Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E 2016: nová generace se zaoblí, inspiruje se veleúspěšnou třídou S
20.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové Éčko dostane platformu MRA, s níž poklesne hmotnost. Bude plug-in hybrid i nové E 63 AMG s 600 k.
Na sklonku minulého týdne jsme uvedli, že Mercedes-Benz třídy S je skutečným bestsellerem. Za posledních dvanáct měsíců si jej totiž pořídilo již 100 tisíc zákazníků, tedy více lidí než za předchozí dva roky dohromady. Třícípá hvězda však zjevně v daný úspěch věřila již od počátku, a proto dle stejného receptu „upekla“ i třídu C. A nyní se stejné kůře podrobí rovněž třída E, jejíž nová generace má dorazit v roce 2016.
Vzhledem k dané době je logické, že prozatím neexistují žádné oficiální fotografie. Místo nich můžeme posloužit jen snímky špionážních fotografů, na jejichž základě vznikly také neoficiální ilustrace. Prohlédnout si tak můžeme, co nás pravděpodobně čeká - vzhled „eSka“ je patrný zejména v zadních partiích, v těch předních si třída E přeci jen uchovává jistou špetku originality.
Ve srovnání s předchozí generací jde přitom o revoluci, nikoliv evoluci, neboť namísto ostrých hran tu máme značné obliny. Pod nimi se pak ukrývá modulární platforma MRA, která je dalším shodným prvkem se třídou S. Díky ní by pátá generace Éčka měla dorazit nejen s nižší hmotností, která vylepší sportovní chování a ovladatelnost a poníží spotřebu, ale také s prostornějším interiérem.
Razantní proměny se pak dočká interiér novinky, kde se objeví plovoucí konzole a digitální přístrojový štít. Také v tomto případě se jedná o vliv větší třídy S, která by měla stát inspirací také motorovému prostoru. Vůbec poprvé přitom budeme mít tu čest s plug-in hybridem, chybět nebude ani verze E 63 AMG. Ta by stejně jako většina portfolia z Affalterbachu měla používat čtyřlitrové twin-turbo.
Výkon této pohonné jednotky by prý měl narůst dokonce až na 600 koní, čímž bude překonáno BMW M5. Na příchod vrcholného sportovce si ovšem budeme muset počkat až do roku 2017. Je pak otázkou, kdy kromě sedanu máme očekávat další karosářské varianty - tedy kombi, kupé a kabriolet. Dá se ale předpokládat, že minimálně u největšího praktika třícípá hvězda nebude dlouho otálet.
Nový Mercedes-Benz třídy E se nechá inspirovat větším eSkem, zvenčí i zevnitř
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva