Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G 63 AMG 6x6: 57 nových fotek a více detailů k úchylné šestikolce
15.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Do Bruselu se nelze vydat stylověji. Z kombinace 544 koní a 3 850 kilogramů by se v hlavním městě Evropské unie mohlo leckomu udělat nevolno.
O novém Mercedesu G 63 AMG s pohonem 6x6 jsme se zmínili již dvakrát. Po prvním, takřka špionážním odhalení jsme vám nabídli část oficiálních snímků a specifikací, teprve teď ale německá značka přišla s kompletní sadou fotek, pár dalšími detaily a také oficiálním potvrzením „volného prodeje”. A nic z toho si pochopitelně nechceme nechat pro sebe.
Začneme-li od konce, pak můžeme říci, že nová šestikolka tedy bude k mání od letošního října. Konkrétní cena sice ještě nebyla stanovena, o levnou záležitost ale rozhodně nepůjde. Podle automobilky by totiž po elektrickém supersportu SLS AMG Electric Drive, který vychází na 416 500 Eur (cca 10 415 000 Kč), mělo jít o druhý nejdražší model v nabídce. Jestli bude stát 8 nebo 9 milionů korun můžeme zatím jen spekulovat, jisté ale je, že Mercedes neplánuje vyrobit více než třicet kusů ročně. Ostatně se počítá hlavně s poptávkou ze strany arabských šejků, kteří pro vůz nejenže budou mít využití (že to bude král písečných dun je zřejmé už z fotografií a videí), ale také na něj budou mít dostatek prostředků.
Nejde tu přitom jen o vysokou pořizovací cenu, ale také provozní náklady. Lidé z Mercedesu sice mluví o spotřebě 18 litrů na sto, s ohledem na hmotnost 3 850 kilogramů, výkon 544 koní a točivý moment 758 Nm, které má na svědomí 5,5litrový motor AMG V8 bi-turbo, a pohon všech šesti kol se ale dá počítat spíše s padesátilitrovou spotřebou na 100 kmi i při relativně decentní jízdě využívající jen menší část možností vozu. Je proto jen logické, že základní 96litrovou palivovou nádrž doplňuje přídavná s kapacitou 63 litrů, která celkový objem navyšuje na 159 l.
Většinu dalších základních parametrů jsme zmínili již v předchozím článku, kde se objevila také zatím stále nepotvrzená informace o zrychlení na stokilometrovou rychlost za méně než šest sekund, kompletní rozměry či část dat o prostupnosti terénem. Nově tak přidáváme hlavně finální specifikace podvozku. Na ten totiž Mercedes-Benz použil hned několik typů pružin, přičemž první náprava užívá komponenty převzaté z pancéřované armádní verze, z níž ostatně vychází celý model. Druhá náprava se pak pyšní standardními terénními pružinami s tuhou charakteristikou, třetí dostala tytéž prvky, jen o poznání měkčí.
Vyjma těchto prvků dostalo G 63 AMG 6x6 také stavitelné plynové tlumiče, které se běžně používají v rallye. Světlá výška pak narostla z 210 na 460 milimetrů, přičemž vjet můžete až do metr hluboké řeky, což oproti sériové třídě G značí 40centimetrový rozdíl. Zmínit pak můžeme ještě 37palcová kola s terénními pneumatikami, které se dle nových fotografií snadno vypořádají s jakýmkoliv povrchem. No a abychom nezapomněl, právě pořádná sada kvalitních fotek je tím největším doplněním dnešního článku.
Pokud máte zálusk ohromit s tímto vozem třeba u Máchova „jezera” (popřípadě přímo v něm...), víte už, co je třeba a kdy se svého čtyřtunového miláčka dočkáte. Jakmile Mercedes zveřejní zbývající konečné specifikace, určitě je doplníme.

























































Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 jde v říjnu do prodeje, dvaceti až třiceti zájemcům ročně hodlá nabídnout kombinaci výkonu 544 koní a hmotnosti 3 850 kg. Každý z nich však bude muset z kapsy vytáhnout pořádný balík peněz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 11 hodinamiTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva