Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E Coupe a Cabrio 2013: facelift změnil k nepoznání i dvoudvéřové modely
4.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další dvě verze Mercedesu třídy E nabídnou o poznání agresivnější design i naladění. Více bezpečnostních a luxusních systémů pak míří do standardu.
S příchodem modernizovaného sedanu a kombíku Mercedesu třídy E bylo omlazení kupé a kabrioletu prakticky nevyhnutelné. Pozoruhodné ovšem je, že navzdory pozdějšímu virtuálnímu odhalení kupé a kabria budou všechny čtyři karosářské varianty debutovat bok po boku již za pár dní na autosalonu v Detroitu. Jinak to ale dopadnout nemohlo - premiéra na ženevském autosalonu by byla vzhledem k plánovanému dubnovému začátku prodejů poněkud opožděná. A co přesně tedy nabídnout dvoudvéřové verze?
Krom takřka od základu pozměněného vzhledu po vzoru sedanu a kombíku můžete již od počátku prodejů počítat i se stejnou motorovou škálou jako v případě dříve odhalených verzí. To znamená výkony od 170 do 408 koní z turbodieselů a benzinových čtyřválců, šestiválců a osmiválců, které bude možné spřáhnout s manuální převodovkou i automatem 7G-Tronic. O pohonu všech kol se prozatímní informace nezmiňují, kupé a kabriolet tak zřejmě i nadále počítají pouze se zadní poháněnou nápravou.
Stejně jako čtyřdveřové modely (a budoucí třída S) však dostanou celou řadu novátorských bezpečnostních prvků, které zahrnují automatické brzdění ve městě využívající 3D modelu okolí vytvářeného pomocí kamer. To bude součástí standardní výbavy. Za příplatek pak třída E nabídne adaptivní tempomat a světlomety nebo asistent řízení, který monitoruje (a případně i upravuje) jízdu ve vytyčeném pruhu.
Kabriolet opět dostane větrný štít Aircap. I tento prvek je přitom součástí standardní výbavy, přičemž po automatickém vysunutí při překročení rychlosti 40 km/h (k deaktivaci dochází při jízdě rychlostí nižší než 15 km/h) redukuje turbulence na zadních sedadlech. Za příplatek je pak krční šála Airscarf, která fouká horký vzduch na šíji pasažérů.
Podvozku obou verzí by měl dostat trochu tužší naladění než třída E se čtyřmi dveřmi, přičemž chybět nebude sportovní zavěšení Agility Control nebo paket Dynamic Handling s elektronicky stavitelnými tlumiči nabízejícími režimy Sport a Comfort. V případě první volby by přitom mělo dojít i k přenastavení odezvy motoru a převodovky.
Po stránce stylistické pak již obě novinky sdílejí to samé téma s dříve představenými zástupci třídy E. To znamená výrazné jednodílné čelní světlomety vybavené diodami, v oblasti blatníků a nárazníků by však kupé i kabriolet měly hrát na dramatičtější notu. Obdobné téma pak bude panovat také v kabině. Ceník zatím k dispozici nemáme, automobilky ale nemají ve zvyku ceny s faceliftem příliš měnit.
Dvoudveřové modely Mercedesu se od sedanu a kombíku třídy E budou lišit nejen pod kapotou, ale také po stránce designové. V obou případech chce třícípá hvězda zvýraznit sportovnost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 33 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 31 minutami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 3 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva