Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E 200 NGD a E 220 BlueTec: prémioví spořílci podrobněji
12.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Plynová třída E vám podle automobilky může uspořit desítky tisíc korun ročně. Dieselová se pro změnu má pohybovat jen za 4,4 l/100 km.
Na sklonku minulého měsíce jsme vám nabídli článek, ve kterém jsme se souhrnně věnovali novinkám určeným pro faceliftovaný Mercedes-Benz třídy E. Devítistupňový automat jsme si od té doby již patřičně rozpitvali, nyní tak přišla řada na nové úsporné verze. První z nich je model E 200 Natural Gas Drive (NGD), která v nabídce nahrazuje předchozí Mercedes E 200 NGT BlueEfficiency.
Novou plynovou verzi pohání dvoulitrový čtyřválec o výkonu 156 koní a točivém momentu 270 Nm, s nímž E 200 NGD pokoří stovku za 10,4 sekundy a rozjede se na 220 km/h. Při spalování plynu lze přitom počítat se spotřebou 4,3 kg na 100 km, zatímco po přepnutí na plyn stoupne žíznivost třídy E na nějakých 6,3 l/100 km.
Již při pohledu na dvě rozdílná čísla asi nepřekvapí, že jízda na plyn je úspornější. Automobilka dokonce vypočítala, že v Německu, kde je CNG o polovinu levnější než benzín, ušetříte při ročním nájezdu 20 000 km až tisíc Eur (cca 26 000 Kč) na palivu a s rostoucím nájezdem úspora pochopitelně poroste. E 200 NGD má navíc prodloužený dojezd, a to při obou plných nádržích až na 1 300 km.
Zajímavé je, že zásobníky plynu jsou tři (o celkové kapacitě 121,5 l/19,5 kg) a nikoliv jeden, který by ovlivňoval velikost zavazadelníku. Jeho objem sice implementací dvou nádrží pod podlahu a třetí za opěrky poklesnul na 400 litrů, stále však nabízí dostatek místa. Ovšem za ne zrovna lidovou cenu - základ vychází na 1 160 390 Kč.
Naprosto stejnou částku pak zaplatíte za Mercedes-Benz E 220 BlueTec BlueEfficiency Edition, který je druhou úspornou verzí. O jeho pohon se sice stará starý známý 2,1litrový turbodiesel o výkonu 170 koní a točivém momentu 400 Nm, jeho spotřeba však vlivem úsporných opatření (systém start/stop, nové pneu, snížený podvozek a zaslepená čelní maska) klesla na 4,4 l/100 km.
Ve srovnání se standardní verzí E 220 CDI se rovněž zlepšila akcelerace, a to o tři desetiny na 8,4 sekundy. Nejvyšší rychlost však má úsporný model lehce sníženou (227 versus 228 km/h). To je k novým příspěvkům v nabídce vše, objednávat je můžete začít okamžitě.
Mercedes-Benz momentálně nabízí dvě úsporné verze třídy E. Model E 200 NGD uspokojí milovníky benzinu a plynu, E 220 BlueTec je určeno pro příznivce dieselu. Cena obou dvou je stejná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva