Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G 2012: facelift oficiálně odhalen, včetně verze G65 AMG
11.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Modernizace třídy G je nakonec větší, než se předpokládalo. Kromě nových motorů verzí AMG dostal off-road Mercedesu také nový interiér.
Oproti Jeepu Wranger nebo Land Roveru Defender může být Mercedes třídy G pořád ještě považován tak trochu za zelenáče, ale nepřetržitá výroba od roku 1979 mu už teď zajistila nesmrtelnost a zápisy do historických tabulek. Co nyní víme, je to, že se budou ony anály určitě zvětšovat. Po docela zvláštním odhalení Géčka modelového roku 2012 na společné fotografií s faceliftem Mercedesu GLK se k nejtradičnějšímu německému off-roadu bez větších fanfár objevily kompletní informace i sada obrázků.
Ty potvrzují naše předchozí zjištění. Modernizovaná třída G bude zvnějšku odlišitelná od svých předchůdců především novými pásy LED pod hlavními světlomety. Oficiální záběry AMG modelů Mercedes ještě nezveřejnil, ale nejvýkonnější stroje dostanou také jiné nárazníky se zvětšenými vstupy pro vzduch a přepracovanou masku chladiče. Poznávacím znamením špičkového provedení budou červené třmeny brzdového systému a dvacetipalcová kola.
Co Daimler ušetřil při úpravě exteriéru, to patrně investoval do přestavby kabiny. V interiéru se objevila kompletně přepracovaná palubní deska s novou středovou konzolou doplněnou obrazovkou navigačního systému, jiné budíky i volant a majitelé původních aut by možná nepoznali ani pozměněný středový tunel s novu pákou voliče. Součástí sériové výbavy by měl být systém Comand Online s i přístupem na internet. Za příplatek se ve voze objeví systém kontroly mrtvého úhlu, parkovací asistent či radarový tempomat Distronic Plus.
Základní motorizací zůstává dieselový vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru ve verzi G 350 Bluetec s výkonem 211 koní při 3 400 ot./min. a točivým momentem 540 newtonmetrů při 1 600 až 2 400 ot./min. Čas akcelerace na stovku ani maximální rychlost firma neuvedla, prozradila pouze průměrnou spotřebu 11,2 l/100 km. Výchozí jednotkou mezi benzíny bude také známý motor - jedná se o atmosférickou V8 s objemem 5,5 litru, výkonu 388 koňských sil při 6 000 ot./min. a točivém momentu 530 Nm od 2 800 do 4 800 otáček. Průměrná spotřeba činí 14,9 l/100 km.
Nic dalšího jako „obyčejná verze“ v nabídce třídy G dále nefiguruje. Dvojice posledních motorizací vzniká v Affalterbachu v divizi AMG. Pohonný agregát G63 AMG je biturbo varianta motoru z G 500 a nabídne 544 koní při 5 500 ot./min. a 760 newtonmetrů od dvou do pět tisíc otáček při udávané spotřebě 13,8 litru. Absolutním vrcholem géčka se stává první dvanáctiválec pod kapotou - G65 AMG bude poháněný dvakrát „foukaným“ šestilitrem o výkonu 612 koní (v rozsahu 4 300 až 5 600 ot.) a mamutím točivém momentu tisíc newtonmetrů dostupným od 2 300 do 4 300 otáček. Spotřeba je pro skutečného milovníka géčka vskutku zanedbatelných 17 litrů na sto.
Vůz bude poprvé vystaven na autosalonu v Pekingu, který startuje za necelé dva týdny a Mercedes už stihl zveřejnit i ceny platné pro německý trh. S devatenáctiprocentní DPH se pohybují od 85 311 (350 CDI) do 264 180 euro (G65 AMG), v přepočtu tedy od 2,1 do 6,6 milionu korun.





















Tohle od Mercedesu čekal jen málokdo - třída G dostala komplet novou palubní desku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 11 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 7 hodinamiNěmci poznávají „kouzlo” zelené ekonomiky. Lidé si stěžují na málo dobíjecích stanic, třetinu jich ale nikdo nepoužívá
před 8 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 10 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 11 hodinamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva