Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E 2016: uniklo úplně vše, tohle je nové Éčko
4.1.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po odhalení interiéru a asi tisícovce upoutávek nás už Mercedes nebude trápit. Ani nemůže, nová generace třídy E už opravdu nemá co skrývat.
Mercedes si na postupném odhalování nové generace Éčka dal opravdu záležet. Tedy dal si záležet hlavně na jeho postupnosti, neboť se jen v uplynulých pár týdnech záplavou různých obrázků a videí postaral o slušný humbuk, aniž by přitom něco podstatného odkryl. Za výjimku můžeme považovat pouze interiér, který nám přiblížil osobně, na skutečné odhalení podoby zevnějšku vozu jsme si měli počkat až na detroitský autosalon či těsně před něj. Už ale nebudeme muset, neboť ven se v předstihu dostaly snad kompletní tiskové materiály a dovolují nám přiblížit vám vůz do detailu slovem i obrazem.
Mercedes ve svých tiskových materiálech pochopitelně nešetří superlativy. Hovoří o tom, že nová generace třídy E stanoví standardy pro všechny konkurenty, kteří by se chtěli s tímto vozem srovnávat, nebo se řadit nad něj. Je to prý poslední evoluce ztělesnění automobilového luxusu, tedy do budoucího příchodu faceliftu třídy S. To nepíšeme proto, že bychom těmto slovům sami věřili, spíše jako ukázku toho, jak moc novému Éčku věří sám Mercedes. Je to prý sedan s designem silného auta, adekvátním výkonem a mimořádně luxusním interiérem, který je schopen téměř autonomní jízdy. Tak to se na něj pojďme podívat.
Slova nám ale dochází hned při zhodnocení exteriéru, který opravdu nemá čím překvapit. Neříkáme, že je to špatně a netvařme se, že je to v této třídě či v nabídce Mercedesu nějaké novum. Nezavírejme ale oči nad tím, že zejména třídy C, E a S připomínají ruské matrjošky, které můžete skládat jednu do druhé a uvidíte vždy v podstatě totéž, akorát v jiné velikosti. Záď, profil a nakonec i příď, to všechno je „na jedno brdo” a jediným specifikem Éčka se zdají být (ovšem už mnohokrát přetřásané) hlavní světlomety nenápaditých tvarů ovšem specifické vnitřní grafiky.
Pokud opustíme dojmy a podržíme se faktů, je novinka o 43 mm delší než předchůdce (měří tedy 4 923 mm) a rozvor kol narostl o 65 mm (na 2 939 mm). Vůz se tak vyznačuje ještě menšími převisy vpředu i vzadu a po vizuální stránce jej dále charakterizuje dlouhá přední kapota a celkem intenzivně se svažující linie střechy. Karoserie ale nechce být jen hezká, chce být také funkční - koeficient odporu vzduchu jen 0,23 je opravdu velmi nízký a má se postarat o vyšší provozní efektivitu, dynamiku a také komfort díky snížení aerodynamického hluku.
Karoserie se navzdory zvětšení rozměrů má díky použití nových materiálů zasloužit spolu s dalšími částmi vozu, pochopitelně) také o snížení hmotnosti, přesnou cifru ale zatím neznáme. Dříve se hovořilo asi o 100 kg. Větší „kastle” má také na svědomí více místa v interiéru, který už jsme detailně probírali. Na tomto místě tedy dodejme jen tolik, že vůz bude umět být na přání čtyřmístný i pětimístný se zadním opěradlem děleným v poměru 40:20:40. Střední loketní opěrka je pochopitelným prvkem s dvěma držáky nápojů, opět nepřekvapivě.
Pokud se přesuneme k poněkud „jízdnějším” aspektům, zmíníme v prvé řadě onen „skoroautopilot”. Nečekejte ale tolik novinek, které naznačovala výše zmíněná prohlášení - jde jednak o kombinaci systémů Drive Pilot (aktivní řízení) a Distronic (adaptivní tempomat), které dokáží udržovat jízdní pruh v určité rychlosti nebo jedouc za jiným vozem. Mercedes říká, že jeho Drive Pilot, jehož součástí je už známý Active Lane Keeping Assist umí pruh udržet až do 130 km/h i bez čar na silnici podle jiných dostupných dat z okolí vozu, třeba jiných jedoucích automobilů. Další zajímavou novinkou se u Éčka jeví být schopnost autonomně změnit pruh třeba při jízdě po dálnici. Vůz tedy nemusí být v autonomním módu „uvězněn” v jednom jízdním pruhu, řidič mu ale musí vydat příkaz alespoň vyhozením blinkru.
Dále dodejme, že Distronic je funkční do 210 km/h a vůz přes systém Comand a vestavěnou navigaci dokáže zjišťovat i aktuální povolené rychlosti, aby při „svévolné” jízdě dodržoval nejvyšší povolenou rychlost. Řešení jménem Active Brake Assist se pak umí postarat i o úplné zastavení v případě nouze či v koloně nebo na křižovatce a aby podobných systémů nebylo málo, jsou tu i Active Blind Spot Assist (varování před vozem v tzv. mrtvém úhlu vnějších zpětných zrcátek), Pre-Safe Pulse (posunutí posádky na bezpečnější místo ve voze při hrozbě nárazu) a nebo Pre-Safe Sound (akustická signalizace, která donutí člověka připravit se na náraz).
Pochopitelně, ani Mercedes nemůže chybět s částečným dálkovým ovládáním, které dovoluje řidiči vůz např. přes chytrý telefon zaparkovat do velmi úzké garáže či jiného podobného místa. Smartphone je dále možné použít jako klíč k vozu (tzv. Digitální klíč) a z tohoto ranku zmiňme jako poslední novinku už částečně probíraná přední světla, která využívají technologie Multibeam LED, a tak dokáží svými světelnými diodami nasvěcovat různé části silnice, jak zrovna okolnosti dovolují či vyžadují.
Jak vidíte, nové Éčko je nabité elektronikou a to jsme zmínili opravdu jen to zajímavější. Pokud se přesuneme k trochu klasičtějším detailům, musíme zmínit, že zkraje bude vůz k mání pouze se dvěma motory - jako E 200 s čtyřválcovým benzinem o výkonu 135 kW (183 koní) a E 220 d s prý úplně novým čtyřválcovým dieselem o výkonu 143 kW (195 koní). Jeho předností ale bude jistě hlavně spotřeba paliva, pouze 3,9 litru nafty na 100 km, tedy alespoň papírově.
Později do nabídky přibude plug-in-hybridní E 350 e s výkonem 205 kW (279 koní) a dojezdem až 30 km na nabití, slabší dieselová verze nového motoru 2,0 se 110 kW (150 koní) označená jako E 200 d a silnější E 350 d o 190 kW (258 koní) výkonu. Z benzinové nabídky zatím víme jen tolik, že brzy dostanete také model E 400 s třílitrovým šestiválcem o výkonu 245 kW (333 koní), mezi tento motor a základní E 200 se ale ještě vměstná pár čtyřválců o výkonu do 180 kW (245 koní). O přenos výkonu na kola se bude starat nový 9stupňový automat, pohon kol bude zatím k mání zadní, ale čekejme, že čtyřkolky 4Matic dorazí záhy.
Z dalších klasičtějších témat můžeme zmínit ještě adaptivní podvozek dostupný ve dvou výchozích provedeních (standardní a o 15 mm snížení pro verze Avantgarde) a nebo příplatkové vzduchové odpružení Airmatic. Obě možnosti dopřejí (s různými následky) řidiči zvolit jízdní režim vozu na Comfort, Eco, Sport, Sport + a nebo si nastavit vlastní Individual - tohle už z dnešních Mercedesů známe.
Více vám pro dnešek nepovíme, ale není toho málo, v čem se lze hned s prvním pořádným únikem „vrtat”. Pokud Mercedes něco doplní během následujících hodin či dnů, zejména pak podrobnější technická data, budeme pochopitelně u toho.
Kompletní fotogalerie uniklých snímků nového Mercedesu třídy E 2016
Zdroj: Auto Presse
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva