Mercedes CLS 63 AMG 2013: standardní model doplní verze S a pohon 4Matic

„Čtyřdveřové kupé” dostalo až 585 koní a pohon všech kol. Sprint na stovku zvládne za pouhých 3,6 sekundy, stejně tak i kombík Shooting Brake.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes CLS 63 AMG 2013: standardní model doplní verze S a pohon 4Matic

10.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes CLS 63 AMG 2013: standardní model doplní verze S a pohon 4Matic

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

„Čtyřdveřové kupé” dostalo až 585 koní a pohon všech kol. Sprint na stovku zvládne za pouhých 3,6 sekundy, stejně tak i kombík Shooting Brake.

O pohonu všech kol, který pro své modely chystá AMG, jsme se již několikráte zmiňovali. Naposledy v souvislosti s faceliftovaným Mercedesem E 63, jehož představení najdete v jiném dnešním článku. Klasický sedan ale nebude na výstavišti Cabo jediným zástupcem svého druhu, identické změny totiž divize z Affalterbachu připravila také pro odvozené čtyřdveřové kupé CLS a stylový kombík CLS Shooting Brake. Oba modely tak nyní můžete koupit ve standardním provedení, kdy nabízejí 557 koní s pohonem zadních nebo všech kol 4Matic, popř v nové verzi S, která se mimo standardně dodávaného systému 4x4 pyšní výkonem až 585 koní a točivým momentem maximálně 800 Nm.

S ohledem na tento nárůst a doplnění pohonu všech kol se pochopitelně zlepšily i jízdní výkony. Stovku tak čtyřdveřové CLS pokoří za pouhých 3,6 sekundy, nejvyšší rychlost ve standardu činí 250 km/h, za příplatek však můžete počítat s posunutím omezovače na magickou třístovku. Normovaná spotřeba by přitom z 9,9 l/100 km, kterých dosahuje základní model, měla narůst jen o půl litru. A to navzdory navýšení hmotnosti o 70 kg, kterou má na svědomí pohon všech kol. Vše tedy je v říši bruselských pohádek.

Systém 4x4 přitom dostal identické naladění jako u modelu E63 AMG. Což znamená, že počítat můžete s distribucí výkonu v poměru 33:67 ve prospěch zadní nápravy. Speciálně pro verzi S pak byla naladěna stabilizace, která zahrnuje tři úrovně. V režimu Sport Handling by přitom mělo docházet k přibrzďování jednotlivých kol a tím potlačení nedotáčivosti. Tedy věcem, jaké lze u pohonu všech kol s otevřenými diferenciály očekávat.

4Matic dokáže reagovat také na zasněženou či kluzkou vozovku, kdy v případě potřeby zamíří na přední kola až 50 % výkonu. Přenos má stejně jako u standardního modelu na starosti sedmistupňový automat AMG Speedshift MCT se čtyřmi režimy. Systém start/stop je aktivován pouze v komfortním módu, kdy navíc dochází k rozjezdu vozu na druhý převodový stupeň. Pro zbývající úrovně je k dispozici funkce Race Start.

Mimo to výčet mechanických komponentů zahrnuje sportovní podvozek AMG Ride Control s elektronicky stavitelnými tlumiči, diferenciál zadní nápravy, rozchod předních kol širší oproti standardnímu CLS o 24 mm nebo elektromechanické řízení. Již v základu pak modely AMG dostanou 19palcová kola s pneumatikami o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu. Verze S se navíc pyšní jejich unikátním designem.

V případě brzd jsou obě nápravy osazeny odvrtávanými kotouči o průměru 360 mm, za příplatek je však k dispozici karbon-keramika s průměrem 402 mm a speciálně lakovanými šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu. Tento systém přitom nezlepšuje pouze schopnost vozu zastavit, ale také o 40 % (ve srovnání s ocelovými kotouči) redukuje neodpruženou hmotnost.

Uvnitř nabídne modernizované CLS dle typu karoserie čtyři nebo pět sedadel (přední jsou sportovní), volant se zploštělou spodní částí, tachometr cejchovaný do hodnoty 320 km/h, podsvícené lišty bočních prahů, čalounění v kombinaci kůže nappa a Alcantary nebo kontrastní šedé prošívání. Mezi příplatky figuruje audio systém Bang & Olufsen, pro kombi je k mání dřevěná podlaha zavazadelníku.

Prodej nového Mercedesu CLS bude zahájen v dubnu, k dispozici však zpočátku bude jen základní model s pohonem zadních kol a výkonem 557 koní. Čtyřkolka a verze S dorazí v červnu, přičemž ceny německá značka odhalí nejpozději na Ženevě.


Mercedes CLS 63 AMG 2013: standardní model doplní verze S a pohon 4Matic - 1 - Mercedes-Benz CLS 63 AMG S a 4MATIC 2013 01Mercedes CLS 63 AMG 2013: standardní model doplní verze S a pohon 4Matic - 2 - Mercedes-Benz CLS 63 AMG S a 4MATIC 2013 02Mercedes CLS 63 AMG 2013: standardní model doplní verze S a pohon 4Matic - 3 - Mercedes-Benz CLS 63 AMG S a 4MATIC 2013 03Mercedes CLS 63 AMG 2013: standardní model doplní verze S a pohon 4Matic - 4 - Mercedes-Benz CLS 63 AMG S a 4MATIC 2013 04Mercedes CLS 63 AMG 2013: standardní model doplní verze S a pohon 4Matic - 5 - Mercedes-Benz CLS 63 AMG S a 4MATIC 2013 05Mercedes CLS 63 AMG 2013: standardní model doplní verze S a pohon 4Matic - 6 - Mercedes-Benz CLS 63 AMG S a 4MATIC 2013 06Mercedes CLS 63 AMG 2013: standardní model doplní verze S a pohon 4Matic - 7 - Mercedes-Benz CLS 63 AMG S a 4MATIC 2013 07Mercedes CLS 63 AMG 2013: standardní model doplní verze S a pohon 4Matic - 8 - Mercedes-Benz CLS 63 AMG S a 4MATIC 2013 08Mercedes CLS 63 AMG 2013: standardní model doplní verze S a pohon 4Matic - 9 - Mercedes-Benz CLS 63 AMG S a 4MATIC 2013 09Mercedes CLS 63 AMG 2013: standardní model doplní verze S a pohon 4Matic - 10 - Mercedes-Benz CLS 63 AMG S a 4MATIC 2013 10Mercedes CLS 63 AMG 2013: standardní model doplní verze S a pohon 4Matic - 11 - Mercedes-Benz CLS 63 AMG S a 4MATIC 2013 11Mercedes CLS 63 AMG 2013: standardní model doplní verze S a pohon 4Matic - 12 - Mercedes-Benz CLS 63 AMG S a 4MATIC 2013 12Mercedes CLS 63 AMG 2013: standardní model doplní verze S a pohon 4Matic - 13 - Mercedes-Benz CLS 63 AMG S a 4MATIC 2013 13Mercedes CLS 63 AMG 2013: standardní model doplní verze S a pohon 4Matic - 14 - Mercedes-Benz CLS 63 AMG S a 4MATIC 2013 14Mercedes CLS 63 AMG 2013: standardní model doplní verze S a pohon 4Matic - 15 - Mercedes-Benz CLS 63 AMG S a 4MATIC 2013 15Mercedes CLS 63 AMG 2013: standardní model doplní verze S a pohon 4Matic - 16 - Mercedes-Benz CLS 63 AMG S a 4MATIC 2013 16Mercedes CLS 63 AMG 2013: standardní model doplní verze S a pohon 4Matic - 17 - Mercedes-Benz CLS 63 AMG 2013 technicke udaje
Mercedes-Benz CLS AMG je druhým modelem sportovní divize z Affalterbachu, který bude profitovat z pohonu všech kol. A to dokonce ve verzi S s výkonem 585 koní. Standardní zadokolka však nadále zůstává v prodeji

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.