Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G65 AMG: venku jsou i první fotky dvanáctiválce
19.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mercedesu se zřejmě zalíbily úniky materiálů předcházející newyorskému autosalonu, a tak nyní sám vypouští vše do éteru po drobných douškách.
Pokud si myslíte, že o takzvané úniky fotek a dalších informací o nových modelech aut před jejich oficiálními premiérami se obvykle starají sami výrobci toužící po senzačních odhaleních, pak vás musíme zklamat. Jakožto magazín, který za poslední půlrok dostal podobným způsobem do éteru materiály k více než desítce nových aut jako vůbec první na světě můžeme říci, že v těchto záležitostech opravdu prsty nemají, tedy alespoň ne obvykle. Dokonce se někdy i dost zlobí, když se tak stane, mohou se ale hněvat jen samy na sebe - my jako médium děláme jen to, co od nás jako čtenáři očekáváte, tedy co nejdříve vám zprostředkováváme informace, které vás zajímají.
Jenže prvotní zlobu nezřídka následuje zjištění, že onen únik přinesl tomu či onomu vozu mnohem více publicity, než by mu dodalo pouhé stržení plachty kdesi v Číně, USA nebo na jiném konci světa. Vzpomínáte třeba na Fisker Altantic? I toto auto jsme odhalili jako první. Docela bezvýznamný model, který si zřejmě nikdy nekoupí více než pár tisíc lidí, se rázem dočkal celosvětové pozornosti, která trvala několik dní. Za normálních okolností by Atlantic proběhl éterem skoro nepovšimnut, a to tím spíše v našich zeměpisných šířkách.
Premiérám Mercedesu něco podobného nehrozí, přesto zřejmě lidé z automobilky přišli na to, že předčasné odhalení nového GL 2012 (a z části i dalších newyorských novinek) přineslo tomuto jinak okrajovému modelu mnohem více pozornosti, než jakou mohli očekávat. Pro Peking má připravené další dvě novinky a i když data týkající se konceptu modelu CLA opravdu unikly, u materiálů k faceliftované třídě G a novým vrcholům G63 a G65 AMG to tak rozhodně nebylo.
Tento vůz nejprve oficiálně představen, a to i s informacemi o verzích AMG, jejich fotky ale světlo světa nepoznaly. Ty pak jakoby omylem vypustilo americké zastoupení 'Benzu a o pár dní později následovaly další. Jenže jen verze G63. Dnešek si pak automobilka vychutnala uvolněním kompletních dat o obou AMG, ale opět bez fotek G65. Ty opět tak trochu bokem pustila ven až nyní. Z toho je celkem pět článků o X-tém faceliftu desítky let starého vozu. Není to skvělá práce?
Ale to berte jen jako pohled pod pokličku, teď už pojďme na samotné fotky. Ty podle očekávání ukazují, že G63 a G65 AMG se liší v podstatě jen označením na předním blatníku, kde místo znaků V8 přistálo označení V12. Pokud jste tedy tápali po tom, co dostanete za oněch 3,1 milionu Kč, které si za G65 místo G63 musíte připlatit, pak už to víme přesně - čtyři válce, pochromovanou masku chladiče a jednu nálepku. Dobře, je tu ještě trocha výbavy, ale jinak se oba vozy opravdu nezdají být tak odlišné, aby je dělila taková cenová propast.
Všechny další důležité údaje už známe, a tak můžeme jen zopakovat, že biturbo dvanáctiválec dosahuje výkonu až 612 koňských sil při 4 300 až 5 600 ot./min. a nejvyššího točivého momentu omezeného na nejvýše 1 000 newtonmetrů dostupných od 2 300 do 4 300 otáček. Výkon je přes sedmistupňový automat 7G-Tronic posílán na 20" kola s pneumatikami 275/50 R20, které zajistí zrychlení z 0 na 100 za 5,3 sekundy a nejvyšší, elektronicky omezenou rychlost 230 km/h.
To nejsou špatná čísla na 2 850 kg vážící vůz, horší to bude se spotřebou. Ta má podle tabulek činit sedmnáct litrů benzinu na sto km, ale realita bude jistě mnohem horší. Pokud se rozhodnete užít si trochu třítunového šílení, pak vám nádrž těžko vystačí na více než 100 kilometrů jízdy. Pro úplnost, do nádrže se vejde 96 litrů benzinu.
Abychom řekli ještě něco nového, vůz má na délku 4 763 mm, na šířku 1 855 mm, na výšku 1 938 mm a rozvor náprav 2 850 mm. Bez zajímavosti není, že Géčko si dále drží hydraulický posilovač řízení. Zrovna u off-roadu by bylo celkem jedno, kdyby dostal „elektriku”, takové Porsche 911 jej ale k vlastní škodě dostat musí. A úplně poslední údaj: objem zavazadelníku činí 480 l.
Pokud už jste začali šetřit, pak přejeme hodně zdaru, Géčkové AMG je totiž sympatické auto. Těžko na dnešním trhu najdete něco tak politicky nekorektního, neekologického, totálně předraženého a vlastně i úplně nesmyslného. V upjatém světě beroucím ohledy i na zájmy klubu kvildských feministek je to docela příjemná výjimka.
Také fotky G65 AMG si našly cestu do éteru zvláštní cestou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 46 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 46 minutami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 3 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 15:13 - Shr3k
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan