Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes GLA 45 AMG 2014 je venku, i SUV dostalo svých 360 koní
7.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
GLA 45 AMG sdílí bez překvapení techniku s třídou A, respektive CLA. 360 koní u nejmladší pětačtyřicítky znamená stovku za 4,8 sekundy.
Stuttgart odhalil nejsilnější verzi nové třídy GLA přes internet už necelý týden před začátkem detroitského autosalonu, na jehož ploše měla být novinka oficiálně uvedena. Už dříve odhalený koncept nejmladšího AMG z Los Angeles naznačoval, co máme v případě sériového vozu oproti géeláčku očekávat, a tak hotové auto věru nemůže překvapit.
Vyznačuje se tak svalnatějšími nárazníky, výraznějšími bočními prahy a šedými devatenáctkami z lehkých slitin, které půjde v případě zájmu nahradit dvacíkami z personalizačního programu AMG Performance Studio. Na zádi se vyjma nápisu GLA 45 AMG vyjímá také difuzor, falešné otvory za zadními koly a dvě půlené koncovky výfuku. Dodáme, že standardní obutí má rozměr 235/45 R19, příplatkové pak 235/40 R20.
Ve srovnání s klasickými verzemi však snad až zaráží rapidně nižší světlou výškou karoserie. Není to dáno jen novými vzhledovými prvky z dílny AMG, ale také sníženým a přitvrzeným podvozkem - tužší budou samozřejmě pružiny i tlumiče. Vzadu ale prý najdeme nové čtyřprvkové zavěšení, elektromechanický posilovač řízení s účinkem závislým na rychlosti nebude chybět.
Výkon je servírován o nic více překvapivou jednotkou. 45 AMG tedy i v tomto případě reprezentuje nejsilnější sériově vyráběný čtyřválec planety s objemem dva litry a výkonem 360 koní, který nemá problém s plněním emisní normy Euro 6. Na silnici přenáší svůj výkon resp. až 460 Nm točivého momentu přes dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou AMG Seedshift DCT a systém pohonu všech kol 4Matic s mezinápravovou lamelovou spojkou. Dá se očekávat, že distribuce výkonu a funkce přibrzďování zadního vnitřního kola nebudou jiné než u Áčka. Funkce Racestart zajistí i zde maximálně účinný rozjezd a ESP půjde opět regulovat ve třech režimech.
Sprint z klidu na stokilometrovou rychlost proběhne za 4,8 sekundy (o 0,3 sekundy pomaleji než u CLA) a zábava skončí po zkušenostech s A 45 AMG už při elektronicky omezených 250 kilometrech za hodinu. Údaje výrobce také napovídají, že oproti Áčku bude GLA konzumovat o 0,6 litru Naturalu 98 více, doufejme, že v reálu tento přídavek nebude o moc vyšší. Udávaným 7,5 litrům odpovídají emise CO2 s hodnotou 175 g/km, v případě absolutních hodnot si však docela jinou budoucí realitou můžeme být zcela jisti.
Další finesy dodané od AMG čítají kromě agresivnějšího vzhledu a mocného čtyřválce také sportovní podvozek a vysokovýkonný brzdový systém s ventilovanými kotouči od Bremba. Za další peníze bude v nabídce příplatkové výbavy aerodynamický paket, paket s karbonovými doplňky, červeně lakované brzdové třmeny s nápisy AMG, zadní střešní spoiler a nebo noční paket s tónovanými skly, černě eloxovanými doplňky a dalšími výraznými černými prvky.
Uvnitř v kabině se usadí budoucí majitelé do sportovních kožených perforovaných sedadel s červeným kontrastním prošíváním a červenými bezpečnostními pásy. U takového Mercedesu samozřejmě nemůže chybět tříramenný volant potažený kůží Nappa a pádly pro řazení. Přístrojový štít bude mít stejně jako v áčku cejchování až do 320 km/h a nabídne funkci AMG pro sledování provozních teplot a indikace ideální okamžiku pro řazení. AMG Drive Unit umožní volit a dále specifikovat nejrůznější nastavení vozu.
Mezi příplatky najdeme i uvnitř karbonové dekory, skořepinová ještě sportovnější sedadla a volant s rozmanitými možnostmi čalounění. Nové GLA 45 AMG se představí veřejnosti poprvé naživo na North American International Auto Show v Detroitu již 13. ledna. Už teď je však jasné, že od A a CLA 45 AMG nebude výrazněji jiné, hlavní odlišnosti lze hledat především v karoserii.
Nevypadá věru zle, s ohledem na ceny svých bratrů (A 45 AMG a CLA 45 AMG) ale nepůjde rozhodně o vůz z levného kraje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
před 49 minutami - Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
před 2 hodinami - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
před 3 hodinami - Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
před 5 hodinami - Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovku
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 10:11 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis