Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G 500 4x4^2: „terénní sporťák“ je v prodeji, stojí od 6 milionů Kč
20.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka třícípé hvězdy dostala do vínku 422 koní a především portálové nápravy, se kterými narostla světlá výška i schopnosti v terénu.
Mercedes G 500 4x4^2 byl jednou z hlavních hvězd letošního ženevského autosalonu, čemuž se s ohledem na logo na čelní masce asi nikdo nemůže divit. Spíše než kvůli emblému však lákal odbornou i laickou veřejnost ke stánku značky kvůli svým schopnostem. Než se ovšem k motoru či systému pohonu všech kol dostaneme, jen zmíníme jednu dobrou a jednu špatnou zprávu, kterou si německá automobilka pro fanoušky tohoto modelu připravila.
Začneme tou dobrou, která se týká zahájení prodeje. Ten ještě na výstavišti Palexpo nebyl tak jistý, vystavený vůz byl totiž pouze konceptem. Ovšem blízkým produkci, tudíž ve výsledku nedoznal změny jediný detail. Nyní ovšem musí přijít na řadu ta špatná zpráva, která se týká ceny. Ta byla stanovena na 5 953 200 Kč, tedy na mnohem vyšší sumu, než jakou dáte za Mercedes G 63 AMG.
Ve výsledku tu tedy máme druhé nejdražší „Géčko“ nabídky, více zaplatíte už jen za verzi G 65 AMG, která vychází na 7 157 150 Kč. Ještě dražší pak bylo provedení G 63 AMG 6x6, ze které novinka vychází. Tu ale v ceníku nenajdete, její výroba totiž byla ukončena. Tím cenovou stránku můžeme považovat za probranou, nyní se tedy budeme zabývat technikou, jíž za své peníze dostanete.
Nejprve zamíříme do motorového prostoru, kde se nachází nadvakrát přeplňovaný osmiválec o výkonu 422 koní a točivém momentu 610 Nm. S touto silou se vůz rozjede na stovku za 7,4 sekundy, což oproti dvakrát levnější verzi G 500 představuje zhoršení o půldruhé sekundy. Kromě toho je pak třeba počítat se spotřebou 13,8 l/100 km namísto 12,3 litrů na sto kilometrů.
Spíše než dechberoucím zrychlení však chce Mercedes G 500 4x4^2 schopnostmi v terénu, ačkoliv značka dodala adaptivním tlumičům sportovní režim, se kterým je průjezd zatáčkami „natolik dynamický, že se cestující budou cítit jako ve sporťáku“. Za tím ze značné části stojí marketing, jistou pomocnou ruku ovšem můžeme očekávat od rozchodu kol, který byl vůči standardu zvětšen o 299 mm.
Mimo to dostala novinka třícípé hvězdy do vínku také 22palcová litá kola s pneumatikami o rozměru 325/55 a především portálové nápravy, jejichž osa je usazena nad osou nábojů kol (ty navíc počítají i s redukcí). Díky tomu narostla světlá výška vozu na 450 mm, mimo to se G 500 4x4^2 pyšní metrovou brodivostí, nájezdovým úhlem 52 stupňů vpředu a 54° vzadu či 47stupňovým úhlem zlomu.
Abychom pak dokončili výčet technických komponentů, můžeme zmínit ještě stálý systém pohonu všech kol či tři diferenciály. Nechybí ani sportovní výfukový systém či nerezové nástupní prahy, uvnitř je pak možné počítat s karbonovými dekoracemi, sedadly od AMG prošívanými diamantovým vzorem nebo audio systémem Harman Kardon Logic 7.
Zajímavé pak je, že příplatková výbava se omezuje pouze na litá kola či designové laky, jak se ostatně můžete přesvědčit v oficiálním ceníku, který je možné stáhnout ze stránek českého zastoupení (PDF, 1,1 MB), my tak již jen dodáme, že do showroomů a tedy snad i k zákazníkům dorazí první kusy Mercedesy G 500 4x4^2 až v prosinci letošního roku.
Mercedes-Benz G 500 4x4^2 může být na přání vybaven 18palcovými koly, které jsou mnohem ideálnější pro jízdu v terénu než standardní dvaadvacítky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
před hodinou - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
včera - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
včera - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
včera - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.26. 07:12 - Brus
- Detektory policejních radarů 11.25. 22:33 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 21:44 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus