Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G 2017: mohutný facelift pošle hmotnost k zemi, design do nebes
5.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové Géčko má zhubnout o 200 kilo. Zároveň dorazí s novou přední nápravou, luxusnější kabinou a výkonnějšími motory i automatem 9G-Tronic.
Pokud přijde řeč na ortodoxní off-roady, pak v současné době existují prakticky jen dva modely, a sice Land Rover Defender a Mercedes-Benz třídy G. V poslední době jsme přitom mluvili především o tom prvním, který v příštím roce zamíří do důchodu. Jeho nástupce se pak od svých kořenů lehce vzdálí, vyšlapanou cestu by však zcela opouštět neměl. Je přitom otázkou, kdy se objeví, neboť z posledních zpŕav jsme měli tak trochu pocit, že Britové sami nevědí, kam se vlastně s touto novinkou mají ubírat.
V táboře Mercedesu kupodivu takové zmatky nepanují, i když na rozsáhlou modernizaci se připravuje i třída G. Ta by se v novém hávu měla do prodeje dostat v roce 2017, přičemž ačkoliv se mluví o faceliftu, de facto půjde o zcela nový vůz (označení W463 mu zůstane). Šířka by totiž měla narůst o 100 mm na celkových 1 860 mm, hmotnost pak pro změnu zamíří díky přidání hliníku dolů. Podle zdrojů zevnitř by se navíc mělo jednat o dvousetkilovou dietu, což již na jízdní vlastnosti bude mít velmi pozitivní vliv.
Vyjma toho se očekává kompletně nové přední zavěšení, jež bude používat tří- nebo čtyřprvkovou nápravu. Dorazit ovšem má i moderní elektro-mechanické řízení, v případě interiéru se pak očekává řadu prvků představených novou třídou C. Kabina by navíc měla být tišší, přičemž důraz je kladen také na vyšší komfort, kvalitu a širší sedačky vpředu i vzadu.
Po stránce designové by pak silueta vozu měla navazovat na svého předchůdce, veškeré hrany ovšem budou trochu zaoblenější. Inspirací se přitom má stát koncept Ener-G-Force, který třícípá hvězda představila na autosalonu v Los Angeles před dvěma roky. Ten ovšem má větší měrou vést k nové třídě GL, která má dorazit v roce 2018.
V jejím případě se očekává, že soupeřit bude hlavně s Range Roverem. Vsadit si tak můžeme na vyšší luxus a kultivovanost, mimo to je ve hře i varianta s prodlouženým rozvorem. Ta by se pak v prodeji měla objevit s přídomkem Pullman, přičemž ohrozit hodlá chystané SUV Bentley. Dále pak nové GL poslouží jako základ pro SUV Astonu Martin.
Vraťme se ale zpátky k třídě G, pod jejíž kapotou se rovněž mají objevit nové motory. Konkrétně jde o třílitrové šestiválce, jež mají v benzinovém provedení (M256) produkovat více než 360 koní, zatímco u dieselu (OM656) výkon překročí 300 koní. Na všechna čtyři kola jej přitom bude standardně distribuovat devítistupňový automat.
Sázkou na jistotu je pak verze AMG, která v posledních letech tvořila polovinu veškerých prodejů (loňský rok pak byl pro třídu G nejlepší v historii). Je tedy jisté, že třícípá hvězda nehodlá ponechat nic náhodě a má veškeré kroky perfektně promyšlené. Nyní tedy můžeme být zvědavi na odpověď, s jakou přijde Land Rover.



Neoficiální ilustrace představují třídu G s mnohem zaoblenější karoserií. Z náznaků by tomu mohla odpovídat i realita
Inspirací se má stát i koncept Ener-G-Force s roku 2012
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 11 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejčtenější články
Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
23.1.2025Číňané naučili svého nového psa kouskům, které ten starý americký uměl už před několika dekádami
23.1.2025Šéf BMW Oliver Zipse skončí, jeho kontrakt už nebude obnoven
24.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva