Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes dopepří svůj stuttgartský guláš, třída CLK se prý vrátí
26.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chaos v názvosloví německé automobilky neskončí. Při pohledu na možnou verzi CLK AMG Black Series s výkonem 485 koní ji to možná odpustíme.
Je tomu více než rok, co jsme na tomto místě přemýšleli nad nomenklaturou Mercedesu. Stále větší počet modelů pojmenovaných obvykle nevyzpytatelným způsobem totiž do nabídky automobilky začínal vnášet zmatek, který se ve Stuttgartu snažili vyřešit především redukcemi názvů. Přišlo tak hlavně kupé třídy C, kupé třídy E místo předchozího CLK a identický recept má být použit také na eliminaci třídy CL, který zastoupí kupé třídy S. Až potud by se tedy vše mohlo zdát v pořádku, podle informací magazínu Automobile ale značka s třícípou hvězdou tuto úpravou strategii znovu změní a dosavadní snahy tak hodí za hlavu. V roce 2015 nebo 2016 bychom se totiž měli dočkat návratu CLK.
A to jsme vám vlastně ještě neřekli všechno. Samotný CLK byl totiž historicky tak trochu pojízdný guláš, když v nabídce zastával pozici Éčkového kupé, vycházel však z techniky tříd C W202 a W203, od sedanu E si půjčil pouze vzhled. Stejný stav ostatně trvá i dnes, nové CLK ale i tohle změní. V nabídce má totiž nahradit dnešní kupé třídy C, které tak čeká jen krátká kariéra. Raději to všechno shrňme: Mercedes nabízel CLK coby kupé třídy E na základech Céčka. CLK skončilo, přišlo C Coupe coby dvoudvéřové C a pak E Coupe coby na pohled dvoudvéřové Éčko, jenže pořad s technikou Céčka. Že se v tom stejně nevyznáte? Nedivíme se, a to pořad jen ťukáme na brány budoucnosti. V té by totiž CLK mělo být jen nástupcem C Coupe a kupé E získat zcela samostatné řešení.
Ať už si o tomhle myslíte cokoli, má nové CLK profitovat ze stejné architektury, jaká bude podepírat také další sedan třídy C W205, což znamená, že dostane modulární platformu MRA s pohonem zadních kol, která má oproti předchůdci nabídnout prostornější kabinu a nižší hmotnost. To samé pak bude úkolem hliníkových dveří, střechy, blatníků a víka zavazadelníku.
Oba budoucí modely samozřejmě spojuje také nabídka motorů, která v případě dieselu zahrnuje 2,1litrovou pohonnou jednotku naladěnou na 170, 204 nebo 231 koní. O poznání širší má ovšem být nabídka benzinových agregátů, kdy základem je 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 156 koní. Přeplňovaný dvoulitr má nabídnout 184, 211 nebo 252 koní, zatímco nový třílitr V6 twin-turbo dodá 333 koní. Vrcholem pak budou verze AMG, které z nového přeplňovaného čtyřlitru V8 vydolují 462 koní v sérii a 485 v případě Black Series. Pohon zadních kol doplní příplatkový systém 4Matic.
Tyto parametry samozřejmě pokrývají konkurenci z řad Audi a BMW, jež by mohla být vodítkem ke změně strategie. Právě jejich názvy, odloučené od praktičtějších verzí (A4 versus A5, řada 3 versus řada 4), totiž mohly nakonec přimět Mercedes-Benz, aby učinil to samé a vozy odlišil nejen vizuálně. To podporuje i fakt, dle kterého má být příští CLK „vysoce emotivní vůz zaměřený na řidiče“, což relativně konzervativně zaměřené třídě C příliš neodpovídá.
Ať tedy za dva roky vše dopadne jakkoliv, jisté je tolik, že nové CLK dorazí jako kupé i kabriolet, v obou případech by přitom měla postrádat prostřední sloupek, přičemž. Asi není důvod se na takové auto netěšit, zmatky v názvech Mercedesů ale rozhodně nevyřeší, to spíše naopak..
Mercedes-Benz CLK skončil v roce 2010. Nyní se vrací do hry, zákazníkům zřejmě chybí
Kariéra Mercedesu C Coupe bude zřejmě omezena jen na čtyři nebo pět let. Poté jej Mercedes-Benz nahradí modelem CLK, který byl původně nahrazen kupé třídy E. Také se nechytáte?
Zdroj: Automobile Magazine
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie