Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E 2013: facelift ve jménu luxusu dá vale čtyřem světlometům
29.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zdroje z automobilky popisují modernizaci jako nejrozsáhlejší v historii. Měnit se bude vzhled, výbava i pohonné jednotky. Zůstane tak hlavně označení.
Název „třída E“ se poprvé objevil v roce 1994 ve Spojených státech v momentu, kdy Mercedes-Benz faceliftoval modelovou řadu W124. Jedním z hlavních znaků tohoto vozu přitom byly rozměrné přední světlomety, které v roce 1995 nahradila čtveřice svítilen. Stejné designové téma bylo zachováno také o sedm let později, kdy dorazila modelová řada W211. A nejinak je vyzdobena také současná generace. Podle zdrojů z Mercedesu si ovšem zákazníci na podobné uspořádání přední části nikdy nezvykli. Díky tomu by facelift měl přinést návrat k předchozímu řešení a čtyři drobná světla vyměnit za dvojici rozměrnějších kousků.
Nebude to ovšem jediná změna, které se stávající třída E podrobí. Mercedes rovněž modelu W212 dodá nové nárazníky, kapotu, blatníky a zadní světlomety. Design je přitom popisován jako „méně je více“. Tedy alespoň v případě karoserie, uvnitř má totiž jít o posun k luxusu. Kabina tak dostane kvalitnější materiály a sedadla nabídnou více komfortu i boční opory. Nové budou veškeré budíky a ovládací prvky, vylepšen bude i multimediální systém.
Facelift se pak nevyhne ani motorovému prostoru, kam zamíří nový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec M270, jenž jsme mohli okusit pod kapotou Mercedesu A 250 Sport. V tomto případě ovšem pohonná jednotka dostane označení M274 a bude lehce přepracována, aby mohla být uložena podélně a výkon směřovat na zadní nápravu. Naladěna přitom bude ve třech úrovních. V modelu E 200 nabídne 184 koní, E 250 bude produkovat 211 koní a vrcholné povedení E 300 nebo E 350 by mělo mít k dispozici dokonce 252 koní.
Není to samozřejmě jediná pohonná jednotka. Další motorizace budou zahrnovat 1,6litrový motor v základní verzi E 180 (158 koní) či zcela nový třílitr V6 se dvěma turbodmychadly. Ten bude vyhrazen modelu E 400, přičemž produkovat má 340 koní. Tedy o šestatřicet koní více než v předchozím modelu E 350, který nahrazuje. E 500 pak dostane 4,7litrový osmiválec twin-turbo s výkonem 435 koní, zatímco vrcholný model E 63 AMG 2013 bude poháněn motorem V8 5,5 l se standardním výkonem 525 koní.
Turbodiesely budou zastupovat různé stupně naladění 2,1litrové pohonné jednotky, která pod kapotami verzí E 200 CDI, E 220 CDI a E 250 CDI nabídne 136, 170 nebo 204 koní. Modely E 300 CDI a E 350 CDI pak má pohánět třílitrový šestiválec naladěný na 230 či 265 koní. Stejný základ by měl zůstat hybridní diesel-elektrické verzi E 300, který by ale měla být spřažena s devítistupňovým automatem, benzín-elektrický model E 400 hybrid by měl být nadále k mání pouze v USA.
Po stránce podvozkové pak bude faceliftovaná třída E vybavena vylepšeným adaptivním odpružením Magic Ride, které na skenování povrchu silnice používá kameru. Nový tempomat Distronic a brzdový asistent by pro změnu měly využívat radaru, který monitoruje situaci před vámi a v případě potřeby dokáže samočinně brzdit.
Premiéra novinky se očekává v lednu v Detroitu, prodej by tak mohl začít ještě na jaře příštího roku. V případě cen přitom počítejte s trochu větším nárůstem, než je u faceliftů obvyklé. Jak bylo totiž potvrzeno z automobilky, je tohle nejrozsáhlejší modernizace v dějinách Mercedesu.
Mercedes-Benz přiveze v lednu do Detroitu rozsáhlou modernizaci třídy E. Ta se dotkne i modelu AMG, který bude pohánět přeplňovaný 5,5litrový motor V8 naladěný ve standardu na 525 koní
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva