Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G 2016: nová generace shodí 374 kilo a vsadí hlavně na osmiválce
11.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ortodoxní německý off-road čeká výrazná dieta, zároveň se lehce zaoblí jeho karoserie a poklesne spotřeba. Terénní schopnosti ale mají zůstat při starém.
O nové generaci Mercedesu třídy G jsme se rozepsali vcelku nedávno, kdy na světlo světa vylezla dávka informací z německého soudku. Nyní tu ovšem pro změnu máme data anglicky hovořících médií, i když jen částečně. Kolega Georg Kacher je totiž ve skutečnosti Rakušák, který navíc aktuálně žije poblíž Mnichova. To by ovšem na celé záležitosti nemělo nic měnit, ba právě naopak. Kacher má k automobilkám velmi blízko, neboť některé z nich (třeba Bugatti) jeden čas propagačně zastřešoval.
Tyto fakta ale již ponechme stranou a místo toho se podívejme, co náš zahraniční kolega o nové třídě G zjistil. Ta nejzásadnější informace se týká hmotnosti, která s příchodem novinky opravdu výrazně poklesne. Zatímco totiž původně byla tipována dvousetkilová dieta, nyní se mluví o 374 kilogramech. Základní model, kterým je aktuálně Mercedes-Benz G 350 BlueTec, by se tak v budoucnu dostal na 2,3 tuny.
Daného výsledku by přitom bylo dosaženo hlavně větším než malým využitím hliníku, z nějž by kromě některých panelů karoserie měl být rovněž rám. Tato změna by se přitom neměla pozitivně projevit pouze na lepší ovladatelnosti, ale taktéž na ponížení spotřeby. V tomto směru přitom pomocnou ruku nabídne také aerodynamičtější karoserie, která řadu ostrých hran vymění za oválné plochy.
Navzdory jistému vizuálnímu „vyměknutí“ bychom ovšem neměli přijít o výjimečné terénní schopnosti, které bude i nadále zajišťovat vysoká světlá výška, pohon všech kol či trojice diferenciálů. Ty budou ovládány patřičně robustními ovladači, jimž společnost v kabině udělá rovněž madlo před spolujezdcem. Na druhou stranu ale třída G nabídne i lepší materiály a multimediální systémy.
Očekávat lze rovněž celou řadu elektronických berliček včetně adaptivního tempomatu Distronic Plus, který vychází z údajů kamery ukryté za logem třícípé hvězdy. Dalšími prvky, jež pak novou třídu G ověnčí, jsou třeba diodové světlomety, nový touchpad, head-up displej či lepší volant. Opomíjet ovšem nesmíme ani kompletně přepracovanou architekturu kabiny.
Po stránce motorické jsou pak potvrzenými agregáty hlavně benzinové osmiválce. Ten čtyřlitrový by přitom měl nabídnout přibližně 460 koní, zatímco 5,5litrové twin-turbo v modelu G 63 AMG nabídne koní 570. Mimo to se spekuluje také o hybridní variantě, tento krok však teprve čeká na oficiální požehnání.












Nová třída G by se po stránce aerodynamické měla inspirovat konceptem Ener-G-Force. Terénní schopnosti jí ovšem zůstanou
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
VW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 4 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 5 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 7 hodinamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 8 hodinamiNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva