Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes CLA 45 AMG 2013 oficiálně, detailně: stovka za 4,6 s, cena 1,44 milionu
27.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Informační skládačka k Mercedesu CLA 45 AMG je v této chvíli úplné, a tak vám konečně můžeme nabídnout i kompletní data o technice a dynamice.
Že malé evropské sedany vznikají především pro jiné než domácí trhy, ukázkově demonstrují německé značky Audi a Mercedes na newyorském autosalonu. První z nich zde kromě světové premiéry standardní kompaktní čtyřdveřové limuzíny A3 připravila rovněž představení její ostřeji naladěné verze S3 a koncern Daimler rovnou vyrukoval s nejvýkonnější variantou třídy CLA.
Pokud nás sledujete pravidelně, moc nového vám o novince sportovní divize z Affalterbachu zřejmě neřekneme. Technicky jde o klon pětidveřového hatchbacku A 45 AMG a jeho design se rovněž provalil už tolikrát, že ani v tomto směru nemáme téměř co nabídnout. Pár nových dat ale přeci jen máme, tak si je pojďme shrnout do stručné rekapitulace.
Pod přední kapotou nejrychlejšího CLA bije čtyřválcové srdce s přímým vstřikováním, objemem 1 991 cm3, kompresním poměrem 8,6:1 a hmotnostní 148 kilogramů. Nejvyšší výkon 360 koní odevzdává při 6 000 otáčkách za minutu, které muže řidič vyhnat ještě o 700 ot./min výš. Vstřikovací jednotky pracují s tlakem 140 barů, samostatné turbodmychadlo typu twin-scroll pak pumpuje vzduch do válců s přetlakem 1,8 baru a litrový výkon agregátu činí respektování hodných 181 koní na litr. Jen pro pořádek - točivý moment 450 newtonmetrů je k dispozici od 2 250 do 5 000 ot./min.
Chlazení pohonné jednotky zajišťují komponenty zčásti převzaté z modelu SLS AMG (tak to alespoň tvrdí Mercedes) a adekvátní zvukový doprovod zajišťuje výfukový systém s elektronicky řízenou klapkou v potrubí.
Automobilka dle vlastního měření (ve spojení se standardní a jedinou dodávanou dvouspojkovou převodovkou) slibuje akceleraci z místa na 100 km/h za 4,6 sekundy a maximální elektronicky limitovanou rychlost 250 km/h. Průměrnou spotřebu berte s ohledem na metodiku a postupy automobilek při jejím měření pouze orientačně, Mercedes nicméně uvádí 6,9 až 7,1 litru na 100 kilometrů.
Jak je u aut podobného ražení zvykem a Mercedesy AMG nejsou výjimkou, také CLA 45 nabízí řidiči možnost výběru z několika předem nastavených režimů. Třeba převodovka Speedshift DCT-7 má kromě systému kontroly rozjedu (zde nazvaný nikoli obvyklým launch control ale race start) navíc módy M (Manual), S (Sport) a Eco ukrývající se pod písmenem C (Controlled Efficiency). Tisková zpráva tvrdí, že se CLA 45 rychlostí řazení vyrovná SLS AMG GT.
Nejvýkonnější CLA se s pohonem předních kol prodávat nebude, místo něj je zde tedy logicky 4Matic. Zásadní konstrukční rozdíly ve srovnání se všemi předchozími čtyřkolkami Mercedesu stojí samozřejmě ve způsobu uložení motoru vůči karoserii - agregát nesedí pod kapotou podélně nýbrž napříč. Mercedes vyřešil odebírání výkonu od motoru dvojicí o devadesát stupňů natočených hřídelí propojených kuželovým soukolím. Sílu k zadním kolům přenáší kardanový hřídel napojený na elektro-hydraulicky ovládanou vícelamelovou spojku integrovanou do jednoho bloku s diferenciálem. Tlak nutný k aktivaci spojky zajišťuje malé hydraulické čerpadlo reagující (podle automobilky v milisekundách) na rozdíl otáček mezi nápravami, přičemž hlavní řídicí prvek - regulační ventil - je ovládán pokyny od stabilizačního programu ESP. Mercedes tento způsob distribuce popisuje jako „točivý moment na přání“, který v režimu Eco nebo Normal ponechává po většinu času spojku rozepnutou. Naopak při přepnutí převodovky do módu Sport a Manual se jednak zkrátí reakční časy spojky a elektronika zároveň posílá větší porce výkonu na zadní kola.
Zpomalení auta zajišťují odvrtávané a ventilované kotouče o průměru 350 mm vpředu a 330 mm vzadu, podrobnosti o konstrukci třmenů si automobilka prozatím nechala pro sebe. V sériové výbavě auta se objevují osmnáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 235/40 R18, za příplatek pak bude montovat devatenáctky a gumy 235/35 R19. Jako opci bude Mercedes už od počátku nabízet také spoustu dalších dílů vyráběných pod emblémem AMG. Patří k nim kupříkladu hlučnější výfuk, tužší odpružení, karbonové doplňky na karoserii i v interiéru, paket AMG Night obsahující tmavé fólie, černá kola či tmavší chromované detaily, ale také lépe konturované sedačky, popřípadě rudě lakované brzdiče. Kolik přesně bude za vyjmenované položky požadovat, firma dosud neřekla, základní cenu Mercedesu CLA 45 AMG však známe - v Německu vyjde na 56 078 Eur, v přepočtu 1,44 milionu korun.
Akcelerace na 100 km/h v čase 4,6 sekundy je identická s hatchbackem A 45 AMG
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024 - Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva