Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G65 AMG: známe parametry prvního továrního Géčka s motorem V12
27.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Brabus ztratí své výsadní postavení dodavatele motorů V12 pro třídu G. K jejich aplikaci se navzdory spotřebě i pokutám odhodlal samotný Mercedes.
Ani první oficiální fotografie faceliftované třídy G vpašovaná do sady záběrů modernizovaného modelu GLK nepřiměla Mercedes konat a zveřejnit podrobnosti o úpravách své největší klasiky pro rok 2012. S podrobnostmi ale přispěchal britský Autocar.
Kolegové za kanálem upřesňují, že inovované Géčko nebude mít premiéru v New Yorku, jak jsme se původně domnívali, ale Daimler jej veřejně poprvé vystaví až o dva týdny později na autosalonu v Pekingu. Jak jsme si také domysleli podle úvodního obrázku, vnější vzhled zůstává věrný osvědčeným tvarům. Kromě nových LED se trochu změní kryty zpětných zrcátek, grafika zadních světel a objeví se nový design kol.
Britové rovněž doplňují námi nedávno zveřejněné parametry nových nejvýkonnějších modelů G63 a G65 AMG, hlavně pak toho druhého jmenovaného. Obě motorizace se postarají o důchod 5,4litrovému osmiválci s kompresorem a výkonem 507 koní. Už slabší verze vybavená bi-turbo V8 s objemem 5,5 l disponuje výkonem 544 koní, ale udivené otevírání pusy bude způsobovat spíše šestilitrový dvanáctiválec taky osazený dvojicí turbodmychadel. Jeho nejvyšší výkon činí 612 koní s 2,5tunovým autem zatočí natolik účinně, že jej donutí k rozjezdu z místa na stovku za 5,2 sekundy. Maximální rychlost? Elektronicky omezených, ale přesto pozoruhodných 250 km/h.
Všechny varianty vozů budou vybavené sedmistupňovou převodovkou 7G-tronic a G 63 dostane jako zelenou třešinku na neslazeném ovesném dortu systém stop-start. Špičkové vozy z Affalterbachu se budou od ostatních aut odlišovat jinými nárazníky s většími vstupy chladicího vzduchu a dalším poznávacím znamením budou větší brzdy.
Výroba třídy G s kódovým jménem W463 bude nadále pokračovat u společnosti Magna Styer v Rakousku. Kolik bude Mercedes požadovat za speciální verze AMG i standardní auta po drobné revizi, budeme vědět (nejdříve s platností pro německý trh) nejpozději do tří týdnů.
Tip: Projděte si rychlý přehled všech newyorských novinek
Verze AMG dostanou jiný, výrazně hlubší přední nárazník a další drobné odlišnosti, jak naznačují i následujícící starší snímky prototypů
Zde G65 AMG statuje po boku slabšího G63
Zdroj: autocar.co.uk
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva