Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes CLS63 AMG Shooting Brake: vrcholná verze má předčasně po premiéře
1.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nejsilnější verzi svého nového kombíku Mercedes sice avizoval hned při odhalení jeho výchozí verze, ukázat ji ale nechtěl. Nakonec to přece jen udělal.
Jednou z největších automobilových novinek posledních týdnů bylo (nutno říci značně nepřekvapivé) odhalení Mercedesu CLS Shooting Brake neboli modelu CLS s karoserií kombi. Automobilka s ním prozradila o svém nejnovějším modelu prakticky všechno, vrcholné provedení AMG ale pouze avizovala. Nedalo se tedy čekat, že by ve srovnání se sedanem nabídlo cokoli převratného, přesto nám bylo řečeno jen tolik, že zkrátka bude, ale až v roce 2013.
Bylo v tu chvíli snad správné očekávat, že o „šůtink brejku” nějakou chvíli neuslyšíme, pravdou se ale stal pravý opak. Nejprve jsme dostali zprávu z Goodwoodu, že CLS63 AMG Shooting Break se stačilo ukázat i tam. Také to jistě stojí za zmínku, třebaže vůz projel tratí závodu do vrchu s Berndem Schneiderem za volantem.maskován od hlavy až k patě podobně jako třeba nové Clio RS. Jenže prakticky současně s tím vydala automobilka video, které provedení AMG odhaluje úplně celé, zvenčí i zevnitř.
Jaký to dává smysl? Moc velký ne. Je tedy docela pravděpodobné, že to tak u Mercedesu udělat ani nechtěli a prostě se spletli (jistě i na západě je v těchto dnech horko...). Nakonec totiž původní video stáhli a nahradili jiným, které už vůz ukazuje jen v náznacích, v upoutávkové formě. My jsme si ale to původní stáhli, a tak vám můžeme nabídnout kompletní pohled a vyhnout se jinak možná ještě měsíce trvající odhalovací proceduře.
Po stránce designu můžeme na voze vidět přesně nula překvapení. Přebírá všechna vzhledová specifika CLS AMG bez batohu na zádech, a to zvenčí i zevnitř. A pokud se máme soustředit pouze na specifickou záď, pak ani tu nelze příliš dlouho zkoumat - je to prostě Shooting Brake s „podstrčeným” nárazníkem a koncovkami výfuků známého CLS63 AMG sedan.
O technice vozu zatím mnoho nezaznělo, jisté už ale je, že převezme osmiválec 5,5 s přeplňováním dvěma turby a vrcholným výkonem 537 koní posazeným do 5 500 ot./min. Maximum točivého momentu pak činí 800 Nm při 2 000 až 4 500 ot./min. Tzv. paket Performance pak dokáže obě čísla zlepšit na 564 koní resp. 900 Nm. Není pochyb ani o tom, že výkon bude mířit na kola zadní nápravy přes sedmistupňový automat se dvěma spojkami.
Co to udělá s dynamikou? Zde můžeme jen spekulovat, daleko od pravdy ale určitě nebudeme. Pokud CLS 63 AMG se čtyřmi dveřmi zrychlí na stovku 4,4 sekundy v základním provedení a 4,3 s paketem Performance, pak pětidvířko by to s větší hmotností mělo zvládnout o nějakých 0,1 sekundy později. Možná 0,2, ale předpokládáme, že si u AMG dají záležet na tom, aby rozdíl byl co nejmenší a přesto byl, takže 0,1 sekundy je asi nejpravděpodobnější sázka.
Možná, že po tomto odhalení Mercedes „hejbne kostrou” a vůz i s technickými parametry odhalí dříve. Pokud nikoli, na potvrzení spekulativních parametrů si ještě budeme muset počkat. Buď jak buď, vzhled vozu si na videu i screenshotech z něj můžete prakticky do detailu prohlédnout níže.
Snímky Mercedesu CLS63 AMG Shooting Brake z přiloženého videa
Původní, zřejmě omylem vypuštěné video Mercedesu
Nová verze oficiálního videa
Maskovaný Mercedes CLS63 AMG Shooting Brake v Goodwoodu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel