Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E 2016: nová generace se dočká pětice karoserií a řadových šestiválců
14.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Chystaná třída E nabídne sportovnější vzhled, řadu nových technologií a dokonce i řadové šestiválce. Dočkáme se pěti variant karoserie, hybridů i vysokých výkonů.
Mnichovská pětka trápí faceliftované stuttgartské éčko lepším odbytem. To pravděpodobně změní až příchod nové generace E-Klasse, který je plánován na rok 2016. Ta má být podle prvních zpráv vzhledově sportovnější a jízdně dynamičtější než dosud. Údajně se u ní také dočkáme aerodynamičtější karoserie, která s pomocí nové architektury pro zadní pohon vykouzlí prostor pro delší rozvor náprav a zároveň i kompaktnější záď.
Místo k životu posádky má být o něco větší, i když další nárůst zavazadelníku se prý nechystá. Po vzoru nové třídy C však bude éčko kvůli úspoře hmotnosti ošizeno na velikosti palivových nádrží. Ve standardní výbavě budou buď bi-xenonové svítilny, nebo moderní full-LED osvětlení. Všeobecně se novinka s trojcípou hvězdou hodlá ubírat cestou ke kořenům, na druhou stranu také bude usilovat o maximální počet zákazníků, a tak dorazí minimálně v pěti karosářských verzích.
Klasický čtyřdveřový sedan a jeho verze s prodlouženým rozvorem (výhradně pro čínský trh) mají být dostupné v roce 2016 ihned po uvedení na trh. T-model, neboli kombiverze dorazí o rok později spolu s čtyřmístným kupé. O rok později se portfolio rozroste ještě o kabriolet. Hovoří se ovšem také o verzi Sportsvan, která údajně byla pro aktuální generaci zamítnuta kvůli reálnému ohrožení prodejů luxusní třídy R. Zda se jí dočkáme je ve hvězdách, ovšem vsadili bychom si, že to tak pro zaplnění veškerý skulin nabídky nakonec dopadne.
Dvoudveřové varianty prý hodlají opět využívat techniky třídy C (tentokrát té aktuální), budou ale samozřejmě za „éčkové ceny“. Na oplátku se zákazníci o půvabnější karoserie mají těšit na větší kabinu, vyšší pohodlí a výbavu nabušenou bezpečnostními a komfort podtrhujícími prvky. Model CLS má zároveň zůstat v izolaci, třebaže nebude po technické stránce jiný než éčko.
Zajímavou informací je také velmi pravděpodobný návrat k řadovým šestiválcům, který by se znamenal come-back po dlouhých dvaceti letech. V roce 1997 Mercedes využíval u éčka takovou jednotku (M104) se čtyřventilovou technikou v pěti objemových variantách a zákazníci s ní byli údajně velmi spokojeni.
Naftová a rovněž řadová šestiválcová pohonná jednotka OM 603 byla v éčku také docela běžným motorem. Chystají se údajně nové třílitry se shodným vrtáním a zdvihem a označením M 256 (benzin) a OM 656 (nafta). Zážehové verze s nimi budou disponovat výkonem 367 a 435 koní a to hlavně s pomocí dvojice turbodmychadel. Zpočátku (po uvedení na trh) si ovšem budou muset zákazníci vystačit se čtyřválci M 254 a rovněž čtyřválcovými turbodiesely OM 654.
V roce 2019 prý dorazí naftový šestiválec s objemem 2,9 litru, který nabídne 313 koní a 650 Nm, což bude odpovědí na motorizaci 535d u BMW. Zároveň si prý Mercedes připravuje ostrou vznětovou verzi se 400 koňmi a 750 Nm, s nímž bude éčko konkurovat M550d xDrive. Stejně jako u mnichovských se Mercedes vydá u vrcholné nafty cestou pohonu všech kol (4Matic) a doplní ho devítistupňovým automatem. Chystají se však samozřejmě i zelenější verze, a sice lehce hybridní varianta s elektromotorem, který přiloží svých 41 koní k dobru.
Dále se prý Mercedes chce orientovat na plug-in hybridní verze se čtyřválcovým naftovým motorem o výkonu 170 koní a benzinovým dvoulitrem s 211 koňmi. U obou bude asistovat silnější elektromotor, který přidá k udávaným výkonům dalších 122 koní. Maximální točivý moment celé souustavy zakotví na hodnotě 500 Nm. S ohledem na poslední třídu S a nové céčko, se dá očekávat docela slušná armáda technologií a velice dobré jízdní vlastnosti. Zdá se, že by se v Mnichově a Ingostadtu měli mít na pozoru.
Mercedes třídy E v roce 2016 dorazí jako sedan. Postupně se však portfolio rozroste na minimálně pět variant
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 4 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch