Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E 350 2013: první třícípá hvězda s devítistupňovým automatem je tu
22.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kromě nové převodovky, jež spotřebu snižuje na 5,3 l/100 km, se nabídka Mercedesu rozrostla také o model E 200 NGD. Ten jezdí za 6,3 litru plynu.
Facelift Mercedesu třídy E je na trhu opravdu krátce, automobilka ale nehodlá usnout na vavřínech, a tak připravila další modernizaci. Ta se týká zejména modelu E 350 BlueTec, který jako první třícípá hvězda vůbec dostal namísto sedmistupňového automatu devítirychlostní skříň 9G-Tronic. Jejím posláním je přitom hlavně nižší normovaná spotřeba, neboť akcelerace z klidu na stovku trvá stále stejných 6,6 sekundy.
Dva převodové stupně tak v kombinaci s vylepšeným systémem start/stop ovšem žíznivost srazily v kombinovaném cyklu o dvě desetiny na 5,3 l/100 km. Ve městě pak spotřeba poklesla o půl litru na 6,4 l, zatímco mimo zástavbu se sedan pohybuje za stále stejných 4,7 l/100 km. Nemění se pak ani cena, která na českém trhu startuje na částce 1 344 310 Kč.
Další modernizací prošel i model E 220 BlueEfficiency Edition, u kterého šestistupňový manuál nahrazuje výše zmíněný sedmistupňový automat. Ani zde nepřekvapí snížení spotřeby ze 4,7 na 4,4 litru na sto kilometrů, díky poklesu emisí CO2 ze 132 na 114 g/km pak navíc model vyhovuje směrnicím Euro 6. Česká cena přitom činí 1 160 390 Kč.
Finálním rozšířením nabídky Mercedesu je pak model E 200 Natural Gas Drive (NGD), který ke svému pohonu užívá stejný přeplňovaný dvoulitr o výkonu 156 koní jako B 200 NGD. V případě většího sedanu ovšem spotřeba lehce narostla na 4,4 kg plynu na 100 km, což představuje nějakých 6,3 l/100 km. Stovku pak vůz pokoří za 10,4 sekundy, přičemž v ČR si značka účtuje opět 1 160 390 Kč.


















Mercedes-Benz E 350 BlueTec je prvním modelem třícípé hvězdy, který lze pořídit s novou devítistupňovou převodovkou. Česká cena se přitom oproti předchozímu sedmirychlostnímu automatu nemění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 11 hodinamiNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07