 20palcovými koly s titanově šedým povrchem. Mimo to nechybí ani zadní difuzor či čtveřice koncovek výfuku, u pravověrných verzí pak lze pod kapotou počítat s 5,5litrovým osmiválcem twin-turbo, který je k dispozici ve dvou variantách.
Základ počítá s výkonem 557 koní a točivým momentem 700 Nm, přičemž stovku pokoří za 4,3 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí omezenou na obligátních 250 km/h. Kromě toho je ovšem k mání také verze GLE 63 AMG S, která již počítá s 585 koňmi a 760 Newtonmetry. Sprint v tu chvíli zabere 4,2 s, nejvyšší rychlost lze pak stejně jako v předchozím případě navýšit až na 280 km/h.
Mimo tyto dva vrcholné modely lze ovšem počítat s také poněkud méně výkonnými agregáty, kdy základ tvoří verze GLE 250d osazená 2,1litrovým čtyřválcovým turbodieselem o výkonu 204 koní. Jezdit má za 5,4 l/100 km, o litr „žravější“ je pak druhý „naftožrout“ v nabídce, model GLE 350d 4Matic. Ten přitom spoléhá na třílitrový šestiválec, který produkuje 258 koní a 650 Nm.
V rámci benzinové části nabídky je možné vybírat mezi třílitrem V6 twin-turbo o výkonu 333 koní a točivém momentu 480 Nm nebo 4,7litrovým přeplňovaným osmiválcem, který dává k dobru 435 koní a 700 Nm. V jeho případě jízdní dynamika či spotřeba nebyly zveřejněny, víme ovšem, že šestiválec chce v průměru jezdit za 8,8 l/100 km. Tím ale nabídka pohonných jednotek nekončí.
Vůbec poprvé je možné SUV třícípé hvězdy osadit také plug-in hybridním ústrojím. Jako GLE 500e 4Matic přitom takový model spoléhá na benzinovou V6 naladěnou na 333 koní, jíž společnost dělá elektromotor produkující dalších 116 koní. Síla celé soustavy pak vyšplhala na 442 koní a 650 Nm, které na všechna čtyři kola přenáší sedmistupňová automatická převodovka.
Data o zrychlení nejsou aktuálně k dispozici, spotřeba má ovšem činit pochopitelně nereálných 3,3 l/100 km. Mimo to vůz slibuje 30kilometrový dojezd na nabití při nejvyšší rychlosti 130 km/h, přičemž energii hybridní verze skladuje v lithium-iontových bateriích o kapacitě 8,8 kWh. Ty lze dobít při užití speciální stanice za 2 hodiny. Řidič má pak k dispozici čtyři režimy (Hybrid, E-Mode, E-Save a Charge) s vyzpytatelným fungováním.
To je ale v rámci motorového prostoru vše, přesunout se tak můžeme do kabiny, kde najdeme nový multifunkční volant či volně stojící displej multimediálního systému. Zrevidována byla rovněž paleta barev čalounění, jež nově zahrnuje zázvorově béžovou, kávově hnědou, sedlově hnědou nebo porcelánovou. V rámci dekorů pak můžete volit mezi hliníkem, karbonem či dřevem.
Ceny prozatím k dispozici nejsou, více bychom se ovšem v tomto směru mohli dozvědět již v New Yorku. To ostatně platí také o datu zahájení prodeje, ačkoliv se dá předpokládat, že spíše než měsíce budeme na příjezd novinky do showroomů čekat jen týdny.
Oficiální fotogalerie Mercedesu GLE 2016
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva