Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G500 4x4^2 plně odhalen, prý se chová jako sporťák
21.2.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
My mu říkáme extrémní off-road a se svými charakteristikami jím jistě je. Mercedes ale tvrdí, že toto Géčko vám přijde spíše jako sporťák.
Tento týden se nese ve znamení střídání stráží na stanovišti nejdrsnějších off-roadů Mercedesu. Verze G 63 AMG 6x6 končí a to nikoli kvůli nezájmu zákazníků, ale kvůli zachování její exkluzivity. Zájem o podobně extrémní terénní modely tedy trvá, a tak Mercedes přijde s něčím podobným, verzí 4x4 na druhou. Její příchod přes týden avizoval, dnes už vám můžeme nabídnout její úplné představení.
I když úplné... Novinka bude na ženevském stánku Mercedesu debutovat jen jako „koncept blízký produkci”, a tak vám zatím nemůžeme nabídnout kompletní specifikace. I to, co víme, ale docela dobře stačí, abyste si udělali představu, s čím máte tu čest. Tohle je malé terénní monstrum a Němci tvrdí, že je i více než tím.
Začneme-li u vzhledu, můžeme říci, že vůz pokračuje ve stopách verze 6x6, jíž je jakousi zkrácenou verzí. Ačkoli s označením G500 4x4^2 očividně nenese logo AMG, dostal některé prvky právě od sportovní divize značky. Přehlédneme-li jinak nepřehlédnutelnou žluto-zelenou barvu, pak se toto Géčko vzhledově vyznačuje předním nárazníkem od AMG a rozličnými karbonovými prvky od tamtéž. Na první pohled je vidět také rampa s LED-světly na střeše, ocelové kryty spodku, boční vyústění výfuků a hodně velká, 22" kola s off-roadovými pneumatikami 325/55 R18.
Interiér vozu už tak zvláštní není a vyznačuje se spíše specifickými výbavovými prvky, jako je čalounění kůží nebo materiálem, kterému ve Stuttgartu říkají Dinamica (mikrovlákno), kam se jen podíváte. S ohledem na aktuální statut vozu (studie) je ale specifikace interiéru spíše dílem ukázat, co všechno Mercedes umí s třídou G udělat. To ale samozřejmě neznamená, že produkční verzí to nebude chtít říci též.
Zaměříme-li se na techniku, pak klíčovou informací je, že vůz je oproti očekáváním poháněn novým motorem 4,0 V8 biturbo známým třeba z Mercedesu C 63 AMG. Prý se tak stalo kvůli plnění emisních a spotřebových norem a v tomto případě je naladěn na výkon až 310 kW (422 koní), který míří na všechna čtyři kola přes sedmistupňový automat.
Prakticky veškerá zbylá technika je převzata z verze 6x6, pochopitelně v lehce okleštěné podobě. Pohon 4x4 tedy zajišťují tři mechanické diferenciály ovladatelné řidičem, samotná kola jsou pak stejně jako u 6x6 zavěšena s pomocí portálových náprav a dvojic tlumičů a pružin pro každé kolo, z nichž jeden celek je konvenční a tuhost druhého je elektronicky nastavitelná během 15 milisekund v několika úrovních.
Výsledkem je vůz se vskutku pozoruhodnými terénními schopnostmi - světlou výškou 45 centimetrů, brodivostí 1 metr, nájezdovými úhly 52 resp. 54° (vpředu/vzadu) a úhlem zlomu 47°. I když to vypadá na off-road k pohledání, Mercedes říká, že tohle auto vám bude připadat spíše jako sporťák než terénní stroj.
Třebaže automobilka zdůrazňuje, že auto je skutečně jen koncept a jeho výroba je závislá na reakcích publika, jsme si prakticky jisti, že jej dříve nebo později ve výrobě uvidíme. Kdy, to je zatím otázkou, s ohledem na končící výrobu 6x6 to ale nejspíš dlouho trvat nebude.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
G500 4x4^2 vypadá na off-roadového drsňáka. Mercedes mu ale říká sporťák...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva