Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes CLS63 AMG Shooting Brake: vrcholná verze má předčasně po premiéře
1.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nejsilnější verzi svého nového kombíku Mercedes sice avizoval hned při odhalení jeho výchozí verze, ukázat ji ale nechtěl. Nakonec to přece jen udělal.
Jednou z největších automobilových novinek posledních týdnů bylo (nutno říci značně nepřekvapivé) odhalení Mercedesu CLS Shooting Brake neboli modelu CLS s karoserií kombi. Automobilka s ním prozradila o svém nejnovějším modelu prakticky všechno, vrcholné provedení AMG ale pouze avizovala. Nedalo se tedy čekat, že by ve srovnání se sedanem nabídlo cokoli převratného, přesto nám bylo řečeno jen tolik, že zkrátka bude, ale až v roce 2013.
Bylo v tu chvíli snad správné očekávat, že o „šůtink brejku” nějakou chvíli neuslyšíme, pravdou se ale stal pravý opak. Nejprve jsme dostali zprávu z Goodwoodu, že CLS63 AMG Shooting Break se stačilo ukázat i tam. Také to jistě stojí za zmínku, třebaže vůz projel tratí závodu do vrchu s Berndem Schneiderem za volantem.maskován od hlavy až k patě podobně jako třeba nové Clio RS. Jenže prakticky současně s tím vydala automobilka video, které provedení AMG odhaluje úplně celé, zvenčí i zevnitř.
Jaký to dává smysl? Moc velký ne. Je tedy docela pravděpodobné, že to tak u Mercedesu udělat ani nechtěli a prostě se spletli (jistě i na západě je v těchto dnech horko...). Nakonec totiž původní video stáhli a nahradili jiným, které už vůz ukazuje jen v náznacích, v upoutávkové formě. My jsme si ale to původní stáhli, a tak vám můžeme nabídnout kompletní pohled a vyhnout se jinak možná ještě měsíce trvající odhalovací proceduře.
Po stránce designu můžeme na voze vidět přesně nula překvapení. Přebírá všechna vzhledová specifika CLS AMG bez batohu na zádech, a to zvenčí i zevnitř. A pokud se máme soustředit pouze na specifickou záď, pak ani tu nelze příliš dlouho zkoumat - je to prostě Shooting Brake s „podstrčeným” nárazníkem a koncovkami výfuků známého CLS63 AMG sedan.
O technice vozu zatím mnoho nezaznělo, jisté už ale je, že převezme osmiválec 5,5 s přeplňováním dvěma turby a vrcholným výkonem 537 koní posazeným do 5 500 ot./min. Maximum točivého momentu pak činí 800 Nm při 2 000 až 4 500 ot./min. Tzv. paket Performance pak dokáže obě čísla zlepšit na 564 koní resp. 900 Nm. Není pochyb ani o tom, že výkon bude mířit na kola zadní nápravy přes sedmistupňový automat se dvěma spojkami.
Co to udělá s dynamikou? Zde můžeme jen spekulovat, daleko od pravdy ale určitě nebudeme. Pokud CLS 63 AMG se čtyřmi dveřmi zrychlí na stovku 4,4 sekundy v základním provedení a 4,3 s paketem Performance, pak pětidvířko by to s větší hmotností mělo zvládnout o nějakých 0,1 sekundy později. Možná 0,2, ale předpokládáme, že si u AMG dají záležet na tom, aby rozdíl byl co nejmenší a přesto byl, takže 0,1 sekundy je asi nejpravděpodobnější sázka.
Možná, že po tomto odhalení Mercedes „hejbne kostrou” a vůz i s technickými parametry odhalí dříve. Pokud nikoli, na potvrzení spekulativních parametrů si ještě budeme muset počkat. Buď jak buď, vzhled vozu si na videu i screenshotech z něj můžete prakticky do detailu prohlédnout níže.
Snímky Mercedesu CLS63 AMG Shooting Brake z přiloženého videa
Původní, zřejmě omylem vypuštěné video Mercedesu
Nová verze oficiálního videa
Maskovaný Mercedes CLS63 AMG Shooting Brake v Goodwoodu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 5 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie