Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G500 4x4^2 plně odhalen, prý se chová jako sporťák
21.2.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
My mu říkáme extrémní off-road a se svými charakteristikami jím jistě je. Mercedes ale tvrdí, že toto Géčko vám přijde spíše jako sporťák.
Tento týden se nese ve znamení střídání stráží na stanovišti nejdrsnějších off-roadů Mercedesu. Verze G 63 AMG 6x6 končí a to nikoli kvůli nezájmu zákazníků, ale kvůli zachování její exkluzivity. Zájem o podobně extrémní terénní modely tedy trvá, a tak Mercedes přijde s něčím podobným, verzí 4x4 na druhou. Její příchod přes týden avizoval, dnes už vám můžeme nabídnout její úplné představení.
I když úplné... Novinka bude na ženevském stánku Mercedesu debutovat jen jako „koncept blízký produkci”, a tak vám zatím nemůžeme nabídnout kompletní specifikace. I to, co víme, ale docela dobře stačí, abyste si udělali představu, s čím máte tu čest. Tohle je malé terénní monstrum a Němci tvrdí, že je i více než tím.
Začneme-li u vzhledu, můžeme říci, že vůz pokračuje ve stopách verze 6x6, jíž je jakousi zkrácenou verzí. Ačkoli s označením G500 4x4^2 očividně nenese logo AMG, dostal některé prvky právě od sportovní divize značky. Přehlédneme-li jinak nepřehlédnutelnou žluto-zelenou barvu, pak se toto Géčko vzhledově vyznačuje předním nárazníkem od AMG a rozličnými karbonovými prvky od tamtéž. Na první pohled je vidět také rampa s LED-světly na střeše, ocelové kryty spodku, boční vyústění výfuků a hodně velká, 22" kola s off-roadovými pneumatikami 325/55 R18.
Interiér vozu už tak zvláštní není a vyznačuje se spíše specifickými výbavovými prvky, jako je čalounění kůží nebo materiálem, kterému ve Stuttgartu říkají Dinamica (mikrovlákno), kam se jen podíváte. S ohledem na aktuální statut vozu (studie) je ale specifikace interiéru spíše dílem ukázat, co všechno Mercedes umí s třídou G udělat. To ale samozřejmě neznamená, že produkční verzí to nebude chtít říci též.
Zaměříme-li se na techniku, pak klíčovou informací je, že vůz je oproti očekáváním poháněn novým motorem 4,0 V8 biturbo známým třeba z Mercedesu C 63 AMG. Prý se tak stalo kvůli plnění emisních a spotřebových norem a v tomto případě je naladěn na výkon až 310 kW (422 koní), který míří na všechna čtyři kola přes sedmistupňový automat.
Prakticky veškerá zbylá technika je převzata z verze 6x6, pochopitelně v lehce okleštěné podobě. Pohon 4x4 tedy zajišťují tři mechanické diferenciály ovladatelné řidičem, samotná kola jsou pak stejně jako u 6x6 zavěšena s pomocí portálových náprav a dvojic tlumičů a pružin pro každé kolo, z nichž jeden celek je konvenční a tuhost druhého je elektronicky nastavitelná během 15 milisekund v několika úrovních.
Výsledkem je vůz se vskutku pozoruhodnými terénními schopnostmi - světlou výškou 45 centimetrů, brodivostí 1 metr, nájezdovými úhly 52 resp. 54° (vpředu/vzadu) a úhlem zlomu 47°. I když to vypadá na off-road k pohledání, Mercedes říká, že tohle auto vám bude připadat spíše jako sporťák než terénní stroj.
Třebaže automobilka zdůrazňuje, že auto je skutečně jen koncept a jeho výroba je závislá na reakcích publika, jsme si prakticky jisti, že jej dříve nebo později ve výrobě uvidíme. Kdy, to je zatím otázkou, s ohledem na končící výrobu 6x6 to ale nejspíš dlouho trvat nebude.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
G500 4x4^2 vypadá na off-roadového drsňáka. Mercedes mu ale říká sporťák...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 5 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 6 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 8 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 9 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel