Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E LWB 2013: delší Éčko pro kratší Číňany
20.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zvláštní záliba Číňanů v prodloužených verzích sebevětších aut nenechala chladným ani Mercedes. Faceliftovanou třídu E jim předhodí i v provedení LWB.
Bezvýsledně jsme nad tím přemítali už několikrát, a tak se dalším úvahám tentokrát vyhneme konstatováním, že za velkou čínskou zdí to zkrátka mají rádi dlouhé a automobilky si tamním zákazníkům netroufnou říkat ne. Tak se pro každého, minimálně „prémiového” výrobce aut stalo povinností nabízet v prodloužených verzích i relativně velká auta, která navíc v nabídce přebíjejí i větší modely v jeho vlastní nabídce.
Mercedes pak jen drží basu s Audi a BMW, když se svůj inovovaný model vyšší střední třídy, třídu E W212 2013, rozhodl nabídnout čínské klientele ve verzi LWB. Pokud vás zajímají přesné velikostní parametry, pak vězte, že natažené Éčko je s délkou 5 019 mm a rozvorem kol 3 014 mm o citelných 140 mm delší než standardní evropský model, prodloužený rozvor tomu odpovídá.
O stejných 140 mm se pak prodloužil prostor pro cestující vzadu, kteří profitují i ze stejnou měrou prodloužených zadních dveří. To je spolu se zatmavenými zadními světly také jediná designová zvláštnost, která třídu E LWB provází, jinak je jeho vzhled úplně stejný jako u „krátkého” provedení. Dodat se sluší, že vzhledové změny nepostihly ani interiér a jeho hlavním specifikem je už zmíněná délka navíc. Jedna novinka by se ale přece jen našla - stejně jako u faceliftovaného Superbu je u dlouhého E možné nastavovat sedadlo spolujezdce vpředu z pozice cestujících vzadu, což má dále usnadnit dosažení jejich maximálního pohodlí.
Automobilka dále tvrdí, že prodloužení rozvoru a rekalibrace podvozku zlepšily komfort jízdy, to ale ověříme jen stěží. Budeme-li se držet faktů, pak můžeme dodat, že vůz bude v Číně k mání s trojicí benzinových motorů s výkony 205, 245 a 333 koní, konkrétně půjde o varianty E 260 L (R4 turbo), E 300 L (V6) a E 400 L (V6). Později se má v nabídce objevit i verze E400 L Hybrid s též známým pohonným ústrojím.
Verze AMG v nabídce chybí a bude chybět, což ostatně ani nepřekvapí, Číňané si ale budou moci pořídit provedení Sport Sedan s prvky známými z „naší” varianty s paketem AMG, které můžete i vidět na přiložených fotkách. Standardní výbava pak nešetří komfortem, když čítá mimo jiné přední světla s LED, panoramatickou střechu, třízónovou klimatizaci, automatické parkování nebo palubní systém Comand s přehrávačem DVD.
Kolik bude takový vůz stát zatím čínská filiálka Daimleru neoznámila, nás to ale příliš zajímat nemusí. Prodloužené Éčko bude k mání opravdu jen v Říši středu a pokud byste chtěli znát ceny obdobných verzí v krátkém provedení, projděte si český ceník, který Mercedes E 2013 už nějakou chvíli má.






Prodloužený „Medvěd” třídy E zkusí štěstí v boji o čínského zákazníka ve faceliftovaném provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včeraChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
včeraPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
včeraElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
včeraNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
včeraPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva