Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes CLS 63 AMG 2013: standardní model doplní verze S a pohon 4Matic
10.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
„Čtyřdveřové kupé” dostalo až 585 koní a pohon všech kol. Sprint na stovku zvládne za pouhých 3,6 sekundy, stejně tak i kombík Shooting Brake.
O pohonu všech kol, který pro své modely chystá AMG, jsme se již několikráte zmiňovali. Naposledy v souvislosti s faceliftovaným Mercedesem E 63, jehož představení najdete v jiném dnešním článku. Klasický sedan ale nebude na výstavišti Cabo jediným zástupcem svého druhu, identické změny totiž divize z Affalterbachu připravila také pro odvozené čtyřdveřové kupé CLS a stylový kombík CLS Shooting Brake. Oba modely tak nyní můžete koupit ve standardním provedení, kdy nabízejí 557 koní s pohonem zadních nebo všech kol 4Matic, popř v nové verzi S, která se mimo standardně dodávaného systému 4x4 pyšní výkonem až 585 koní a točivým momentem maximálně 800 Nm.
S ohledem na tento nárůst a doplnění pohonu všech kol se pochopitelně zlepšily i jízdní výkony. Stovku tak čtyřdveřové CLS pokoří za pouhých 3,6 sekundy, nejvyšší rychlost ve standardu činí 250 km/h, za příplatek však můžete počítat s posunutím omezovače na magickou třístovku. Normovaná spotřeba by přitom z 9,9 l/100 km, kterých dosahuje základní model, měla narůst jen o půl litru. A to navzdory navýšení hmotnosti o 70 kg, kterou má na svědomí pohon všech kol. Vše tedy je v říši bruselských pohádek.
Systém 4x4 přitom dostal identické naladění jako u modelu E63 AMG. Což znamená, že počítat můžete s distribucí výkonu v poměru 33:67 ve prospěch zadní nápravy. Speciálně pro verzi S pak byla naladěna stabilizace, která zahrnuje tři úrovně. V režimu Sport Handling by přitom mělo docházet k přibrzďování jednotlivých kol a tím potlačení nedotáčivosti. Tedy věcem, jaké lze u pohonu všech kol s otevřenými diferenciály očekávat.
4Matic dokáže reagovat také na zasněženou či kluzkou vozovku, kdy v případě potřeby zamíří na přední kola až 50 % výkonu. Přenos má stejně jako u standardního modelu na starosti sedmistupňový automat AMG Speedshift MCT se čtyřmi režimy. Systém start/stop je aktivován pouze v komfortním módu, kdy navíc dochází k rozjezdu vozu na druhý převodový stupeň. Pro zbývající úrovně je k dispozici funkce Race Start.
Mimo to výčet mechanických komponentů zahrnuje sportovní podvozek AMG Ride Control s elektronicky stavitelnými tlumiči, diferenciál zadní nápravy, rozchod předních kol širší oproti standardnímu CLS o 24 mm nebo elektromechanické řízení. Již v základu pak modely AMG dostanou 19palcová kola s pneumatikami o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu. Verze S se navíc pyšní jejich unikátním designem.
V případě brzd jsou obě nápravy osazeny odvrtávanými kotouči o průměru 360 mm, za příplatek je však k dispozici karbon-keramika s průměrem 402 mm a speciálně lakovanými šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu. Tento systém přitom nezlepšuje pouze schopnost vozu zastavit, ale také o 40 % (ve srovnání s ocelovými kotouči) redukuje neodpruženou hmotnost.
Uvnitř nabídne modernizované CLS dle typu karoserie čtyři nebo pět sedadel (přední jsou sportovní), volant se zploštělou spodní částí, tachometr cejchovaný do hodnoty 320 km/h, podsvícené lišty bočních prahů, čalounění v kombinaci kůže nappa a Alcantary nebo kontrastní šedé prošívání. Mezi příplatky figuruje audio systém Bang & Olufsen, pro kombi je k mání dřevěná podlaha zavazadelníku.
Prodej nového Mercedesu CLS bude zahájen v dubnu, k dispozici však zpočátku bude jen základní model s pohonem zadních kol a výkonem 557 koní. Čtyřkolka a verze S dorazí v červnu, přičemž ceny německá značka odhalí nejpozději na Ženevě.
Mercedes-Benz CLS AMG je druhým modelem sportovní divize z Affalterbachu, který bude profitovat z pohonu všech kol. A to dokonce ve verzi S s výkonem 585 koní. Standardní zadokolka však nadále zůstává v prodeji
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 30 minutami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 2 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 3 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 5 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva