Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E300 Bluetec Hybrid a E400 Hybrid: dvě elektro-spalovací novinky
20.12.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mercedes přiveze do Detroitu hned dva produkční hybridy. Elektromotor bude vlastní oběma, jeden k němu přidá zážehový a druhý vznětový agregát.
Mercedes si s hybridními pohony zahrává již nějaký ten čas, vedle řady konceptů jakou byla třeba letošní studie B E-Cell Plus ale dostal na trh jediný vůz používající spalovací a elektrický motor - S400 Hybrid představený při faceliftu současné třídy S v roce 2009. Tento vůz jsme dokonce kdysi mohli i otestovat, od té doby ale stuttgartská automobilka na trh s ničím podobným nepřišla. Že se situace brzy změní naznačovaly už jarní spekulace hovořící o tom, že každý Mercedes třídy C nové genrace bude hybridní, nyní se mění skutečně. Na Céčko zatím nedošlo, „hyridizace” Éčka ale právě začíná.
Automobilka totiž nabídne rovnou dvě hybridní verze tohoto modelu, i když obě naráz budou k mání pouze v Evropě. Nepůjde o žádné nové nápady, když prvním modelem bude E300 Bluetec Hybrid, který se coby koncept představil již před dvěma roky. I přes poněkud matoucí označení bude pro jeho pohon sloužit především čtyřválcový diesel o objemu 2,1 litru, známý z vícero současných vozů s označením 250 CDI. Nabídne tedy výkon až 150 kW (204 koní) pramenící z točivého momentu nejvýše 500 Nm. Pomáhat mu bude skromný bezkartáčový elektrický agregát s 20 kW (27 koní) výkonu a 249 Nm točivého momentu, který je přímo součástí upravené automatické převodovky 7G-Tronic. Obě jednotky pak „roztáhnou” Éčko na stovku za 7,5 sekundy a nechají jej dosáhnout rychlosti až 241 km/h.
Argumentem pro hybridní řešení ale není v prvé řadě dynamika, nýbrž spotřeba. Ta by měla v kombinovaném cyklu dle evropských norem činit 4,2 litru benzinu na 100 km, což je vskutku zajímavá hodnota, která přitom není zdeformována „domácí nabíjitelností” akumulátoru jako třeba v případě Opelu Ampera. A to jednoduše proto, že li-ion baterie mají velmi skromnou kapacitu 0,8 kWh. Při plném dobití (rekuperací kinetické energie, samozřejmě) pak vůz na tuto „šťávu” zvládne ujet maximálně 1,6 kilometru bez dalšího zapojení spalovacího motoru při rychlosti 50 km/h. Ve srovnání s dnes prodávaným E250 CDI spotřebuje hybridní verze o citelných 1,9 litru nafty „na sto” méně.
Druhou novinkou je model označený E400 Hybrid. Ten sází na kombinaci zážehového a elektrického motoru, který je totožný jako v případě E300 a je rovněž součástí automatické převodovky. Spalovacím agregátem je v tomto případě šestiválec o objemu 3,5 litru, který dává výkon maximálně 225 kW (306 koní) a dohromady s sedmadvacetikoňovým elektromotorem zrychlí vůz na stovku za 6,7 sekundy, maximální rychlost je omezena na 250 km/h.
Zajímavá je opět informace o kombinované spotřebě jen 7,2 litru benzinu na 100 km, která je oproti sedanu E 350 nižší o 1,4 litru. Také v tomto případě má hybrid k dispozici akumulátory o kapacitě 0,8 kWh, vystačit by měly na kilometrový bezemisní (v tomto případě snad i opravdu, energie je na rozdíl od Nissanu čistě rekuperovaná) dojezd.
Pochopitelně, úspornost obou provedení se nebere jen z kombinace dvou motorů, ale i z pneumatik s nízkým valivým odporem, systému start-stop (zde jej automobilka zmiňuje skoro zbytečně, hybrid bude v nízkých rychlostech jezdit bez pomoci spalovacího motoru skoro vždy), aerodynamicky optimalizované karoserie a snížení třecích ztrát motoru i převodovky.
Oba modely se představí světu v Detroitu 9. ledna 2012 a do prodeje by se měly dostat hned záhy. Informace o ceně zatím Mercedes nezveřejnil, možná je ale prozradí právě v Detroitu.

Mercedes-Benz E300 Bluetec Hybrid
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejčtenější články
Nová verze Audi A5 vás chce připravit o víc peněz, litry v zavazadelníku i iluze o německých prémiových autech
26.3.2025Kvůli clům na auta z Číny budeme propouštět a zastavovat výrobu, říká šéf Seatu. I to způsobují nepromyšlené kroky EU
26.3.2025Toyota zastavila stavbu továrny na baterky kvůli nezájmu o elektrická auta, už tak skromné plány znovu snížila
27.3.2025Porsche za cenu Octavie od Xiaomi je z jedné vody načisto nejbezpečnější čínské auto historie, je to další špatná zpráva pro Evropu
27.3.2025Mazda najednou končí hned se čtyřmi modely, v Česku tvoří skoro pětinu jejích prodejů
27.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07