Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes dopepří svůj stuttgartský guláš, třída CLK se prý vrátí
26.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chaos v názvosloví německé automobilky neskončí. Při pohledu na možnou verzi CLK AMG Black Series s výkonem 485 koní ji to možná odpustíme.
Je tomu více než rok, co jsme na tomto místě přemýšleli nad nomenklaturou Mercedesu. Stále větší počet modelů pojmenovaných obvykle nevyzpytatelným způsobem totiž do nabídky automobilky začínal vnášet zmatek, který se ve Stuttgartu snažili vyřešit především redukcemi názvů. Přišlo tak hlavně kupé třídy C, kupé třídy E místo předchozího CLK a identický recept má být použit také na eliminaci třídy CL, který zastoupí kupé třídy S. Až potud by se tedy vše mohlo zdát v pořádku, podle informací magazínu Automobile ale značka s třícípou hvězdou tuto úpravou strategii znovu změní a dosavadní snahy tak hodí za hlavu. V roce 2015 nebo 2016 bychom se totiž měli dočkat návratu CLK.
A to jsme vám vlastně ještě neřekli všechno. Samotný CLK byl totiž historicky tak trochu pojízdný guláš, když v nabídce zastával pozici Éčkového kupé, vycházel však z techniky tříd C W202 a W203, od sedanu E si půjčil pouze vzhled. Stejný stav ostatně trvá i dnes, nové CLK ale i tohle změní. V nabídce má totiž nahradit dnešní kupé třídy C, které tak čeká jen krátká kariéra. Raději to všechno shrňme: Mercedes nabízel CLK coby kupé třídy E na základech Céčka. CLK skončilo, přišlo C Coupe coby dvoudvéřové C a pak E Coupe coby na pohled dvoudvéřové Éčko, jenže pořad s technikou Céčka. Že se v tom stejně nevyznáte? Nedivíme se, a to pořad jen ťukáme na brány budoucnosti. V té by totiž CLK mělo být jen nástupcem C Coupe a kupé E získat zcela samostatné řešení.
Ať už si o tomhle myslíte cokoli, má nové CLK profitovat ze stejné architektury, jaká bude podepírat také další sedan třídy C W205, což znamená, že dostane modulární platformu MRA s pohonem zadních kol, která má oproti předchůdci nabídnout prostornější kabinu a nižší hmotnost. To samé pak bude úkolem hliníkových dveří, střechy, blatníků a víka zavazadelníku.
Oba budoucí modely samozřejmě spojuje také nabídka motorů, která v případě dieselu zahrnuje 2,1litrovou pohonnou jednotku naladěnou na 170, 204 nebo 231 koní. O poznání širší má ovšem být nabídka benzinových agregátů, kdy základem je 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 156 koní. Přeplňovaný dvoulitr má nabídnout 184, 211 nebo 252 koní, zatímco nový třílitr V6 twin-turbo dodá 333 koní. Vrcholem pak budou verze AMG, které z nového přeplňovaného čtyřlitru V8 vydolují 462 koní v sérii a 485 v případě Black Series. Pohon zadních kol doplní příplatkový systém 4Matic.
Tyto parametry samozřejmě pokrývají konkurenci z řad Audi a BMW, jež by mohla být vodítkem ke změně strategie. Právě jejich názvy, odloučené od praktičtějších verzí (A4 versus A5, řada 3 versus řada 4), totiž mohly nakonec přimět Mercedes-Benz, aby učinil to samé a vozy odlišil nejen vizuálně. To podporuje i fakt, dle kterého má být příští CLK „vysoce emotivní vůz zaměřený na řidiče“, což relativně konzervativně zaměřené třídě C příliš neodpovídá.
Ať tedy za dva roky vše dopadne jakkoliv, jisté je tolik, že nové CLK dorazí jako kupé i kabriolet, v obou případech by přitom měla postrádat prostřední sloupek, přičemž. Asi není důvod se na takové auto netěšit, zmatky v názvech Mercedesů ale rozhodně nevyřeší, to spíše naopak..

Mercedes-Benz CLK skončil v roce 2010. Nyní se vrací do hry, zákazníkům zřejmě chybí
Kariéra Mercedesu C Coupe bude zřejmě omezena jen na čtyři nebo pět let. Poté jej Mercedes-Benz nahradí modelem CLK, který byl původně nahrazen kupé třídy E. Také se nechytáte?
Zdroj: Automobile Magazine
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 3 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 3 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan